طراحی آپارتمان لاکچری

در طراحی آپارتمان لاکچری می توان کل خواسته های کارفرما را تا حد زیادی مرتفع ساخت چرا که معمولا با کمبود بودجه مواجه نیستیم و بهترین مناطق برای طراحی آپارتمان و ساخت و ساز انتخاب می شوند. اما قبل از اینکه به اصول و نکات طراحی آپارتمان های لاکچری اشاره کنیم و با یکدیگر چند نمونه واقعی کار شده را ببینیم بد نیست بدانید که لزوما یک واحد آپارتمانی لاکچری به معنای استفاده از وسایل خیلی لوکس نیست. در واقع امروزه در یک واحد لاکچری اثراتی از سبک مدرن هم می بینیم و همین باعث شده که با یک فضای خاص و تکرار نشدنی روبرو باشید. در ادامه بیشتر در این رابطه توضیح خواهیم داد تا ضمن آشنایی بیشتر با روند کاری و شیوه طراحی و نگاه ما به این نوع از آپارتمان ها بتوانید یک دیدگاه کلی هم پیدا کنید.

در طراحی آپارتمان لاکچری می توان کل خواسته های کارفرما را تا حد زیادی مرتفع ساخت

اصول طراحی آپارتمان لاکچری

برای طراحی داخلی آپارتمان های لاکچری باید به شیوه ای عمل کرد که حس زندگی در یک محیط لوکس به خوبی منتقل شود و در عین حال پس از مدتی دلزدگی ایجاد نکند. مشکلی که امروزه آپارتمان های لاکچری با آن مواجه هستند و صاحبان آنها را پس از مدتی دلزده می کند طراحی غیر اصولی است که با یک فضای دلگیر روبرو هستند و محیطی که از همه فضای آن نمی توانند به خوبی استفاده کنند و به عبارتی در طراحی فضای پرت زیاد است. طراحان گروه معماری آد بر این عقیده هستند که در طراحی آپارتمان لاکچری باید اصول زیر رعایت شوند:

  • متریال های پایدار و مقاوم

وقتی در طراحی پلان مسکونی لوکس و لاکچری از متریال های مقاوم، پایدار و درجه یک استفاده می شود نه تنها بر روی زیبایی کلی داخلی بلکه بر روی محیط اطراف هم تأثیر می گذارد. تصور کنید یک واحد آپارتمانی لوکسی که در آن از نمای شیشه ای و ترمووود در بدنه و سنگ کاری در محیط داخلی استفاده شده باشد تا چه حد زیبا و دلرباست.

  • اولویت در راحتی ساکنین

در طراحی خانه های لاکچری نباید فقط به سود طراحی و ساخت و ساز فکر کرد چون محیط داخلی شیک و لوکسی که ساکنین نتوانند در آن راحت باشند و نتوانند با آن ارتباط بگیرند چه فایده ای دارد؟ به همین دلیل است که باید از فضای پذیرایی مهمان گرفته تا اتاق مخصوص کار و کفپوش ها و حریم خصوصی قسمت های مختلف، تعادل برقرار کرد.

  • کاربرد پذیر بودن محیط داخلی

امروزه یک باور غلطی که وجود دارد این است که خانه بزرگ و جادار، لوکس و لاکچری است در حالی که اگر در طراحی آپارتمان لاکچری با متراژ بالا، از المان های صرفا تزییناتی استفاده شود به هیچ وجه یک محیط لوکس نخواهد بود. به همین دلیل باید از ارتفاع محیط نصب تلویزیون و چراغ ها گرفته تا شیوه چیدمان مبلمان و غیره همه چیز در مرحله طراحی به درستی مشخص شوند.

  • نورپردازی حرفه ای

در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری یکی از مهمترین المان ها، مشخص کردن شیوه نورپردازی است چون با یک نورپردازی حرفه ای می توان زیبایی بخش های مختلف را بیشتر کرد و حتی تعیین کرد که نگاه اول افراد به کجا برود. حتی شیوه نصب و نوع تجهیزات نورپردازی هم در لاکچری به نظر رسیدن محیط نقش دارند.

  • بکارگیری بافت های مختلف

اگر به لاکچری ترین خانه های جهان هم نگاه کرده باشید، انواعی از بافت ها را در طراحی آنها استفاده کرده اند. به عنوان مثال سطوح صاف و براق و با بافت نرم همراه با فرش و گلیم های زمخت در کنار محیط داخلی لاکچری حس تجربه قرارگیری در چندین محیط مختلف را به طور همزمان منتقل می سازد.

  • پالت های رنگی خلاقانه

در دفتر طراحی معماری در وهله اول باید به شما گفته شود که صرفا دیوارهای سفید خنثی باعث لوکس به نظر رسیدن فضای شما نمی شوند اما پالت های رنگی خلاقانه و کاغذ دیواری و طراحی بخش های کاربردی گوناگون قطعا این حس را منتقل خواهند کرد که در یک آپارتمان لاکچری هستید.

  •  نقاط کانونی اولیه و ثانویه

فارغ از اینکه کدام سبک معماری را انتخاب کرده اید نقطه کانونی باید در طراحی داخلی وجود داشته باشد. نقطه کانونی کمک می کند تا چشم بیننده را به جایی که می خواهید ببرید که نقطه کانونی ثانویه باعث توجه بیشتر به سایر المان های مهم می شود. در طراحی آپارتمان لاکچری هم یکی از اصول حیاتی در نظر گرفتن نقاط کانونی اولیه و ثانویه است مثل شومینه در پذیرایی و جزیره در آشپزخانه یا آثار هنری فاخر در پشت مبلمان و ساخت دیوار مخصوص نصب تلویزیون (تی وی وال).

  • طراحی یکپارچه

وقتی صحبت از طراحی آپارتمان به سبک لاکچری می شود این طراحی باید در جای جای فضاهای داخلی خانه به چشم بیاید و به عبارتی یک جریان پیوسته ای از این سبک طراحی دیده شود. هر چند این کار به معنای حذف خلاقیت طراح یا مالک و کارفرما نیست اما بیشتر از هر چیز بر روی یکپارچگی در طراحی و زیباتر به نظر رسیدن نظم داخلی تأکید دارد.

  • پیوسته بودن محیط داخلی و خارجی

یکی دیگر از اصول طراحی آپارتمان لاکچری این است که در حد امکان و ضرورت، یک فضای پیوسته ای بین محیط بیرونی و درونی ساختمان برقرار کرد. مثلا از المان های محوطه در داخل ساختمان استفاده نمود، نمای شیشه ای انتخاب کرد یا پنجره های بلند نصب نمود و غیره.

یکی دیگر از اصول طراحی آپارتمان لاکچریپیوسته بودن محیط داخلی و خارجی است

نکات طراحی آپارتمان لاکچری

وقتی به یک آپارتمان لاکچری فکر می کنید چه چیزهایی در ذهن شما نقش می بندد؟ همانطور که گفتیم اگر فقط به متریال های خاص و یک محیط بسیار بزرگ و غرق در نور فکر می کنید کاملا اشتباه است هر چند جزو بخش های جدا نشدنی هستند اما الزاما محدود به این موارد نیست. امروزه برخی افراد ترجیح می دهند در یک واحد آپارتمانی کوچک و حتی نقلی زندگی کنند اما لاکچری باشد. یا نورگیری خیلی زیاد چندان مهم نیست و با نورپردازی قویتر جبران کنند و غیره. در این مواقع است که یک تیم طراحی حرفه ای هنگام طراحی آپارتمان لاکچری می تواند با کمک یکسری نکات حیاتی، رضایت کامل کارفرما را جلب کند:

  • محیط داخلی لزوما شلوغ نباشد

ما همیشه به این فکر می کنیم که از ایده های فعلی گذر کنیم و مفاهیم جدیدی خلق کنیم مثلا یک واحد آپارتمانی لاکچری لزوما شلوغ نیست به همین دلیل ما واحدهای خلوت، ساده ولی با تجهیزات کامل و با کمترین پرتی را طراحی می کنیم. تمامی وسایلی که در نظر می گیریم ترکیب عالی از کاربردی بودن و تزییناتی را در بر می گیرند. آپارتمانی لاکچری است که کیفیت در آن حرف اول را می زند نه کمیت.

  • ترکیب حرفه ای رنگ و بافت مهم است

سبک لاکچری در طراحی آپارتمان طبق مفاهیم جدید بر پایه ترکیب مناسبی از رنگ و بافت است. یک پالت رنگی خنثی یک طرح رنگ معمول برای کسانی است که به دنبال مفاهیم مینیمالیستی هم هستند. دقت داشته باشید که استفاده از رنگ و بافت های فوق لاکچری باعث می شود توجهات زیادی را جلب کند و نتوان نقاط کانونی طراحی کرد.

  • بخش های چند منظوره باید طراحی شوند

اگر درخواست طراحی آپارتمان لاکچری با متراژ متوسط و حتی کم را داشته باشید باید به فکر طراحی بخش های چند منظوره هم بود. به عنوان مثال در بین کابینت ها بخش سوپرمارکت، یا کمد دیواری های چند منظوره، اتاق خواب هایی که قابلیت تبدیل به اتاق کار هم دارند یا آشپزخانه های پیوسته با پذیرایی که در نقش یکدیگر قابل استفاده هستند و غیره نمونه ای از یک طراحی چند منظوره برای واحد آپارتمانی لاکچری کوچک است.

  • فضاهای منفی اهمیت بالایی دارند

به فضاهای خالی اطراف وسایل و المان های مختلف فضای منفی می گویند که بخش حتمی طراحی داخلی آپارتمان لاکچری است. البته به دیوارهای خالی و گوشه های بدون وسایل هم فضای منفی اطلاق می شود که در طراحی اهمیت بالایی دارند. می توان از این فضاهای منفی که در برخی موارد نقاط کور ساختمان هم هستند برای نصب وسایل مختلف، قطعات تزیینی یا ارتباط بهتر و مؤثر فضاهای گوناگون استفاده نمود.

  • کیفیت بر کمیت ارجحیت دارد

در طراحی آپارتمان لاکچری کیفیت بسیار مهمتر از کمیت است به عبارت دیگر اگر ما در طراحی واحد آپارتمانی شما چند بخش حتی به شکل محدود، از المان های لوکس و لاکچری قرار دهیم که بتوانید با آن ارتباط بگیرید و بر روی شما تأثیر بگذارند به مراتب بهتر از این است که کل فضای خانه شما را پر کنند.

  • نورگیری بر نورپردازی حرفه ای ارجحیت دارد

مورد دیگری که کمتر در طراحی های امروزی می بینیم نورگیری کافی است و همین یکی از دلایل نارضایتی ساکنین آپارتمان و دلگیر شدن آن است. حتی اگر بهترین تجهیزات و حرفه ای ترین نورپردازی هم داشته باشید جایگزین نور طبیعی نخواهد بود. بنابراین آپارتمانی لاکچری است که از نور طبیعی بیشترین استفاده را برده باشد.

  • فقط به فکر المان های طبیعی باید بود

دوران طراحی آپارتمان لاکچری با المان ها و محیط های صرفا پر زرق و برق گذشته است امروزه همه به دنبال المان های طبیعی مثل سنگ، سرامیک و چوب هستند. طراحان حرفه ای باید به دنبال استفاده از چنین المان هایی در طراحی داخلی خود باشند مخصوصا متریال هایی که دسترس پذیری خیلی خوبی دارند و بومی هستند.

  • باید هندسی فکر کرد

فکر هندسی با تفکر مهندسی کاملا متفاوت است. اگر به دنبال طراحی آپارتمان لاکچری هستید که هیچ وقت از مد نیفتد باید به دنبال تفکر هندسی باشید و طراحانی که در این زمینه مهارت کامل دارند. بر این اساس ما از الگوهای هندسی در تمامی بخش ها استفاده می کنیم و توصیه ما هم این است که در هر فضا از یک المان هندسی استفاده کنید تا مدل طراحی تکمیل شده و زیبایی آن تکمیل شود. به عنوان مثال در پذیرایی می تواند به شکل یک قالی یا کاغذ دیواری با طرح هندسی، یک تابلو هنری در اتاق خواب یا کاشی های با طرح هندسی در حمام و سرویس بهداشتی خود را نشان دهد.

اگر به دنبال طراحی آپارتمان لاکچری هستید که هیچ وقت از مد نیفتد باید به دنبال تفکر هندسی باشید

طراحی داخلی آپارتمان لاکچری

الان که با اصول و طراحی کار ما برای یک آپارتمان لاکچری آشنا شدید نوبت به این رسیده که با اصول کاری طراحی داخلی آشنا شوید. در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری برای هر بخش باید متفاوت اما با ذهنیت یکپارچه و پیوسته فکر کنید. در ادامه به طور مختصر هر بخش را توضیح می دهیم اما توضیحات تکمیلی روند کار را در جلسات حضوری به شکل اختصاصی برای هر بخش توضیح می دهیم. در اینجا صرفا به بیان موارد و پارامترهای مشترک می پردازیم.

  • آشپزخانه در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری

برای آشپزخانه در طراحی آپارتمان لاکچری باید به میزان رفت و آمد و راحتی در عبور و مرور، کاربردی ساختن فضا، میزان امکانات و تجهیزات و حداقل دو جای مجزا برای نشستن فکر کرد. راحتی و آسایش خانم ها و ساکنین در آشپزخانه هم برای گفتگو هم سرو وعده غذایی بسیار مهم است. در طراحی این فضا باید به محل نصب چراغ های آویز و تبدیل جزیره آشپزخانه به یک بار فوق لوکس و لاکچری دقت داشت.

  • پذیرایی در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری

در طراحی آپارتمان لاکچری برای بخش پذیرایی باید بیش از هر چیز به راحتی، آسایش و استراحت کامل ساکنین بدون کمترین مزاحمت از سایر قسمت ها و محیط بیرون فکر کرد. پذیرایی در طراحی داخلی آپارتمان های لوکس و لاکچری بهتر است چند منظوره و با کاربردهای گوناگون باشد. مثلا باید هم فضایی برای نشستن و دورهمی باشد و هم محلی برای کتابخانه و مطالعه، تئاتر و سینمای خانگی یا یک فضای کاری مشخص باشد. همچنین پذیرایی بخاطر ماهیت پویا و با تحرک بالای خود بهترین جا برای طراحی نقاط کانونی مختلف نیز هست.

  • دفتر کار یا آفیس خانگی در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری

طراحی داخلی آپارتمان لاکچری باید به گونه ای باشد که شلوغ به نظر نرسد و با حداقل پیچیدگی احساس راحتی منتقل کند. در این حالت می توان با خیالی راحت بخشی از فضا را هم به آفیس خانگی اختصاص داد که گاهی اوقات به شکل اتاق خواب چند منظوره یا یک اتاق مجزا نمود پیدا می کند. اگر آفیس خانگی قرار است بیشتر در نقش استراحت و انجام امورات و کارهای با اولویت نه چندان بالا باشد می توان به شخصی سازی کمتر آن فکر کرد در غیر این صورت باید محلی مجزا هم برای نگهداری و نشان دادن پروژه ها و افتخارات کاری به عنوان نقطه کانونی طراحی کرد.

  • اتاق خواب در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری

اتاق خواب در آپارتمان لاکچری فضایی فراتر از یک اتاق صرفا برای استراحت و خواب است. لازم به گفتن نیست که در این فضا آسایش و آرامش باید در اولویت باشد و باید کلیه اصول طراحی که در ابتدا اشاره کردیم رعایت شوند مثل ترکیب بافت های مختلف، نورگیری عالی، کیفیت بی نظیر و بخش بندی اصولی و غیره. در نمونه های اروپایی که اتاق خواب مستر را برای دو فرزند به شکل همزمان در نظر می گیرند می توان از دیوارهای کاذب قابل حمل به جای دیوارکشی استفاده نمود تا در صورت تغییر و طراحی مجدد اتاق خواب در آینده کمترین میزان تخریب نیاز باشد.

  • سرویس بهداشتی و حمام در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری

در طراحی داخلی آپارتمان لاکچری دست ما طراحان کاملا باز است تا بتوانیم در فضای سرویس بهداشتی یک سونا و قابلیت های لاکچری مختلف را پیاده سازی کنیم. وجود کابینت های مختلف، بخشی مجزا برای لباس پوشیدن که برگرفته از سربینه در معماری سنتی ایرانی است، متریال های لاکچری، مکانی برای استراحت و مطالعه در حین استحمام در وان و ایجاد تزیینات گوناگون از جمله اقداماتی است که می توان انجام داد.

نمونه های طراحی آپارتمان لاکچری

در ادامه چند نمونه طراحی داخلی آپارتمان لاکچری را به همراه توضیحاتی مختصر از هر یک مشاهده می کنید که نمونه های کار شده بیشتر را می توانید در جلسات حضوری ببینید:

  • آپارتمانی لوکس و لاکچری و بسیار زیبا با طراحی پیچیده مخصوص افراد درونگرا

آپارتمانی لوکس و لاکچری و بسیار زیبا با طراحی پیچیده مخصوص افراد درونگرا

  •  ساخت یک بخش مخصوص گفتگو با پلان باز از طریق ترکیب پذیرایی، فضای غذاخوری و آشپزخانه اپن

 ساخت یک بخش مخصوص گفتگو با پلان باز از طریق ترکیب پذیرایی، فضای غذاخوری و آشپزخانه اپن

  •  پذیرایی خیلی شیک با محیطی صمیمی و راحت همراه با المان های مختلف

پذیرایی خیلی شیک با محیطی صمیمی و راحت همراه با المان های مختلف

  •  طراحی تیره در سرتاسر آپارتمان لاکچری برای ایجاد یک حالت بصری پیوسته بین فضاهای مختلف

 طراحی تیره در سرتاسر آپارتمان لاکچری

  •  آشپزخانه با جزیره و امکانات کامل در یک آپارتمان فوق لاکچری

 آشپزخانه با جزیره و امکانات کامل

  •  ارتباط مستقیم پذیرایی، فضای غذاخوری و آشپزخانه همراه با نورگیری عالی و المان تزیینی

ارتباط مستقیم پذیرایی، فضای غذاخوری و آشپزخانه

  •  اتاق خواب در طراحی آپارتمان لاکچری با حذف المان های غیر ضروری

 اتاق خواب در طراحی آپارتمان لاکچری

  •  حمام و سرویس بهداشتی در طراحی آپارتمان لاکچری همراه با محیط شیشه ای

حمام و سرویس بهداشتی در طراحی آپارتمان لاکچری

هزینه طراحی آپارتمان لاکچری

هزینه ای که بابت طراحی آپارتمان های لاکچری به کارفرمایان اعلام می گردد بسته به موقعیت آپارتمان، امکانات، متراژ، تلفیق نوع سبک معماری، پیچیدگی های پلان و انتظارات و درخواست های کارفرماها تعیین می گردد. برای اطلاع دقیق از هزینه ها و قیمت طراحی آپارتمان به سبک لاکچری با همکاران ما تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
توجه به نوع متریال، یکپارچکی در طراحی، راحتی ساکنین، کاربردی بودن بخش های مختلف، نورپردازی حرفه ای، تعیین نقاط کانونی اولیه و ثانویه و غیره از مهمترین اصول به شمار می روند.
شلوغ نبودن فضاهای داخلی، ترکیب عالی رنگ و پالت و نوع معماری، وجود بخش های چند منظوره و استفاده از فضاهای منفی، نورپردازی عالی و تفکر هندسی داشتن در طراحی انجام شده نشانه حرفه ای بودن آن است.
پیاده سازی طرح و ایده های مختلف و استفاده همزمان از یک فضا با کاربری های مختلف و امکان ترکیب شدن با سبک مدرن و مینیمالیستی از ویژگی های بی نظیر این نوع طراحی است.
با توجه به اینکه فاکتورهای مختلف تعیین کننده هزینه نهایی هستند و شرایط هر پروژه منحصربفرد است با ما تماس بگیرید.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد