چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد؟ 10+ نمونه رنگ ترند 2023

یکی از مشکلات و دغدغه هایی که ذهن افراد خانه دار را اذیت می کند این است که چطور اتاق های کوچک خانه را بزرگتر نشان دهند. در واقع چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد؟ همانطور که می دانید در این گونه موارد شما باید علاوه بر توجه کردن به قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی باید به توهم بصری و خطای دید هم فکر کنید و اساسا با همین روش ها می توانید کاری کنید که اتاق کوچک شما بزرگتر نشان داده شود. همه ما می دانیم که در یک فضای کوچک رنگ های روشن اتاق ها را دلبازتر می کنند و رنگ های تیره اتاق ها را کوچکتر و دلگیرتر نشان می دهند. از طرفی می توان تمرکز را بر روی تغییر رنگ دیوارهای تأکیدی بگذارید که نقش نقطه کانونی را بازی می کنند. در ادامه قصد داریم لیستی به شما معرفی کنیم تا دقیقا بدانید چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد و برحسب سلیقه یک یا چند نمونه را انتخاب کنید.

چگونه اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

قبلا در خصوص بهترین رنگ برای خانه های کوچک به طور مفصل صحبت کرده ایم اما اگر بخواهید یک اتاق مشخص را که فضای کمتری دارد بزرگتر نشان دهید باید تکنیک های متفاوتی به کار بگیرید. در ادامه ضمن معرفی بهترین رنگ ها که ترند سال 2023 هم هستند، به شما آموزش می دهیم که چگونه اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهیم:

  • رنگ های متضاد و روشن

یکی از بهترین رنگ های برای بزرگ نشان دادن فضا، استفاده از رنگ های روشن مثل آبی متمایل به سفید، سبز متمایل به سفید و به طور کلی رنگ هایی است که شاد و روشن باشند. هر چقدر اتاق شما روشن تر باشد فضای دلبازتر و جذابتری خواهید داشت که بزرگتر هم به چشم می آید. اگر فضای اتاق شما نورگیری خیلی خوبی دارد نیاز نیست رنگ های خیلی روشن استفاده کنید بلکه می توانید از تکنیک کنتراست کمک بگیرید. در این حالت بخش های کناری دیوارها و گچبری ها را روشنتر از رنگ خود دیوار انتخاب کنید.

  • سفید کوسه ای

طبیعتا یکی از گزینه های واضحی که پیشنهاد می شود مشتقات رنگ سفید مثل سفید کوسه ای است. بنابراین در جواب این سوال که چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد باید به این رنگ اشاره کرد مخصوصا اگر نورگیری خوبی هم دارد. این رنگ به همراه سفید پوسته تخم مرغی و آبی کمک می کنند تا نور خورشید بهتر بازتاب بخورد و ظاهر جذابتری بسازد. یکی از ویژگی های بسیار مهم این رنگ این است که با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی سازگار است.

 طبیعتا یکی از گزینه های واضحی که پیشنهاد می شود مشتقات رنگ سفید مثل سفید کوسه ای است

  • مشکی ملایم

برخلاف اتاقی که نورگیری خوبی دارد و بهترین گزینه برای اینکه چگونه اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهیم، رنگ های روشن و سفید بودند، اتاق هایی که نورگیری خوبی ندارند رنگ های مشکی ملایم و زغالی گزینه بهتری هستند. ترکیب شدن رنگ مشکی با رنگ های روشن حس شکوه و عظمت را منتقل می کند مخصوصا اگر سقف اتاق خانه هم به همین رنگ باشد.

 رنگ های مشکی ملایم و زغالی گزینه مناسب برای بزرگ

  • طوسی روشن

چه رنگی خانه را بزرگ نشان می دهد؟ در بازسازی ساختمان وقتی که می خواهید رنگ جدید به فضای اتاق ها بدهید باید بسیار محتاط باشید تا با سلیقه و سبک دکوراسیون همخوانی داشته باشد. اگر تمایلی به رنگ سفید یا روشن یکدست ندارید می توانید طوسی روشن انتخاب کنید یا گریژ (خاکستری مایل به بژ) که گزینه شیک و لوکسی است. طوسی روشن به اندازه ای هست که نور خورشید از روی آن بازتاب پیدا کند و حس گرمی و صمیمیت بدهد که در سفید یکدست نیست. نکته انتخاب رنگ طوسی روشن برای پاسخ به سوال چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد این است که فضای اتاق را خیلی لوکس و گران قیمت خواهد کرد بنابراین در اتاقی اجرا کنید که جزئیات معماری زیادی ندارد. از طرفی به مبلمان اتاق کمک می کند تا فضا را روشن و دلباز حفظ کنند.

 نکته انتخاب رنگ طوسی روشن برای پاسخ به سوال چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد این است که فضای اتاق را خیلی لوکس و گران قیمت خواهد کرد

  • صورتی سرخی گونه

از مدل های رنگ آمیزی ساختمان که قبلا توضیح دادیم، رنگ صورتی سرخی گونه با شدت رنگ ملایم نه تنها به بزرگتر شدن اتاق کوچک شما کمک می کند بلکه فضایی شادی درست می کند که در طول روز زیبایی فوق العاده ای خواهد داشت. شما می توانید از این رنگ در اتاق هایی که نورگیری خوبی دارند استفاده کرده و در کنار آن از رنگ های گرم با تناژهای خنثی مثل بژ، سفید عاجی و رنگ های ماسه ای به عنوان رنگ های مکمل کمک بگیرید.

 صورتی سرخی گونه بزرگتر شدن اتاق کوچک شما کمک می کند

  • آبی تیره متمایل به دریایی

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد مخصوصا برای اتاق هایی که نورگیری خوبی ندارند؟ رنگ های آبی متمایل به آبی دریایی هم اتاق شما را بزرگتر نشان می دهند هم به آن عمق می بخشند که در نهایت سبب ایجاد حس شکوه و راحتی بیشتر در شما خواهد شد. توصیه می کنیم مبلمان منزل را هم به همین رنگ انتخاب کنید تا با مخفی شدن نسبی گوشه ها و نقاط کور اتاق کوچک خود حس بزرگتر شدن فضا را پیدا کنید.

 رنگ های آبی متمایل به آبی دریایی هم اتاق شما را بزرگتر نشان می دهند هم به آن عمق می بخشند

  • خاکستری خنک

برای بزرگتر نشان دادن فضا چه کنیم که فقط رنگ سفید استفاده نکرده باشیم؟ بهترین جایگزین، رنگ خاکستری خنک است که حس تازگی و طراوت و دلبازی محیط را به شما تلقین خواهد کرد. رنگ های خنک شادابی و سرزندگی بیشتری به شما می دهند و از لحاظ بصری اینطور تلقین می کنند که فضای بزرگتری دارید. اگر نورگیری اتاق شما در حد متوسط است می توانید از این رنگ استفاده کنید. ضمنا بهترین نوع رنگ برای اتاق های شرقی یا غربی خانه است.

 رنگ خاکستری خنک است که حس تازگی و طراوت و دلبازی محیط

  • آبی کمرنگ

آبی کمرنگ یکی از بهترین و جذابترین رنگ هایی است که به شما پیشنهاد می کنیم. اگر به اصول ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون که قبلا توضیح داده ایم دقت کرده باشید، آبی کمرنگ حس خنکی و شادابی به همه اتاق ها خانه می دهد. یکی از بهترین پیشنهادها برای این سوال که چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد، همین آبی کمرنگ است مخصوصا وقتی که رنگ های شاد دیگری هم برای سقف و درب ها و گوشه های دیوار استفاده کرده باشید.

 یکی از بهترین پیشنهادها برای این سوال که چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد، همین آبی کمرنگ است

  • سبز روشن

مدل دیگری از رنگ هایی بای بزرگ نشان دادن اتاق، سبز روشن است که تأثیر فوق العاده سریع و بالایی دارد. اثری که این رنگ می گذارد شبیه به آبی کمرنگ است اما باید کمی بیشتر محتاط باشید. از بین رنگ های مختلف سبز روشن، رنگ سبز مریم گلی یا سبز خزه ای به جای سبزهای سنتی و قدیمی مناسبتر هستند.

 مدل دیگری از رنگ هایی برای بزرگ نشان دادن اتاق، سبز روشن است که تأثیر فوق العاده سریع و بالایی دارد.

  • بنفش کمرنگ

رنگ بنفش کمرنگ رنگی ملایم و بدون حالت براقی است که نه تنها باعث طراوت و حس تازگی در شما خواهد شد بلکه کمک می کند تا فضای اتاق بزرگتر نشان داده شود. اگر اتاق شما خیلی کوچک نیست از ترکیب بنفش کمرنگ با رنگ های گرم استفاده کنید در غیر این صورت با رنگ های خنثی ترکیب کنید.

 رنگ بنفش کمرنگ رنگی ملایم و بدون حالت براقی است که نه تنها باعث طراوت و حس تازگی در شما خواهد شد بلکه کمک می کند تا فضای اتاق بزرگتر نشان داده شود

  • رنگ های پاستیلی یا پاستلی

چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد؟ قطعا رنگ های پاستلی بخاطر روشن بودن و ملایم بودن برخی تناژها حس بزرگتر بودن فضا را القا خواهند کرد. معمولا تصور بر این است که برای بزرگتر نشان دادن اتاق کودک باید از رنگ های پاستیلی استفاده کرد ولی اینطور نیست مخصوصا که رنگ های پاستیلی اشاره به یک نوع رنگ ندارند و تنوع بسیار بالاست. از طرفی می توانید رنگ های سفارشی با ترکیب کردن رنگ های پاستیلی بسازید.

 قطعا رنگ های پاستلی بخاطر روشن بودن و ملایم بودن برخی تناژها حس بزرگتر بودن فضا را القا خواهند کرد.

  • ترکیب آبی – خاکستری روشن

از بهترین مدل های رنگ های ترکیبی برای اینکه اتاق را بزرگتر نشان دهید، آبی – خاکستری روشن است. این ترکیب رنگ چندین ویژگی دارد. اول از همه اینکه ترکیب آبی کمرنگ با خاکستری متمایل به سفید فورا به شما حس بزرگ بودن فضا را خواهد داد و کمتر حس توهم بصری خواهید داشت. از طرفی به روشنتر شدن فضا هم کمک می کنند چون بازتاب دهنده قوی نور هستند. از طرفی رنگ خاکستری انرژی بیشتری به شما می بخشد که در کنار رنگ آبی کمرنگ حس قرار گرفتن در یک روز نیمه ابری با آب و هوای فوق العاده را خواهید داشت.

 از بهترین مدل های رنگ های ترکیبی برای اینکه اتاق را بزرگتر نشان دهید، آبی – خاکستری روشن است

جمع بندی مطالب

امروزه که زندگی آپارتمان نشینی باعث شده فضاهای داخلی خانه مخصوصا اتاق ها کوچکتر باشند استفاده از راهکارهایی که به بزرگتر نشان دادن اتاق ها کمک کند ایده فوق العاده جالبی است. یکی از این راهکارها استفاده از رنگ هایی است که ذاتا باعث توهم بصری شده و حس می کنید فضای بزرگتری دارید. اما اینکه دقیقا چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد مساله ای است که بیش از 10 نمونه ترند 2023 را با هم مرور کردیم.

0 / 5
سوالات پر تکرار
بنفش کمرنگ و طوسی روشن هم برای اینکه فضای اتاق را بزرگتر نشان دهند مناسب هستند و هم برای اینکه محیط لاکچری داشته باشید.
رنگ های پاستلی بهترین گزینه هستند.
ترکیب رنگ های آبی – خاکستری روشن بهترین رنگ های ترکیبی برای اتاق های کوچک هستند.
رنگ های صورتی رژ گونه و بنفش کمرنگ هم فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهند و هم می توان با رنگ های گرم ترکیب کرد.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد