اصول طراحی نما به سبک مدرن

اگر معمار نیستید و می خواهید، نمای ساختمان خود را معمارانه طراحی کنید و یا مناسب ترین طرح را انتخاب کنید، باید اصولی که یک معمار طی طراحی نما مد نظر می گیرد را به کار گیرید.

نمای یک ساختمان جزو آخرین مواردی است که در طراحی به آن پرداخته می شود.با این حال اولین تاثیر بصری یک ساختمان توسط نما اعمال می شود. همه ی ما تقریبا همه ی ساختمان ها را از نماهایشان میشناسیم.در دفترمعماری آد، نمای ساختمان شما با سبکی مدرن و با هزینه ای معقول طراحی میشود.در دفترمعماری آد با این اصول آشنا میشوید.

طراحی نما

ویلای شماره 29.طراحی و اجرا دفتر معماری آد

طراحی نما:

طراحی نمای ساختمان هویت یک ساختمان را شکل می دهد. این قضیه تا حدی اهمیت دارد که حتی هویت یک شهر را نیز درگیر می کند. مفهوم هویت در نما طی دوره های مختلف تعریف های متفاوت اما مرتبط به خود می گیرد.

در معماری مدرن، عموم طراحی نماها به سمت سادگی پیش رفته و طرفداران بسیاری نیز دارند. احجام ساده و یکپارچه، پنجره های عموما یکپارچه و استفاده از متریال های محدود، خصوصیات بارز معماری مدرن هستند.

اصول طراحی نمای مدرن:

شکست و اختلاف سطح در طراحی نما:

می توان از ترکیب دو یا چند حجم نیز در طراحی نما استفاده کرد.ساختمان هایی که دارای شکست و اختلاف در چند سطح می باشند، اختلاف رنگ و جنس در طراحی احجام می تواند کنتراست مناسبی در نمای آنها به وجود بیاورد.

طراحی نما

ساختمان شماره 43 طراحی اجرا دفتر معماری آد

صفحات پیوسته در طراحی نما:

استفاده از صفحات پیوسته در طراحی نما که قسمت های مختلف را در قاب های تعریف شده قرار می دهند هم جزو طراحی های مدرن قرار میگیرند.

طراحی نما

ویلا شماه 29 طراحی و اجرا دفتر معماری آد

ایجاد بام سبز یا فضای سبز در امتداد خطوط نما:

ایجاد فضای سبز در امتداد خطوط نما از دیگر طرح هایی است که اخیرا به کار برده می شود. با استفاده از فضای سبز در طراحی نما، میتوانیم یک تراس سبز بی نظیر در ساختمان ایجاد کنیم و همچنین به تصفیه کردن هوا نیز کمک کرده ایم.

طراحی نما

برای طراحی نما به سبک مدرن، الزامی جهت هم اندازه یا هم شکل بودن پنجره ها وجود ندارد و حتی اگر کمی آزادانه تر فکر کنید، لزومی نخواهد داشت که همه پنجره ها در یک راستا قرار گیرند.

طراحی نما

ویلای نت طراحی و اجرا دفتر معماری آد

استفاده از شکاف و ایجاد هر گونه تغییر شکل در طراحی نما، می تواند ظاهر ساده یک ساختمان را به یک طرح متفاوت تبدیل کند.

شیشه های سرتاسری:

یکی از خصوصیات بارز طراحی نما در معماری مدرن را به زبان ساده، می توان از دو واژه صفحه و شیشه استفاده کرد. این دو کلمه را می توان اقتباسی دانست از معماری فوق العاده زیبای میس وندروهه، معمار پیشروی سبک مدرن که تعریف کننده بسیاری از اصول این معماری بود. در معماری مدرن، شیشه ها و صفحه ها حرف اول را می زنند.

طراحی نما

ویلای یار طراحی و اجرا دفتر معماری آد

بالکن های ساختمان می توانند به صورت باکس های بیرون زده از نما طراحی شوند. این ایده در طراحی نما به خودی خود می تواند در عین عملکرد، طرح نما را تعریف کند.

طراحی نما

ویلای یار طراحی و اجرا دفتر معماری آد

طراحی نما های کرکره ای به تازگی جای خود را در میان انواع طرح های معاصر باز کرده اند.در این دسته از نماها، معمولا قسمتی از نما توسط کرکره های پیوسته پوشیده می شود. بیشتر در قسمت هایی از نما اجرا می شود که دارای پنجره و یا تراس نباشند تا دید محیط به فضای بیرون مسدود نشود.

طراحی نما

ساختمان شماره 43 طراحی و اجرا دفتر معماری آد

متریال های مورد استفاده در طرح های مدرن، عموما بتن، سنگ، چوب، فلز و شیشه هستند. متریال های دیگر را نیز می توان در طراحی نما به سبک مدرن به کار برد. به هر حال این نکته را نباید فراموش کرد که ترکیب متریال های منتخب است که در طراحی اهمیت دارد.

طراحی نما

ویلا لایه طراحی دفتر معماری آد

0 / 5
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد