تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی 30+ ایده جذاب 2022

تراس و بالکن دو بخش جدایی ناپذیر زندگی آپارتمانی و حتی ویلانشینی هستند. قبلا در رابطه با اینکه تراس و بالکن چه فرقی دارند صحبت کرده ایم و اگر تمایل داشته باشید بیشتر با این دو المان آشنا شوید توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید. تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی یکی از ترندهایی است که افراد سعی می کنند با کمترین هزینه، زیباترین فضای تراس و بالکن را داشته باشند. در این مطلب قرار است ایده هایی به شما آموزش دهیم تا به کمک وسایل ساده و دور ریختنی یا وسایلی که حتی فکرش را هم نمی کنید بالکن و تراس خودتان را تزیین و دلبازتر کنید.

تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی

ایده های تزیین بالکن کوچک با وسایل ساده و دور ریختنی

بالکن و تراس چه در مرحله طراحی نما و چه در مرحله هماهنگ سازی فضای آن با سبک طراحی دکوراسیون داخلی باید به گونه ای تزیین شود و چیدمان وسایل آن به نحوی انجام شود که نه تنها کاربری خود را حفظ کند بلکه به فضایی لوکس و دنج برای دورهمی دوستانه و خانوادگی تبدیل گردد. در ادامه توضیح می دهیم که روش های تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی چیست و چطور باید انجام داد:

میز و صندلی در فضای تراس به اندازه یک دورهمی دو نفره و لذت بردن از فضا و نوشیدن چای و قهوه کافیست. فقط به سایز آن دقت کنید و ترجیحا قابل جمع شدن باشد تا مزاحمت فضایی ایجاد نکند.

صندلی و میز داخل بالکن و تراس اگر توکار باشد نه تنها فضای کمی می گیرد بلکه باران و وزش باد هم مزاحمتی ایجاد نخواهند کرد

چیدن صندلی و میز داخل بالکن و تراس

تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی مثل گلدان های پلاستیکی ایده بسیار خوبی است. وجود گیاه در بالکن و تراس نه تنها به پیوند زندگی شهری با طبیعت کمک می کند بلکه زیبایی آن را هم دو چندان خواهد کرد. پس به جای دور انداختن گلدان ها در آنها گیاه بکارید

تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی مثل گلدان های پلاستیکی

کف بالکن و تراس را می توانید با چمن مصنوعی، پارکت، سنگ یا سرامیک تزیین کنید اما دقت کنید که در برابر شرایط جوی و تابش مستقیم خورشید مقاوم باشد و تمیز کردن آن دشوار نباشد.

دیوارهای بالکن و تراس نباید خالی باشند برای این منظور می توانید از گلدان های آویز، چراغ های دیواری حرفه ای و نورپردازی های اصولی در شب کمک بگیرید که در نهایت تراس و بالکن را به مکانی رویایی تبدیل خواهد کرد

تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی مثل گلدان های آویز، چراغ های دیواری حرفه ای

تزیین بالکن کوچک با وسایل ساده مثل لامپ رشته یا فانوس های قدیمی مخصوصا اگر اجاره نشین باشید بهترین و کم هزینه ترین ایده است ضمن اینکه به روشنایی این فضا در شب و رمانتیک به نظر رسیدن آن کمک می کند

اگر فضای بالکن و تراس بزرگ است و محدودیت ندارید از مبلمان مخصوص برای راحتی در نشستن های دورهمی های دوستانه و خانوادگی استفاده کنید. با این حال در چیدمان منزل به سبک ایرانی باید به تناسب بین سبک معماری و مبلمان هم دقت کنید

تزیین بالکن کوچک با وسایل ساده مثل لامپ رشته یا فانوس های قدیمی

کاناپه یا صندلی کوچک برای استراحت مخصوصا در مناطقی که نور خورشید کم است باید در طی روز از حداقل نور خورشید استفاده کنید بهترین ایده برای تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی یا بسیار ابتدایی است.

وجود کاناپه برای استراحت در تراس و بالکن

وسایل تزیینی برای بالکن و تراس در مواقعی که دید مستقیم از سوی همسایگان و اطرافیان وجود داشته باشند باید در نقش حفظ حریم خصوصی نقش ایفا کنند بدین منظور یا از جان پناه های سکوریت و یا سایه بان های بلند باید استفاده نمود

در دیزاین بالکن تزیین تراس با وسایل دور ریختنی حتما به متراژی که در اختیار دارید دقت کنید. اگر فضای بزرگی دارید پس می توانید بالکن و تراس را به فضایی مثل اتاق نشیمن ولی در حد و اندازه کوچکتر تبدیل کنید بنابراین سعی کنید این فضا نیز با آرامش احاطه شده باشد

طراحی بالکن و تراس به فضایی مثل اتاق نشیمن

برای تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی نمی توان از جدا کننده ها یا دیوارهای کاذب در این زمینه استفاده کرد چون کارایی سایر بخش ها از بین می رود

در تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی حتی باید به نوع درب های ورودی به این دو فضا هم دقت کرد. بهترین حالت استفاده از درب های شیشه ای سکوریت با قابلیت حفظ حریم خصوصی است که هم اجازه عبور نور از سمت بالکن به درون منزل را می دهد و هم اینکه بسیار شیک و چشم نواز بوده و باید قیمت نهایی روی جدول اعمال شده باشد.

انتخاب رنگ در طراحی تراس و بالکن

برای انتخاب ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون برای بالکن های کوچکتر با محدودیت فضا روبرو هستید و بنابراین باید رنگ های شاد انتخاب نمایید. برای انتخاب رنگ مناسب بالکن های کوچک به رنگ های روشن و خنثی نیاز دارید و برای بالکن و تراس جادار و بزرگ برعکس است.

یکی از روش های تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی استفاده از وسایل کار کرده و دست دوم باغبانی مثل ابزارهای مختلف است. با ترکیب کردن این وسایل قدیمی نه تنها ابزار و وسایل مناسب گیر خواهید آورد بلکه کاربری فضا حالت جدیدی تری به خود می گیرند

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی ساده یکی از روش هایی است که به شما کمک می کند بدون نیاز به شلوغ کردن فضا و هزینه زیاد چیدمان بالکن و تراس را تغییر داده و تنوع هم ایجاد کنید. مثل اضافه کردن دو صندلی و یک میز و دو بالش به عنوان نشیمن که برای این کار کافیست.

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی شیک و حتی ساده برای ایجاد نقطه کانونی یکی از بهترین و خلاقانه ترین روش ها در دنیای مدرن امروزی است. به عنوان مثال با قرار دادن یک میز قهوه خوری، مبلمان، نورپردازی خاص، کفپوش زیبا و شیک به راحتی می توان نقطه کانونی ایجاد کرد.

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی و ایجاد نقطه کانونی

تزیین بالکن با وسایل ساده مثل تاب و قرار دادن بالشتک و راحتی درون آن برای دنج و دلپذیر کردن این فضا کافیست. فقط کافیست در قسمتی قرار دهید که ویو خوبی داشته باشد و در عین حال نور مستقیم خورشید اذیت کننده نباشد.

تزیین تراس های کوچک یا باید به کمک وسایلی باشد که حجم کمی دارند و جاگیر نیستند یا اینکه چند منظوره بوده و می توانند تا شوند و به وسایل دیگر تبدیل شوند. امروزه از این ایده برای تزیین کل دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.

تزیین تراس های کوچک با وسیله های تا شونده

برای داشتن یک بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه می توانید این فضا را به شکل ناهارخوری تبدیل کنید البته باید مساحت و ظرفیت آن را هم بسنجید. این روش خلاقانه نه تنها باعث می شود فضای داخلی منزل جادارتر به نظر برسد، بلکه از یک فضای زیبا با ویو عالی برای صرف ناهار استفاده می کنید که در روزهای تابستان در کنار یک سایه بان لذت غذا میل کردن را چند برابر می کند.

تزیین تراس های کوچک به شکل ناهارخوری

از ویژگی های یک خانه خوب از نظر معماری این است که جزئیات و سبک معماری در بالکن و تراس هم مشخص باشد. چون بالکن و تراس مستقیما با فضای بیرون و نما در ارتباط هستند باید از متریال ها و تزیینات نما برای این بخش هم استفاده کنید تا یکپارچگی ساختاری و پلان آپارتمان یا ویلا حفظ شود.

تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی قدیمی یکی دیگر از ایده های خلاقانه و جذاب مخصوصا برای طراحی ویلا سنتی است. شما می توانید از یک فانوس یا شمع برای روشنایی رمانتیک و زیبا در شب کمک بگیرید. برای کفپوش از فرش یا گلیم استفاده کنید. گل و گیاهان در گلدان های سفالی در لبه بالکن و تراس حس زنده بودن و پویایی را به فضا منتقل خواهند کرد.

تزیین بالکن با وسایل دور ریختنی قدیمی

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی خانه باید با هدف بزرگتر نشان دادن این فضا باشد تا بالکن های کوچک حس خفه کنندگی نداشته باشند. برای این کار شما می توانید در مواقعی که امکان پذیر هست درب و پنجره ورودی به بالکن را باز بگذارید و از تم و رنگ و سبک طراحی مشابه با منزل برای بالکن هم استفاده کنید. در واقع اگر بالکن کوچکی دارید و می خواهید تزیین کنید باید به شکلی باشد که انگار ادامه دکوراسیون داخلی است و نه اینکه بخواهید فضای کاملا مجزایی ایجاد نمایید.

قبل از رنگ آمیزی و انتخاب رنگ برای تزیین بالکن و تراس حتما قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید. بسته به متراژ، میزان نورگیری، سبک معماری، حس و روحیات، هدف شما از تزیین این فضا و سایر عوامل باید ترکیب رنگ مناسب انتخاب کرد.

انتخاب رنگ برای تزیین بالکن و تراس

برای تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی زندگی علاوه بر رعایت رنگ و سبک معماری، به الگو و بافت نیز دقت کنید تا تناسب کامل وجود داشته باشد. الگوها و ریتم کمک می کنند چشم بیننده را به سمت هر جایی که تمایل دارید بکشانید. به عنوان مثال سرامیک با طرح افقی چشم بیننده را به سمت فضای داخل بالکن و طرح عمودی به سمت بیرون سوق می دهد.

 تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی بر اساس الگو و سبک معماری

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی ارزان می خواهید و همزمان هم نگران از بین رفتن سبک معماری و طراحی داخلی هستید؟ نگران نباشید چون سبک تلفیقی در دکوراسیون در همین مواقع بدرد می خورد. سبک تلفیقی در دکوراسیون به شما اجازه می دهد تا برخی از فضاها را برخلاف سبک دکوراسیون داخلی خود تزیین کرده و از المان های کلیه سبک ها استفاده کنید. مثلا طبق سبک مدرن از رنگ های شاد و خنثی استفاده کنید اما مبلمان چوبی و مجلل طبق سبک کلاسیک بچینید و براساس سبک رومی و سلطنتی نمای مربوط به بالکن یا تراس را تزیین نمایید.

ایده برای  تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی

گاهی اوقات بهترین ایده برای تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی در خانه، استفاده از طبقه های فلزی جدا شونده ای است که از آن به عنوان کتابخانه یا نگهداری وسایل استفاده می کردید. از این وسایل می توانید برای نگهداری گیاهان یا همان به شکل کتابخانه کمک بگیرید تا از فضای بالکن برای مطالعه و حس انرژی مثبت استفاده کنید.

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی کوچک برای مواقعی است که انتخاب زیادی برای چیدمان وسایل و طراحی دکوراسیون این فضا ندارید. بنابراین باید سعی کنید هدف خود را از تزیین کردن این فضا به سمت ایجاد حس و انرژی مثبت، افزایش کیفیت و جزئیات چشمگیر و زیبا سوق دهید. وسایل چند منظوره و رنگارنگ، استفاده از گلدان های دیواری و چراغ های خاص روشنایی چندین ایده ساده و کاربردی هستند.

 تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی و ایجاد فضایی مثبت

تزیین تراس کوچک با چمن مصنوعی هم ایده دیگری است که به جای کفپوش هایی مثل فرش و گلیم که قیمت بالایی دارند مقرون به صرفه تر است. البته چمن مصنوعی برای بالکن و تراس هایی که گلدان و گیاه زیادی دارند مناسبتر است در غیر این صورت باید به تناسب رنگ دقت نمایید. به عنوان مثال حتما باید جان پناه و دیوارها چوبی باشند و از پالت های چوبی همراه با تشک به عنوان مبلمان استفاده کنید.

در تزیین تراس و بالکن اگر قصد داشته باشید این فضا را دنباله ای از دکوراسیون داخلی نشان دهید باید سبک و نوع طراحی داخلی و همه المان ها با هم مشابه باشند. اگر قصد دارید این فضا را مجزا نشان دهید مخصوصا وقتی فضای تراس و بالکن بزرگ هستند به سراغ انواع سبک های معماری بروید و سبکی تجملاتی انتخاب کنید یا کاملا مشابه با سبک معماری نما پیش بروید.

 تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی و هماهنگی با نما

اگر خودتان توانایی و علم کافی برای تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی ندارید حتما از تجربه و مشاوره یک شرکت ساختمانی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و معماری داخلی فعالیت دارد کمک بگیرید.

اگر از آن دسته کسانی هستید که هر سال دکوراسیون را تغییر می دهند پس سعی کنید ساده پیش بروید تا تغییر دکوراسیون پیچیده و طاقت فرسا نشود. همچنین از ساده به سمت تجملاتی پیش روی کردن همیشه ایده های بیشتری نسبت به برعکس این حالت به شما می دهد ضمن اینکه می توانید هزینه ها را نیز مدیریت کنید.

گروه معماری آد متخصص در زمینه  تزیین بالکن کوچک

جمع بندی مطالب

تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی، ساده و قدیمی اگر با در نظر گرفتن سبک معماری، دکوراسیون داخلی، متراژ و هدف گذاری دقیق انجام شود نتایج خیره کننده ای خواهد داشت. ما بهترین ایده های سال 2022 را بررسی کردیم و خوشحال می شویم پیشنهادات خود را در پایین همین بخش برای ما و بقیه کامنت کنید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
کافیست به متراژ و سبک معماری دقت نمایید و وسایل چند منظوره انتخاب کنید. ترکیب شدن این وسایل به زیبایی هر چه بیشتر تراس و بالکن کمک خواهند کرد.
توجه به متراژ و مساحت بالکن و تراس، نوع کاربری که انتظار دارید، میزان نورگیری و جهت گیری آن، ادامه ای از دکوراسیون داخلی بودن یا بخشی مجزا و صرفا مرتبط با نما، نوع سبک معماری و دکوراسیون داخلی، الگو و بافت بسیار اهمیت دارند.
استفاده از گل و گیاه به شکل آویز بر روی دیوار یا جان پناه تراس و بالکن همراه با چمن مصنوعی به عنوان کفپوش برای زنده و پویا نشان دادن این فضا کافیست.
استفاده از وسایل قدیمی مثل گلیم و ساعت و فانوس، تشکیل نقطه کانونی، تبدیل کردن به فضای غذاخوری ایده های خلاقانه برای تزیین تراس و بالکن کوچک هستند.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد