طراحی آپارتمان مدرن

در طراحی آپارتمان لازمه یک طراحی موفق و اصولی توجه به نکات، ضوابط و قواعد مهمی است که در این زمینه راه و رسم و شیوه کاری را مشخص می کنند. با اینکه بخشی از مدل طراحی که برای یک آپارتمان به سبک مدرن در نظر می گیرند براساس سلیقه کارفرماست اما در نهایت این قواعد و اصول مهندسی و طراحی هستند که اصلاحات و پیشنهادات لازم در جهت رفع آنها را مشخص می سازد. در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی ایده های مختلف طراحی آپارتمان به سبک مدرن، نکات و قواعد مهم را نیز بررسی کنیم تا بدانید از طراح داخلی پروژه خود چه انتظاری داشته باشید.

در طراحی آپارتمان لازمه یک طراحی موفق و اصولی توجه به نکات، ضوابط و قواعد مهمی است

در طراحی آپارتمان مدرن به چه مواردی باید دقت کرد؟

در طراحی داخلی آپارتمان مدرن فاکتورها و معیارهایی وجود دارند که مقدم بر شروع طراحی هستند. به عبارت دیگر شرکت طراحی داخلی یا شخص طراح داخلی که با آن همکاری خواهید داشت ابتدا باید این موارد را در نظر گرفته و شما را در جریان نتیجه بررسی های به عمل آمده قرار دهد:

  • بررسی درخواست های کارفرما و انطباق با شرایط و اصول پروژه
  • طراحی آپارتمان مدرن براساس جدیدترین ترندهای روز دنیا
  • بهینه سازی فضاهای داخلی برحسب اصول سبک مدرن
  • طراحی بخش های مختلف سازه و تأسیسات
  • در نظر گرفتن شرایط جوی و اقلیمی برای انتخاب متریال مناسب

با توجه به این موارد و یکسری فاکتورهای مختلف دیگر، طراحی آپارتمان مدرن به شکل اولیه انجام شده و سپس با بررسی کارفرما و اعمال اصلاحات اولیه، طراحی نهایی از آپارتمان مدرن صورت می گیرد.

اصول طراحی آپارتمان مدرن

امروزه الگوها و روش های طراحی آپارتمان ها به سبک مدرن تغییر کرده است و بیشتر به سمتی رفته که راحتی ساکنین بیش از پیش تأمین شود و احساس رضایت داشته باشند. طبیعتا در یک مجتمع آپارتمانی امنیت، آسایش، راحتی، نورگیری، گردش هوای عالی و ویو مناسب با حفظ حریم خصوصی از داخل یا تراس و بالکن در اولویت است. گروه معماری آد به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های ساخت و ساز در زمینه آپارتمان سازی اصولی را در طراحی داخلی آپارتمان فوق مدرن امروزی رعایت می کند که بخشی از مهمترین آنها را با شما به اشتراک می گذاریم:

  • سیرکولاسیون

سیرکولاسیون یا نحوه حرکت در فضای آپارتمان یکی از اصول مهمی است که اکثر طراحان فقط به مدل سیرکولاسیون هوا نگاه می کنند. این در حالی است که این اصل یک عبارت کلی است و حتی شامل نحوه راحتی در رفت و آمد و ارتباط با بخش های داخلی آپارتمان را هم شامل می شود.

  • نورگیری

در طراحی آپارتمان مدرن امکان ندارد به نورگیری توجه نشود در غیر این صورت ارزش زندگی کردن نخواهد داشت. در نورگیری فضاهای داخلی باید به شمالی و جنوبی بودن واحد آپارتمانی و روش های جذب نور به داخل آن دقت زیادی داشت. معمولا با نصب پنجره ها در مکان های مناسب می توان کاری کرد که نور طبیعی در داخل خانه ها زیاد باشد تا در طول روز نیازی به روشن کردن لامپ نداشته باشند.

  • کاربردی ساختن فضاهای داخلی

برای طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن، یکی از الزامات مهم، طراحی کاربردی است. یعنی در طراحی داخلی باید به گونه ای عمل کرد که فقط فضاهایی که کاربرد خاصی دارند و تزییناتی نیستند در پلان قرار بگیرند. با این رویکرد می توان از اندک فضای موجود هم بهترین استفاده را برد و از شلوغ و کوچک به نظر رسیدن فضا جلوگیری کرد.

  • طراحی فضاهای داخلی آپارتمان مدرن

در طراحی داخلی فضاهای آپارتمان های مدرن هر بخش ویژگی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال در آشپزخانه که رفت و آمد زیادی دارد و بخش زیادی از فعالیت ها در آن انجام می گیرد، نورگیری و تهویه عالی، استفاده حداکثری از فضا، مکان قرارگیری صحیح کابینت ها و در صورت امکان بخش جزیره اهمیت بالایی دارد. تعداد و سایز اتاق های مختلف، محل قرارگیری آنها و رعایت حریم خصوصی و بخش های داخلی آنها مورد مهم بعدی برای فضاهای داخلی طراحی آپارتمان مدرن است.

  • امنیت ساکنین

برای طراحی آپارتمان مدرن مسکونی نکات دیگری هم وجود دارند که حائز اهمیت است. به عنوان مثال باید راه خروج اضطراری و پلکان خروج فوری در نظر گرفت تا در صورت بروز حادثه جان ساکنین به خظر نیفتد. جان پناه مناسب، اندازه استاندارد راه پله ها، تراس و بالکن استاندارد و غیره الزامی هستند. حتی متریال های با دوام و متناسب با سبک مدرن هم باید در طراحی آپارتمان به سبک مدرن رعایت شوند.

  • شیوه چیدمان داخلی

در طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن بهتر است که شیوه چیدمان وسایل هم نشان داده شود. این کار اگر چه زمانبر بوده و فرایند طراحی را طولانی تر می کند اما درک سازندگان را از بخش های مختلف بالاتر برده و در نهایت کیفیت کار افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. از طرفی در این مرحله می توان به طور دقیق بررسی کرد که تا چه اندازه طراحی انجام شده به نظرات و خواسته های کارفرما نزدیک است و بهترین زمان برای اصلاح ایرادات خواهد بود.

در طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن بهتر است که شیوه چیدمان وسایل هم نشان داده شود.

چند نمونه طراحی آپارتمان مدرن از سراسر دنیا

ما به عنوان یک شرکت طراحی، معماری و یک شرکت ساخت و ساز موفق که توانسته ایم جوایز داخلی و بین المللی متعددی را دریافت کنیم هنگام طراحی از اصول و قواعد نمونه های مختلف از سراسر دنیا نیز الهام می گیریم. به همین دلیل است که مدل های طراحی آپارتمان مدرن ما به سلیقه بسیاری از کارفرمایان نزدیک است. در ادامه قصد داریم چند نمونه از طراحی آپارتمان به سبک معماری مدرن را به همراه توضیحات مختصری از ویژگی های شاخص هر یک بیان کنیم:

  • آپارتمانی مدرن در فرانسه

آپارتمانی که مشاهده می کنید 100 متر مربع است. طراحان تلاش کرده اند که پلان باز برای آن در نظر بگیرند و غرق در نور باشد. از رنگ و متریال های طبیعی استفاده کرده اند و حتی پس زمینه هایی از سبک مینیمالیسم هم می توانیم ببینیم. فضای آشپزخانه در تماس مستقیم با پذیرایی است  و کفپوش های چوبی حس شیک و لوکس بودن را منتقل می کند.

  • آپارتمان مدرن در بلژیک

این آپارتمانی که می بینید فضای کمتری نسبت به نوع قبلی دارد اما طراحی داخلی آن به گونه ای صورت گرفته که از طبقه 16 ویو مستقیم و عالی به سمت دریا دارید. کف پارکت به این دلیل انتخاب شده تا در نظر شما شن های ساحل به شکل بصری ادامه دار تا زیر پای شما حس شوند. رنگ های طبیعی، نمای کاملا شیشه ای باعث شده تا این آپارتمان 40 متری با یک اتاق خواب بسیار زیبا به نظر برسد. این نوع طراحی آپارتمان مدرن نمونه ای بی نظیر از استفاده حداکثری از یک فضای حداقلی است.

آپارتمان مدرن در بلژیک

  • آپارتمان مدرن در چین

طراحی آپارتمان مدرن Focus Hangzhou تقریبا در حاشیه شهر و نزدیک دریاچه انجام گرفته که منطقه مرغوبی است. الگو و نوع طراحی این آپارتمان الهام بخش است تا بتوانید از درک هنری معماری دنیای شرق را با فرم و کارکرد معماری غرب ادغام کنید. در واقع با اینکه المان های غربی را می بینید اما کاملا با زندگی دنیای شرق سازگاری دارد. در طراحی این آپارتمان مدرن به ارتباط گرم و صمیمی فضاها، ویو عالی، نورگیری بی نظیر و داشتن یک فضای آرامش بخش توجه ویژه ای شده است.

آپارتمان مدرن در چین

  • آپارتمان مدرن در لندن

طراحی داخلی آپارتمان مدرن دیگری که این بار در کشور انگلستان است. این واحد در طبقه چهارم یک آپارتمان مسکونی واقع شده و تیم طراحی تلاش کرده تا بخش های سازه ای مهم را در یک فضای گرم و صمیمی با تناژهای رنگی خنثی و آثار هنری مالک به یک تعادل بصری برساند و هویت خاصی به آن ببخشد. در نگاه اول فضای داخلی لوکس و لاکچری است اما با اصول سبک مدرن همخوانی دارد. در این طراحی خاص آپارتمان مدرن تلاش شده تا دو بخش شومینه و میز وسط پذیرایی هر دو به نوبه خود نقش نقطه کانونی را بازی کنند. فضاهای خلوت، نورگیری عالی و تلقین حس آرامش از دیگر ویژگی های این آپارتمان مدرن در لندن است.

طراحی داخلی آپارتمان مدرن دیگری که این بار در کشور انگلستان است

  • آپارتمان مدرن در استانبول

در طراحی آپارتمان مدرنی که مشاهده می کنید چند اصل مهم سبک مدرن را می توان تشخیص داد. اولین اصل ترکیب اصول و معیارهای طراحی غربی و شرقی است. دومین اصل ایجاد یک ویو پانورامیک به سمت شهر و آب های اطراف است. سومین اصل تلقین حس باز بودن فضا، قرارگیری در یک جایی که متعلق به عصر حاضر بوده و با غرق در نور ساختن محیط آن زیبایی خاصی پیدا کرده است. در اطراف این آپارتمان بناهای تاریخی زیادی وجود دارد بنابراین یک نگاه شاعرانه و تاریخی هم به آن وجود داشته است. شما می توانید از داخل این واحد آپارتمانی گذر کردن قایق هایی که از تنگه بسفر عبور می کنند را ببینید و از منظره آن در شب لذت ببرید.

آپارتمان مدرن در استانبول

  • آپارتمان مدرن در پراگ

با همدیگر نمونه دیگری از طراحی آپارتمان مدرن را در شهر پراگ کشور جمهوری چک می بینیم. طراحی آپارتمان دوبلکس به سبک مدرن به همراه ترکیب نور و رنگ و پلان باز بوده است. با اینکه فضای داخلی کمی تیره به نظر می رسد اما در طبقه بالایی از نور طبیعی به میزان زیاد استفاده شده و در طبقه ای که مشاهده می کنید از نورپردازی های حرفه ای کمک گرفته اند. ویژگی خاصی که در طراحی این واحد آپارتمانی می بینید استفاده از سه المان ماه، خورشید و خاک است. متریال های طبیعی مثل سنگ و چوب و بافت های چرمی در سرتاسر این واحد آپارتمانی مدرن فرم طراحی بسیار شیک به آن داده است.

آپارتمان مدرن در پراگ

  • آپارتمان مدرن در هند

طراحی آپارتمان مدرن در هند که توسط یک تیم طراحی حرفه ای صورت گرفته است به زیبایی توانسته اند فضاهای داخلی و مهم را به یکدیگر پیوند بزنند بدون اینکه در عملکرد هر فضا اختلال ایجاد شود. هر بخش همانطور که می بینید نورگیر اختصاصی داشته و از فضای دیوارها نیز با کمد دیواری گسترده به زیبایی هر چه تمامتر استفاده کرده اند. طبق نظر مالک این آپارتمان مدرن، فضای بیرونی تراس با فضای داخلی به خوبی در هم ادغام شده اند. در این نوع از طراحی می توان گفت که هر چیزی در جای خود استفاده شده و تمامی بخش های غیر ضروری حذف شده اند.

آپارتمان مدرن در هند

  • آپارتمان مدرن در گلاسکو اسکاتلند

نمونه دیگری از طراحی آپارتمان مدرن را در کشور اسکاتلند، شهر گلاسکو مشاهده می کنید. این آپارتمان که به شکل بوتیک طراحی شده بر روی طبقه همکف یک آپارتمانی مسکونی ویکتوریایی واقع شده است. فضای داخلی به صورت کامپکت طراحی گردیده و توجه زیادی به جزئیات شده است. نکته و ویژگی شاخص این طراحی این است که بخش های مختلف و قسمت های گوناگون آن تا حد امکان حذف شده اند تا از لحاظ هزینه طراحی و ساخت مقرون به صرفه باشد. با توجه به اینکه 3 طبقه دیگر بر روی این واحد قرار گرفته بیشتر از این نمی توان دیوارهای داخلی را حذف کرد. ارتفاع سقف این آپارتمان مدرن به 3.4 متر می رسد و پلان به شکل باز است. در این آپارتمان کوچک به فضاهای باریک هیچ بن بستی وجود ندارد و شما می توانید آزادانه در بخش های مختلف گردش داشته باشید. محل قرارگیری پنجره ها و مقیاس بخش های مختلف نسبت به کل فضا، قسمت پذیرایی و حمام و اتاق خواب ها هر کدام با فضای اختصاصی و ویو کاملا خصوصی سازی شده طراحی گردیده اند.

آپارتمان مدرن در گلاسکو اسکاتلند

  • آپارتمان مدرن برزیل

این مدل از آپارتمان مدرن برزیلی توسط تیم طراحی و معماری یک شرکت بسیار معتبر انجام گرفته است. طبق گفته کارفرما هدف اصلی از ساخت این واحد آپارتمانی، ایجاد محیطی آرامش بخش و ریلکس کننده است که پیوند عمیق و ناگسستنی با محیط بیرون و طبیعت هم برقرار کند. به همین دلیل از تناژهای رنگی آرامش بخش، متریال های طبیعی و خطوط نرم همراه با کفپوش چوبی و دیوارهای بتنی اکسپوز استفاده کرده اند.

آپارتمان مدرن برزیل

  • آپارتمان مدرن دبی

نمونه ای از یک طراحی آپارتمان مدرن که محیط آن چند منظوره و چند کاربردی و مناسب برای زندگی خانوادگی که محیطی پر از آرامش و آسایش را در چشم ساکنین به تصویر می کشد. حتی در این آپارتمان فضاهای شیک دیگری هم برای فعالیت های اجتماعی مختلف در نظر گرفته شده است. این آپارتمان که در منطقه نخل جمیرا واقع شده و تمامی بخش ها و رنگ های هنری و نوع ویویی که به آن بخشیده الهام گرفته از دریای خلیج فارس و ماورای آن است. ویژگی شاخص دیگر وجود دیوارهایی از سنگ مرمر به ارتفاع کامل سقف و نورپردازی های مخفی و آثار هنی است. دسترسی به تمامی بخش ها ساده است و اصلا احساس نمی کنید که در یک آپارتمان با فضای نه چندان بزرگ زندگی می کنید.

هزینه طراحی آپارتمان مدرن

در طراحی آپارتمان مدرن هزینه ها براساس فاکتورهای مختلفی سنجیده می شود و امکان کلی گویی یا گزارش یک اعداد و ارقام ثابت وجود ندارد. به طور کلی قیمت طراحی آپارتمان مدرن به مواردی همچون تعداد طبقات، نوع نماکاری، پیچیدگی و میزان گستردگی بخش بندی و فضاهای داخلی، المان ها و بافت های معماری مدنظر، درخواست ها و انتظارات کارفرما و موقعیت پروژه بستگی دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما به صورت حضوری مراجعه فرمایید تا با دریافت مشاوره های تخصصی بتوانیم تعریف و برنامه ریزی دقیقی از پروژه طراحی آپارتمان مدرن شما داشته باشیم.

0 / 5
سوالات پر تکرار
توجه به نورگیری، حریم خصوصی، ارتباط ساده بخش های مختلف، حذف بخش های غیر کاربردی و به حداقل رساندن المان های تزیینی معیارهای بسیار مهمی هستند.
زندگی آپارتمان نشینی و محدودیت فضاهای داخلی اهمیت سبک مدرن را افزایش داده چرا که شما می توانید با این سبک از طراحی از فضاهای داخلی بیشترین استفاده را ببرید و فضای لوکس و با هزینه معقول داشته باشید.
در طراحی این آپارتمان ها هزینه نهایی براساس موقعیت پروژه، درخواست های کارفرما، نوع پلان مدنظر و بخش های ضروری و کاربردی مدنظر و شرایط اقلیمی و نوع متریال هزینه طراحی تعیین می گردد.
کافیست با ما تماس بگیرید و نوبت جلسه حضوری تعیین شود. سپس ما به شما طراحی های مطرح روز دنیا را با اصول و المان های معماری داخلی در قالب نمونه های مختلف نشان داده و براساس اهداف شما فرم طراحی را تعیین می کنیم.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد