ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون؛ بیش از 20 نوع ترکیب رنگ

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون چیست؟ چه رنگ هایی را می توان با هم ترکیب کرد و برای دکوراسیون بکار برد؟ این اولین سؤالی است که پس از طراحی فضاهای داخلی و هنگامی که نوبت به رنگ آمیزی و نقاشی دیوارها می رسد از خودمان می پرسیم. شاید اگر نقاش حرفه ای هم داشته باشید بیش از چند گزینه نتواند پیش روی شما بگذارد و در نهایت شما می مانید و بیش از 16 میلیون رنگ که با نسبت ها و تعداد مختلف می توانند با هم ترکیب شوند. 

اما نگران نباشید چرا که ما در این مطلب قصد داریم به بررسی حرفه ای و جامع ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون با رنگ های دیگر بپردازیم. مطالب این مقاله را در دو بخش کلی بررسی خواهیم کرد. در بخش اول ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون های داخلی را به شکل کلی بررسی می کنیم. پس از آن به شکل جزئی تر ترکیب رنگ در بخش های مختلف خانه و در سبک های گوناگون را به زیر ذره بین خواهیم برد. 

اما قبل از اینکه خواندن این مقاله جامع را شروع کنید توصیه می کنیم ابتدا مقاله قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید تا از این طریق با اصطلاحات و قوانین رنگ آمیزی آشنا شوید که ما برای خلاصه شدن این مطلب و تکراری نشدن موضوع به آنها اشاره نکرده ایم. 

بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون داخلی

همانطور که گفته بودیم ابتدا به شکل کلی به بررسی ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف می پردازیم تا با ایده های کلی برای ترکیب کردن رنگ های مختلف جهت رنگ آمیزی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری آشنا شویم. در ادامه بهترین نمونه های ترکیب رنگ که در سال 2022 نیز ترند هستند را معرفی می کنیم:

ترکیب رنگ آبی و بژ:

یکی از محبوب ترین نمونه های ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی، آبی و بژ است. رنگ آبی که با ظاهر ساده و آرامش بخش خود در کنار رنگ خنثی بژ معجزه می کند. اگر از ترکیب رنگ آبی و بژ استفاده کنید سبک دکوراسیون داخلی شما به محیط کلاسیک نزدیک خواهد شد بنابراین از وسایلی با رنگ یا روکش طلایی استفاده کنید.

کی از محبوب ترین نمونه های ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی، آبی و بژ است

ترکیب سبز شکاری و قرمز:

برای ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون تیره، ترکیب سبز شکاری و قرمز را پیشنهاد می کنیم که اقدام جسورانه ای هم هست. این ترکیب رنگ مخصوصا برای اتاق خواب پسرانه گزینه ای ایده‌آل به نظر می رسد. نکته بعدی در مورد این ترکیب رنگ این است که برای دکوراسیون داخلی وینتیج گزینه ای عالی به شمار می رود و باید در انتخاب لوازم جانبی برای اتاق دقت کنید.

برای ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون تیره، ترکیب سبز شکاری و قرمز را پیشنهاد می کنیم

ترکیب آبی و رنگ های نئونی:

آبی رنگی آرامش بخش است که در ترکیب با رنگ های روشنی مثل رنگ های نئونی یکی از بهترین گزینه ها برای ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون منزل است. وقتی رنگ آبی را با رنگ های فلورسنتی و نئونی مثل ترکیب می کنید محیط شما حالت امروزی تری به خود می گیرد. بهترین رنگ های نئونی که می توانید با آبی ترکیب کنید، صورتی، زرد و نارنجی هستند.

ترکیب سبز جنگلی و خاکستری روشن:

اگر به دنبال ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون خانه هستید که با رنگ های زمینی تناسب بیشتری داشته باشد و به طبیعت مربوط شود، بی شک و تردید سبز یکی از آنهاست. نکته اینجاست که زمانی رنگ سبز در ترکیب با سایر رنگ ها به خوبی خودش را نشان می دهد که به عنوان رنگ تأکیدی در کنار رنگ های خنثی مثل خاکستری به کار رود. از بین رنگ های مختلف سبز نیز رنگ سبز جنگلی تأثیر بهتری دارد. ترکیب رنگ سبز جنگلی و خاکستری روشن برای سبک های معاصر، روستیک، بوهمین و جنگلی بهترین گزینه است.

ترکیب سبز جنگلی و خاکستری روشن

ترکیب رنگ آبی و سفید:

ترکیب رنگ آبی و سفید از بهترین نمونه های ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون کلاسیک است که هیچ وقت این ایده قدیمی و از مد افتاده نمی شود. تناژهای مختلفی از رنگ آبی و سفید را می توانید با هم ترکیب کنید. دقت داشته باشید در محیطی که رنگ آبی و سفید را با هم ترکیب می کنید، باید متریال هایی مثل چوب طبیعی هم در محیط باشد. بافت و رنگ محیط باید روشن باشند تا تأثیر خود را بگذارد. ترکیب رنگ آبی و سفید برای دکوراسیون سنتی، روستیک و بوهمین از بهترین ها به شمار می رود.

ترکیب رنگ آبی و سفید از بهترین نمونه های ترکیب انواع رنگ

ترکیب رنگ صورتی و سبز:

از بین ترکیب انواع رنگ در دکور خانه، ترکیب رنگ صورتی و سبز یکی از غیر منتظره ترین نمونه هاست. شما می توانید رنگ صورتی را با انواع رنگ سبز مثل سبز کله غازی ترکیب کنید و معجزه آن را در دکوراسیون داخلی ببینید. بهترین نمونه ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون زنانه، ترکیب رنگ های صورتی و سبز است که با مبلمان سفید و آبی زیبایی و لطافت بیشتری به محیط شما خواهد داد. همچنین می توانید همین ترکیب رنگ را با یک کاغذ دیواری هم پیاده سازی کنید.

ترکیب رنگ صورتی و سبز یکی از غیر منتظره ترین نمونه هاست

ترکیب آبی کمرنگ و زمردی:

اگر از قوانین رنگ دکوراسیون داخلی به یاد داشته باشید، برای اقلیم های گرم و خشک، بهتر است رنگ های سرد را با هم ترکیب کنید که بهترین و زیباترین نمونه آن ترکیب آبی کمرنگ و زمردی است. زیباترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون را می توانید با اضافه کردن تناژهای خنثی رنگ ها، چوب های طبیعی و بخش های مشکی رنگ در منزل داشته باشید. نکته طلایی این ترکیب رنگ این است که یکی از رنگ ها را انتخاب کنید و آن را به شکل رنگ تیره و روشن تکرار کنید. دیوارهای سبز – آبی کمرنگ در اتاق خواب همراه با تخت خوابی که هد بورد آن به رنگ سبز مخملی تیره است، احساس محیطی کلاسیک و آرام را به شما خواهد داد.

ترکیب آبی کمرنگ و زمردی

ترکیب رنگ مشکی، آبی دریایی و بژ:

اگر به نقد و انتقادهایی که به ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون داخلی مخصوصا از نوع رنگ های خنثی می شود نگاه کرده باشید، معتقد هستند رنگ های خنثی محیط را کسل کننده و بی روح می کنند. نظر ما این است که باید بتوانید رنگ های خنثی را به شکلی درست با سایر رنگ ها مثل آبی دریایی و کبالتی و بژ ترکیب کنید تا سرزندگی و شاد بودن محیط شما حفظ شود. این ترکیب رنگ را می توانید در هر جایی از خانه مخصوصا پذیرایی استفاده کنید. اگر به فکر ایجاد سبک مدرن و معاصر در منزلتان هستید، رنگ های آبی دریایی و مشکی را به عنوان رنگ غالب در نظر بگیرید و رنگ بژ را به آن اضافه کنید.

ایجاد سبک مدرن و معاصر در منزلتان با رنگ های آبی دریایی و مشکی

ترکیب رنگ خاکستری – سبز، سفید و مشکی:

در طراحی ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون باید امروزی و مدرن فکر کنید و قاعده ها را بهم بزنید و دست از کلیشه ای بودن بردارید. شاید در نگاه اول ترکیب رنگ خاکستری – سبز با سفید و مشکی عجیب به نظر برسد اما یکی از انواع ترکیب رنگ مدرن در طراحی ویلای جنگلی است تا محیط بیرون را به داخل منزل بیاورید. بعضی افراد از بکار بردن رنگ های متضاد در منزل می ترسند اما این ترکیب رنگ همانطور که می بینید بسیار زیباست و باب میل و سلیقه همه جوان های امروزی است.

ترکیب رنگ خاکستری – سبز با سفید و مشکی

مشکی و قرمز:

شیک ترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون را باید به مشکی و قرمز اختصاص دهیم. رنگ مشکی و قرمز تا جایی که به خاطر می آوریم همیشه ترکیبی با کلاس و شیک بوده و هست. به عقیده بسیاری از طراحان داخلی هر رنگی در کنار رنگ مشکی پر رنگ و براق فوق العاده است مخصوصا اگر قرمز باشد. شما می توانید انواع رنگ مشکی و قرمز را با هم ترکیب کنید اما دقت داشته باشید که مشکی رنگ خنثی بوده و با هر رنگ دیگری هم ست می شود. رنگ دیوارها حتما سفید باشد تا ترکیب رنگ مشکی و قرمز در دکوراسیون به چشم بیاید.

ترکیب رنگ خاکستری، خاکی و آبی:

بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون مدرن رنگ های خاکستری، خاکی و آبی هستند. در محیط های شلوغ شهری همیشه ترکیب رنگی که آرامش و سکوت به محیط تزریق کند و با رنگ های روشن خود تمیزی و امید ببخشد حس بسیار خوبی خواهد داد. بنابراین در دنیای امروزی ما، مناسبترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون برای هر منطقه و خانه ای، همین ترکیب آبی، خاکی و خاکستری است. اگر به فکر طراحی ویلا هستید که ویو به سمت دریا دارد این ترکیب رنگ مناسب است.

مناسبترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون همین ترکیب آبی، خاکی و خاکستری

ترکیب رنگ خاکستری و زرد:

کسانی که به دنبال ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون حرفه ای هستند و می خواهند محل زندگی آنها مدرن به نظر برسد و در عین حال هیچ گاه از مد نیفتد، ترکیب رنگ های خاکستری و زرد را پیشنهاد می کنیم. این ترکیب رنگ همیشه سطح انرژی افراد خانه را بالا نگه می دارد و برای محیط هایی که آب و هوای همیشه ابری دارند و یا محیط زندگیشان گرفته و بی روح به نظر می رسد معجزه است.

ترکیب رنگ های خاکستری و زرد

بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

در کنار ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون های جدید که به صورت کلی بررسی کردیم، به سراغ ترکیب رنگ های مختلف در بخش های مهم خانه آمده ایم و سپس دو سبک بسیار پرطرفدار مدرن و کلاسیک را هم بررسی خواهیم کرد. به نظر شما بهترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب چه رنگ هایی هستند؟ با هم بررسی می کنیم:

ترکیب رنگ نیلی و سفید:

ترکیب رنگ های نیلی و سفید در محیط داخلی اتاق خواب، یعنی جایی که باید هر چیزی به شما آرامش و گرمی ببخشد، انتخاب هوشمندانه ای است. پیشنهاد ما این است که رنگ نیلی پر رنگ را با سفید ترکیب کنید تا محیط آرامش بخشی داشته باشید.

ترکیب رنگ های نیلی و سفید در محیط داخلی اتاق خواب

ترکیب رنگ قهوه ای و کرم:

از بین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون اتاق، رنگ های قهوه ای و کرم، گزینه ای مناسب به شمار می روند. برای دور شدن از محیط شهری و داشتن محیطی زیبا و همچنین داشتن حس طبیعت در فضای اتاق خواب، قهوه ای و کرم ترکیب خوبی است. اما به جای اینکه تخت خواب قهوه ای رنگ داشته باشید کف و دیوارها را قهوه ای و کرم انتخاب کنید با رنگ سفید و شاد تخت خواب ترکیب کنید.

دکوراسیون اتاق با رنگ های قهوه ای و کرم

ترکیب آبی روشن و زرد:

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون زرد و آبی روشن برای اتاق خواب برای فضاهایی که زیادی شلوغ است و یا کسانی که نیاز دارند از هر سمت و سویی خوشحالی و انرژی مثبت دریافت کنند عالی به نظر می رسد. علاوه بر این، ترکیب رنگ های آبی و زرد در اتاق خواب فضا را هم بزرگتر نشان می دهد. دقت کنید که سهم رنگ آبی باید بیشتر باشد تا این تعادل و ویژگی های گفته شده حفظ شود.

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون زرد و آبی روشن

ترکیب رنگ سبز ملایم و قهوه ای:

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون سبز و قهوه ای از جمله ترکیب هایی است که اگر برای اتاق خواب استفاده کنید نه تنها با نورگیری مناسب هم فضای دلبازی خواهید داشت بلکه محیط اتاق خواب را هم بزرگتر نشان خواهد داد. شاید خیلی جذاب به نظر نرسد اما حس طبیعت و سادگی که به محیط شما تزریق می کند قطعا دلربایی خاصی دارد.

دکوراسیون سبز و قهوه ای

ترکیب رنگ سبز و آبی:

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون سبز و آبی برای اتاق خواب نمونه دیگری برای محیط هایی است که سبک مدرن داشته باشید. آبی آسمانی در کنار رنگ سبز که نماد ریلکس بودن و تازگی و سرسبزی است همراه با خاکستری و سفید کلاسیک و کمی قهوه ای محیط اتاق خواب را بسیار رمانتیک و زیبا خواهد کرد.

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون سبز و آبی برای اتاق خواب

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی

انتخاب بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید برای دکوراسیون داخلی بگیرید چون محلی است که اعضای خانواده و مهمانان اکثر وقت خود را در آنجا سپری می کنند. این محیط باید حس خلاقیت، شادی و انرژی ساکنین را زیاد کند بنابراین می توان ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن را در نظر گرفت که کار را دشوار می کند. ما در ادامه به برخی از ترندترین ترکیبات رنگی برای اتاق نشیمن و پذیرایی اشاره کرده ایم:

ترکیب رنگ آبی و قهوه ای و قرمز:

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون آبی و قهوه ای همراه با قرمز و خاکی در دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن شجاعت زیادی می خواهد اما اگر بتوانید پیاده سازی کنید تأثیر بسیار خوبی در محیط شما خواهد گذاشت. برای این ترکیب رنگ پیشنهاد می کنیم رنگ آبی را برای دیوارها، شومینه و سقف استفاده کنید و برای جزئیات و سایل جانبی مثل مبلمان و دکوری و غیره از رنگ های قهوه ای و قرمز کمک بگیرید. ترکیب این رنگ های متضاد به این شکل نه تنها جذابیت زیادی دارد بلکه حس آنتیک و لوکسی به فضا خواهد داد.

دکوراسیون آبی و قهوه ای همراه با قرمز و خاکی

ترکیب رنگ زرد و طوسی:

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون زرد و طوسی برای اتاق نشیمن و پذیرایی پیشنهاد بعدی ما به شماست. رنگ زرد شاد و انرژی بخش است و برای فضاهایی که کمبود این نوع انرژی ها احساس می شود گزینه خوبی است. از طرفی وقتی با رنگ خاکستری و طوسی که از رنگ های خنثی هستند ترکیب می کنید و همچنین رنگ مشکی را به شکلی هنرمندانه استفاده می برید زیبایی نهایی خیره کننده است. تصویر زیر نمونه ای از ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون زرد و مشکی هم محسوب می شود.

دکوراسیون زرد و طوسی برای اتاق نشیمن و پذیرایی

ترکیب رنگ طلایی و سبز:

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون طلایی و سبز برای محیط پذیرایی و نشیمن گزینه بعدی پیشنهادی ما به شماست. اگر به دنبال ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون لوکس و لاکچری هستید که در عین زیبایی کاملا خاص و یونیک باشد، رنگ های طلایی و سبز را با هم ترکیب کنید.

دکوراسیون طلایی و سبز برای محیط پذیرایی و نشیمن

ترکیب رنگ طوسی و طلایی:

رنگ طوسی همیشه جزو محبوب ترین رنگ های دکوراسیون داخلی بوده و در ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون هم همیشه حضور دارد. اما اینکه رنگ طوسی را با چه رنگی در کدام فضا ترکیب کنید مهم است. ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون طوسی و طلایی برای اتاق پذیرایی و نشیمن زیبایی خاصی به فضای شما خواهد بخشید که تا سالیان طولانی تمایلی به عوض کردن آن نخواهید داشت مخصوصا که هیچ گاه از مد نمی افتد. با این حال توصیه می کنیم در کنار طوسی و طلایی، از جزئیات رنگی دیگر مثل زرد روشن، سبز و آبی هم کمک بگیرید تا محیط شاد و سرزنده تری داشته باشید.

ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون طوسی و طلایی برای اتاق پذیرایی و نشیمن

ترکیب رنگ طلایی و نقره ای:

اگر ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون لاکچری و لوکس می خواهید به سراغ ترکیب رنگ طلایی و نقره ای بروید اما باید هوشمندانه عمل کنید تا هر رنگ سهم خود را به خوبی ایفا کند و کاملا در ترکیب با سایر رنگ ها مشخص باشد. از اصول ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون لوکس و لاکچری که در آن رنگ های طلایی و نقره ای به کار رفته استفاده از نورپردازی مصنوعی به میزان کم، استفاده از رنگ نقره ای و طلایی به شکل ترکیبی برای دیوارها و رنگ طلایی به شکل تزیینی برای رنگ اصلی نقره ای در فضای شماست.

دکوراسیون لوکس و لاکچری که در آن رنگ های طلایی و نقره ای به کار رفته

بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون خانه های کوچک

انتخاب انواع رنگ در دکوراسیون های کوچک دشواری های خاص خودش را دارد چرا که باید علاوه بر انتخاب رنگ های زیبا و ترند به رنگ هایی فکر کنید که فضای شما را بزرگتر نشان دهند و همچنین با اقلیم و محیط شما هم همخوانی داشته باشند. پیدا کردن رنگ های اختصاصی در این زمینه بسیار دشوار است. بهترین کار تمرکز روی انتخاب بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون خانه های کوچکی است که با رنگ های یونیورسال تزیین شده اند. به عبارتی این رنگ ها برای تمامی شرایط مناسب هستند. در ادامه چند نمونه را مثال می زنیم.

سفید کمرنگ و کرمی:

اولین پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ سفید کمرنگ و کرمی است که در عین سادگی و حس تمیزی، کار کردن و ترکیب ساختن آن با سایر رنگ ها بسیار راحت است. از طرفی فضای شما را هم دلباز و بزرگ نشان می دهد. حتی می توانید از ترکیب رنگ های سبز و کمی هم بنفش کمک بگیرید تا در کنار هم فضای آرامش بخشی ایجاد کنند. بنابراین بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون بنفش و سبز زمانی است که با سفید کمرنگ و کرمی ترکیب شده باشد.

رنگ سفید کمرنگ و کرمی

ترکیب رنگ خاکستری مایل به قهوه ای:

بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون جدید، رنگ های خاکستری مایل به قهوه ای با رنگ های شادتر و خنکتر مثل سفید و قهوه ای مایل به زرد است که در کنار نورپردازی عالی فضای شما را بزرگتر از چیزی که هست نشان خواهد داد. رنگ خاکستری مایل به قهوه ای در دسته رنگ های روشن، آرامش بخش، بهبود دهنده خلق و خو و همچنین مود افراد است. حتی این ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون خانه های کوچک با سبک مینیمالیستی هم هماهنگ است. همانطور که در تصویر زیر می بینید همه چیز به درستی و در جای دقیق خود با رنگ مناسب استفاده شده اند و چقدر محیط شیک و لوکس به نظر می رسد.

بهترین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون جدید، رنگ های خاکستری مایل به قهوه ای با رنگ های شادتر و خنکتر مثل سفید و قهوه ای مایل به زرد است

علاوه بر این موارد ترکیب انواع رنگ شاد در دکوراسیون، رنگ های سبز روشن، آبی کمرنگ، زرد، خاکستری و مشابه آن گزینه های خوبی هستند تا بتوانید فضای کوچک منزلتان را بزرگتر جلوه دهید.

جمع بندی مطالب

در این مطلب تلاش کردیم تا علاوه بر توضیح قوانین ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون، بهترین و ترندترین نمونه ها را برای فضاهای کلی منزل و در سبک های مدرن و کلاسیک و همچنین به شکل کلی برای تمامی خانه ها معرفی کنیم.

به طور کلی باید دقت داشته باشید که مهم ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون روشن و تیره نیست، مهم این است که تا چه اندازه در ترکیب رنگی که انتخاب می کنید حس خوبی خواهید داشت و اگر لازم است قوانین را بشکنید. از طرفی انتخاب رنگ برای دکوراسیون تا حد زیادی سلیقه ای است و از طراحی لابی گرفته تا تمامی قسمت های خانه و ساختمان های مخلتف را می توان با رنگ های ترکیبی مختلفی تزیین کرد. در بخش کامنت ها از تجربیات خودتان با ما بگویید و اینکه کدام ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون را بیشتر از همه پسندیده اید و نتیجه خوبی گرفته اید.

0 / 5
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد