جدیدترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه | 30+ مدل با عکس

کابینت های مدرن در طی چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند چرا که دو عنصر جذابیت – زیبایی با سادگی و شیک بودن با هم ادغام شده اند. با داشتن جدیدترین مدل کابینت دیگر نیاز نیست برای آشپزخانه ای شیک هزینه های هنگفت متحمل شوید چون تنها کافیست جدیدترین مدل کابینت مدرن را مطابق با دکوراسیون داخلی منزلتان سفارش دهید و نصب کنید. مدل های جدید کابینت مدرن با ویژگی هایی مثل خطوط ساده و صاف، نبود شکل های هندسی پیچیده، کمتر بودن تزیینات، زیبایی در عین سادگی، عدم تاج و ستون منبت کاری شده شناخته می شوند. در ادامه به بررسی جدیدترین مدل کابینت مدرن همراه با تصویرهای مختلف می پردازیم.

جدیدترین مدل کابینت مدرن آشپزخانه

انواع جدیدترین و مدرنترین مدل کابینت آشپزخانه

قبل از بررسی جدیدترین مدلهای کابینت مدرن آشپزخانه لازم است بدانید که کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف و کدام یک با سبک مدرن تطابق بیشتری دارند. بنابراین لازم می دانیم که ابتدا این مقاله را برای بررسی و تفاوت کامل این دو نوع کابینت مطالعه کنید. 

در واقع باید بدانید که اگر سبک دکوراسیون کلاسیک دارید تفاوت دکوراسیون مدرن و کلاسیک چیست و براساس آن باید از چه مدل کابینت هایی استفاده کنید. به عبارت دیگر در صورتی که سبک کلی منزل یا ویلای شما متناسب با آشپزخانه های مدرن نباشد این مطلب مناسب شما نخواهد بود. در ادامه با بررسی جدیدترین کابینت آشپزخانه با سبک مدرن آشنا می شوید.

ویژگی هایی که باید در مدل جدید کابینت به سبک مدرن جستجو کنید تا نسبت به انتخاب خود مطمئن باشید به شرح زیر هستند:

متریال:

طبق سبک مدرن برای مدل جدیدترین کابینت، متریال هایی مثل ورق های ام دی اف، هایگلاس، پلی گلاس و ملامینه با پی وی سی بهترین گزینه هستند که در عین سادگی بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسند. به عبارت دیگر هنگامی که قصد دارید جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه به سبک مدرن تهیه کنید نباید به دنبال کابینت هایی با کنده کاری و تزیینات مختلف باشید. همچنین متریال هایی مثل انواع مختلف چوب با جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه مدرن همخوانی ندارد.

رنگ:

طبق نمونه هایی که از جدیدترین مدل کابینت مدرن و شیک می بینید و در انتها نیز تصاویر زیادی مشاهده خواهید کرد، در انتخاب رنگ آزادی عمل بیشتری دارید. با این حال باید در نظر داشته باشید که نباید از برخی رنگ ها مثل طلایی که در لاکچری ترین خانه های جهان به چشم دیده می شود استفاده کرد. رنگ های طلایی و مشابه آن نماد سبک لاکچری در دکوراسیون داخلی هستند که آشپزخانه مهمترین بخش آن به شمار می رود. با این حال باز هم گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند که مهمترین آنها رنگ های خنثی هستند.

انتخاب رنگ برای کابینت

مناسب آشپزخانه های کوچک:

جدیدترین مدل کابینت مدرن برای آشپزخانه کوچک نیز مناسب است چرا که با بکارگیری رنگ های خنثی فضای شما بزرگتر جلوه داده می شود و هم بیشتر از هر چیز به جنبه کاربردی بودن فضا اهمیت داده خواهد شد. در آشپزخانه کوچک به سبک مدرن کابینت های جزیره در صورتی که کاربردی بودن فضا را زیر سوال ببرند یا کار کردن در این فضا را با مشکل مواجه کنند حذف خوهند شد. بنابراین برای خانه هایی که آشپزخانه کوچکی دارند، جدیدترین مدل کابینت مدرن را انتخاب کنید.

دید وسیع به فضا:

در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه مدرن مرز بین فضای آشپزخانه و پذیرایی به طور کلی حذف شده و یک فضای پیوسته و یکپارچه ای شکل می گیرد. با این کار دید گسترده ای نسبت به فضا ایجاد می گردد و در عین حال فضای آن بزرگتر به نظر می رسد.

جزیره دو تایی:

طبق جدیدترین مدل کابینت مدرن برای آشپزخانه، دو جزیره به این فضاها اضافه شده اند. در واقع در طی دوران کرونا این رویه به شدت ترند شد و هنوز هم ادامه دارد و کسانی که آشپزخانه مدرن جدید بخواهند می توانند از این ایده استفاده کنند. بخش جزیره اول مخصوص آشپزی و طبخ غذا و جزیره دوم مخصوص سرو غذا خواهد بود. ضمنا جنس کابینت بخش جزیره اول به مراتب محکم تر خواهد بود.

کابینت مدل جزیره دوتایی

مدل های حفره ای شکل:

در جدیدترین مدل کابینت مدرن با ام دی اف که برای طراحی داخلی ویلاها استفاده می کنند فضاهای حفره ای با اشکال هندسی مختلف ایجاد می کنند که علاوه بر زیبایی بصری و تبدیل کابینت به نقطه کانونی منزل، فضای دسترسی متفاوت برای وسایل ایجاد می کنند.

مدل های منحنی:

طبق جدیدترین کابینت مد روز، طرح هایی که با خطوط صاف و شکسته بودند و همه ما سالیان طولانی از آنها استفاده کرده ایم. اما امروزه مدل های منحنی ایجاد شده اند که با طرح و خطوط کاملا متفاوتی که دارند زیبایی بصری ویژه ای ایجاد کرده اند. شاید در ابتدا چنین طرحی بی فایده و بی هدف به نظر برسد اما کابینت های منحنی برای فضاهای کوچک آشپزخانه ها کاربرد بالایی دارد.

طراحی کابینت مدل منحنی

ترکیب رنگی:

کابینت مدرن سفید مدل های اولیه کابینت های مدرن بود که امروزه رنگ های مختلف با طیف های گوناگون به آن اضافه شده که با توجه به خصوصیات سبک مدرن، رنگ های روشن در اولویت هستند. اما امروزه در کنار رنگ سفید، ترکیب های رنگی هم استفاده می شوند که جنبه فانتزی پیدا می کند.  در این حالت ردیف بالایی و پایینی کابینت ها یا به شکل درهم رنگ های مختلفی می گیرند.

فوق برجسته – فرو رفتگی:

طبق مدل جدیدترین کابینت ها که امروزه نیز در کشور ما رواج پیدا کرده، کابینت های مدرن به فرم فوق برجسته – فرو رفتگی ساخته می شوند به این شکل که قسمت های مهم کابینت ها به شکل برجستگی و قسمت های با اهمیت کمتر به شکل فرو رفتگی طراحی می شوند. این نوع از جدیدترین مدل کابینت مدرن به کاربردی تر ساختن کابینت ها توجه بسیار بیشتری دارد.

ویو رو به بیرون:

در پروژه های معماری بازسازی یا نوسازی، پیوند با طبیعت یا ویو داشتن بخش های مهم ساختمان به سمت بیرون اولویت پیدا می کند. بر همین اساس معمولا فضای پشت سینک با ساخت پنجره هم نورگیری عالی ایجاد می کند و هم به سمت فضای بیرون دید کامل ایجاد می سازد (برای مطالعه فرق بازسازی و نوسازی به مقاله ای که در این خصوص نوشته شده مراجعه نمایید).

طراحی و جانمایی کابینت ویو رو به بیرون

روش های نصب:

در جدیدترین مدل کابینت مدرن، روش های نصب هم فرق کرده اند و تنوع ایجاد شده است که در برخی مواقع به جاگیری بهتر در فضا هم کمک می کند. جدیدترین مدل کابینت مدرن ثابت و متحرک از این دست هستند که بخش هایی از کابینت قابلیت تحرک پیدا می کند. برخی از کابینت های مدرن فقط در یک سمت و برخی در هر دو سمت ساخته می شوند به نحوی که کابینت های مخصوص پخت و پز و آشپزی در یک سمت و سایر کابینت ها در سمت دیگر نصب می شوند. یا ممکن است کابینت های مدرن امروزی را به شکل U یا L نصب کنند.

شیشه ای:

جدیدترین مدل کابینت مدرن خانه به دو شکل نیز طراحی می شود. ردیف پایینی کابینت به شکل رایج و معمول همیشگی با ورقه های ام دی اف از جنس های متناسب با سبک مدرن ساخته می شود. ردیف بالایی به شکل شیشه ای و شفاف که وسایل داخل آن مشخص هستند طراحی می گردند. این سبک تا حدودی برگرفته از سبک کلاسیک است که کابینت ها با درب های شیشه ای و بدنه چوبی ساخته می شدند. اما در جدیدترین مدل کابینت مدرن طرح جدید، خبری از متریال چوبی نیست و درب ها کاملا شیشه ای شفاف یا مات هستند.

مدل های ضد آب:

جدیدترین مدل کابینت مدرن ضد آب نیز ساخته شده اند. تا الان کابینت های ضد آب و مقاوم در برابر نفوذ نم و رطوبت، تنها با جنس وکیوم، ممبران یا PVC ساخته می شدند و با سبک کلاسیک تطابق بیشتری داشتند. اما امروزه در جدیدترین مدل کابینت این سبک ساخت وارد دنیای مدرن هم شده اند.

شلف به جای کابینت:

در جدیدترین مدل کابینت های مدرن که با سبک ایتالیایی نیز تناسب بالایی دارند، به جای اینکه در ردیف بالایی از کابینت های معمول و همیشگی استفاده کنند از یکسری شلف بهره می برند. این سبک مخصوصا برای آشپزخانه های کوچک که قصد دارند فضا را بزرگتر نشان دهند بسیار مناسب است.

طراحی کابینت در گروه معماری آد

کابینت های یکسره:

در چند مدل کابینت مدرن که نسبت به مدل های قبلی بسیار محبوب تر هستند، ردیف های بالایی و پایینی کابینت با هم ادغام شده و به شکل یکسره طراحی می شوند و سپس داخل آنها با طبقه بندی های مختلف فضای کافی برای کامل ظروف قرار می گیرند. این سبک ساخت که مدرن ترین کابینت روز است با حذف فاصله بین کابینت ها فضای مفید بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

کابینت مدل یکسره

بدون دستگیره:

جدیدترین مدل کابینت مدرن بدون دستگیره یا دستگیره مخفی سبک بسیار جدید و ترند روز دنیاست. این نوع از کابینت های مدرن زیبایی بسیار زیادی دارد. همچنین برای زوجینی که فرزند کوچک دارند بدون دستگیره بودن کابینت ها امکان شیطنت فرزندان و بالا رفتن از کابینت ها را خنثی می کند. مدل های بدون دستگیره کابینت ها مغناطیسی هستند.

مدل های سه بعدی:

در مدل های جدید کابینت شیک و مدرن برای آشپزخانه طرح های سه بعدی افزایش چشمگیری پیدا کرده اند. طرح های سه بعدی برای بدنه و ظاهر کابینت ها جذابیت بصری بالایی ایجاد می کنند که در تناسب کامل با کفپوش ها انتخاب می شوند. در نظر داشته باشید که کابینت مدرن سه بعدی برای آشپزخانه های بزرگ مناسب است.

در طراحی ویلا مدرن نیاز به کابینت هایی برای دکوراسیون داخلی دارید که براساس اصول و ویژگی های سبک مدرن ساخته شده باشند. نمونه های گفته شده جدیدترین مدل ها و ترندهای سال 2022 هستند که مخصوص سبک مدرن ایجاد شده اند.

خدمات گروه معماری آد در دکوراسیون داخلی

همانطور که می دانید جدیدترین مدل کابینت مدرن جادار آشپزخانه برای ویلاهای مدرن کاربرد دارد. دفتر معماری آد با در اختیار داشتن جدیدترین و مجرب ترین دکوراتورهای داخلی، بهترین کابینت های آشپزخانه را طراحی می کنند که ضمن تناسب با سلیقه کارفرما، اصول سبک مدرن نیز رعایت شده اند.

در ادامه جدیدترین مدل کابینت مدرن لاکچری و لوکس را به شکل تصاویر مختلف مشاهده می کنید:

0 / 5
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد