21 نوع ترکیب رنگ اداره و محل کار که در سال 2022 مد شده اند!

ترکیب رنگ اداره و محل کار یکی از مهمترین مواردی است که همه صاحبان کار و مشاغل مختلف و کسانی که به فکر رنگ آمیزی اتاق کار منزلشان هستند درگیر آن می شوند. همه ما می دانیم که رنگ یکی از ابزارهای قدرتمند برای تأثیرگذاری بر روی دیگران و نشان دادن موارد مهم است. 

به عنوان مثال مک دونالد در طراحی ساختمان محیط کار خود را به رنگ زرد روشن و قرمز در آورده چون قرمز باعث افزایش اشتها و زرد باعث بهبود حس شادی و دسترس پذیری به هدف می شود. به عقیده روانشناسان ترکیب رنگ دکوراسیون اداری و دفتر کار باید به گونه ای باشد که تأثیر عمیقی روی بهره وری، میزان همکاری و شادی کارکنان و شما بگذارد. 

در ادامه ابتدا به اصول انتخاب ترکیب رنگ اداره و محل کار در منزل می پردازیم که در مراحل طراحی ویلا نیز به آن توجه می شود و سپس بهترین نمونه ها را معرفی می کنیم که در سال 2022 مد شده اند و چه بسا برای سالیان بعد هم مناسب باشند.

بهترین ترکیب رنگ محل کار چیست؟ چگونه باید رنگ مناسب را انتخاب کنیم؟

جای هیچ شکی نیست که رنگ ها روی رفتار و اخلاق و غرایز ما تأثیر می گذارند به گونه ای که شاید حتی متوجه اثرات آن هم نباشیم. قبل از اینکه به معرفی بهترین ترکیب رنگ اداره و محل بپردازیم و بهترین نمونه های رنگ برای محل کار را بررسی کنیم، مهم این است که چطور باید رنگ مناسب انتخاب کنید. 

باید از خودتان بپرسید که دوست دارید در محل کار و اداره مراجعه کنندگان و کارمندان چه حس و انرژی داشته باشند و چه تأثیری از محیط بگیرند؟ به عبارتی به محض ورود به اداره و محل کار، تأثیر اولیه ای که می گیرند چگونه باشد؟ همین سؤالات را باید زمانی که قصد دارید ترکیب رنگ اتاق کار منزلتان را انتخاب کنید از خودتان بپرسید.

هر نوع رنگی که انتخاب کنید فورا به هویت برند شما تبدیل می شود بنابراین باید حس مثبت، تضمین کنندگی و اعتماد در مشتریان، تأمین کنندگان و حتی ساکنین منزل و خودتان برای اتاق کارهای خانگی ایجاد کند. با این حال ممکن است از خودتان بپرسید که برخی از محل های کار رنگ مشخصی دارند. 

مثلا کسب و کارهایی که در حوزه مالیات و قانون هستند ترکیب رنگ های خنثی، مشکی و قهوه ای دارند. همینطور آژانس های استعدادیابی از ترکیب رنگ های سفید و روشن استفاده می کنند یا در سالن های زیبایی از رنگ های قرمز یا آبی کمرنگ و سبز در محیط های بیمارستانی استفاده می شود. 

در ادامه بررسی خواهیم کرد که ترکیب رنگی محل کار به چه صورت است و چه رنگ هایی در سال 2022 مد شده اند. اما قبل از آن توصیه می کنیم مطلب قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

ترکیب رنگ سفید، قرمز و سبز:

بهترین ترکیب رنگ مناسب محیط کار که با هر رنگ دیگری هم قابل ترکیب شدن است. به عنوان مثال می توانید رنگ سفید را غالب در نظر بگیرید و دکوراسیون خود را به برند لوگو برند رنگ آمیزی کنید. در این ترکیب رنگ، قرمز شیک و درجه یک است که با مبلمان سفید رنگ و دیوارهای قرمز و مشکی فوق العاده است. ترکیب رنگ محل کار در منزل می تواند ترکیبی از قرمز با آبی یا سبز باشد تا روشنی قرمز را بشکند.

ترکیب رنگ زرد، آبی، سبز و قرمز:

یکی از بهترین گزینه ها برای ترکیب رنگ اتاق محل کار، ترکیب رنگ های زرد، آبی، سبز و قرمز است. رنگ زرد شادی آور است و هر چیزی که به رنگ زرد باشد نشانه شادی است. بنابراین ترکیب رنگ اداره زرد و آبی فوق العاده است. رنگ زرد نشانه گرما و صمیمیت و حس مثبت است که در ترکیب با آبی ذهن را آرام می کند. همچنین ترکیب رنگ اداره زرد و سبز هم فوق العاده است مخصوصا برای کارهای گرافیکی و تابلوهای سه بعدی و دیگر المان های طراحی در ناحیه پذیرش که اثر بسیار خوبی دارد. اما دقت کنید که اگر بیش از حد از رنگ زرد برای ترکیب رنگ محل کار شرکت یا اتاق کاری منزلتان استفاده کنید، افسردگی می آورد. به همین دلیل ترکیب رنگ زرد و قرمز یا زرد و آبی/سبز را پیشنهاد کردیم تا حس مثبت فضای شما از بین نرود.

ترکیب رنگ محل کار آبی:

بهترین ترکیب رنگ اتاق کار در منزل می تواند ترکیبی از آبی با رنگ سبز و سفید باشد. رنگ آبی باعث کاهش استرس و اضطراب شده و بهره وری شما را در محل کار یا کارمندان را در شرکت افزایش می دهد. به همین دلیل در دنیا آبی را جزو یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق کار می دانند. با کاهش استرس، بهره وری و کارایی و راندمان کاری پرسنل افزایش پیدا می کند. شما می توانید از آبی، نارنجی و قرمز در ترکیب با آبی به عنوان بهترین ترکیب رنگ محل کار روی دیوار استفاده کنید. دقت کنید که معمولا رنگ سقف در محل کار نادیده گرفته می شود در صورتی که اگر روشنتر از دیوارها باشد، سقف را بلندتر و اگر تیره تر باشد سقف را کوتاهتر نشان خواهد داد. بنابراین رنگ آبی یا سفید به نشانه آسمان بهترین گزینه ها هستند.

ترکیب آبی با رنگ سبز و سفید

ترکیب رنگ سبز، سفید و مشکی:

گزینه بعدی به عنوان بهترین رنگ برای دفتر کار خانگی و اداری، ترکیب رنگ های سبز، سفید و مشکی هستند. رنگ سبز به نشانه طبیعت، سلامتی و تندرستی است. همچنین رنگ سبز باعث ایجاد حس ریلکسی و مثبت می شود مخصوصا اگر با رنگ های سفید و مشکی به عنوان رنگ های خنثی ترکیب کنید. شما می توانید رنگ دیوار را سبز و جزئیات و دکوراسیون را به رنگ های سفید و مشکی انتخاب کنید و برعکس.

رنگ برای دفتر کار خانگی و اداری، ترکیب رنگ های سبز، سفید و مشکی

ترکیب رنگ اداره پرتقالی و خاکستری:

این ترکیب رنگ اداره جدید و شیک که از رنگ محیط رستوران ها الهام گرفته شده برای مشاغل و حرفه هایی که سختی کار و فشردگی برنامه های مختلف زیاد است و کارمندان را زود خسته می کند فوق العاده است. در واقع اگر به دنبال ترکیب رنگ دفتر کاری هستید که همه کارمندان را وادار به کار کردن کند و اجازه وقت تلف کردن ندهد، رنگ های نارنجی و خاکستری بهترین گزینه هستند. از لحاظ روانشناسی کارکنانی که در چنین محیطی فعالیت می کنند همیشه در حال کار هستند.

رنگ های نارنجی و خاکستری

ترکیب رنگ محل کار حرفه ای:

رنگ خاکستری و قهوه ای بهترین ترکیب رنگ برای یک محل کار حرفه ای هستند مخصوصا که رنگ خاکستری خنثی بوده و با هر نوع رنگ برای تزیینات دکور هماهنگی پیدا می کند. رنگ خاکستری و قهوه ای در ترکیب با هم احساس قدرت و انرژی زیاد القا می کنند و احساسات را به کنار می برند. بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای ترکیب رنگ دیوار دفتر کار و محیط دکوراسیون آن خاکستری و قهوه ای است تا کارکنان همه حواس و ذهن خود را بر روی کار متمرکز کنند. اگر به دنبال بهترین ترکیب رنگ محل کار ساختمان یا منزل هستید که توانایی حل مسأله را تقویت کند و در عین حال خیلی هم غمگین و افسرده کننده نباشد، از خاکستری تیره به شکل پراکنده و ترکیب با رنگ هایی مثل سفید استفاده کنید.

رنگ خاکستری و قهوه ای بهترین ترکیب رنگ

ترکیب رنگ محل کار جذاب:

برای اینکه محل کارتان متفاوت، شیک و زیبا به نظر برسد ترکیب رنگ سفید و طلایی را امتحان کنید. البته رنگ سفید نباید در محل کار بیش از حد استفاده شود چون بیشترین بازتاب کنندگی را دارد و احساس انزوا ایجاد می کند. اما اگر با رنگ طلایی که نشانه موفقیت و برتری و پیروزی است ترکیب کنید، محل کاری جذاب و سرشار از حس مثبت خواهید داشت. تصویر زیر نمونه ای از ترکیب رنگ اداره و محل کار با سفید و طلایی است.

ترکیب رنگ سفید و طلایی را امتحان کنید

ترکیب رنگ اداره ارغوانی:

اگر در محیط کار یا اتاق کار منزل به دنبال افزایش خلاقیت، هوش، استعداد و دانش ذهنی هستید رنگ ارغوانی را انتخاب کنید. رنگ ارغوانی نشانه محیط سلطنتی و جادویی است که قوه خیال و تفکر، سلامتی، خرد و لاکچری بودن را تقویت می کند. بنابراین بهترین ترکیب رنگ محل کار در منزل، ارغوانی است که در ترکیب با سفید حس آرامش و خونسردی را القا می کنند تا بدون استرس به کار بپردازید.

رنگ ارغوانی نشانه محیط سلطنتی و جادویی است

بهترین ترکیب رنگ دفتر کار خاص:

کسانی که دوست دارند رنگ دیوار اتاق کارشان در اداره یا منزل حس قدرت، اعتمادپذیری و اطمینان به همراه امنیت را القا کند، به دنبال رنگ قهوه ای در ترکیب با سفید باشند. اگر رنگ قهوه ای را با سفید به شکل ترکیبی در محل کار استفاده می کنید، رنگ قهوه ای باید تیره باشد. بنابراین می توانید محل کاری با حس تازگی و نشاط و خلاقیت تنها با رنگ های قهوه ای و سفید داشته باشید. ضمنا این نوع ترکیب رنگ محل کار ساختمانی برای سبک های کلاسیک هم بسیار مناسب است. همچنین ترکیب رنگ های قهوه ای و سفید میزان خلاقیت و راندمان کاری و حس آرامش و راحتی را بیشتر می کنند.

بهترین ترکیب رنگ دفتر کار خاص

ترکیب رنگ سبز کله غازی و آبی روشن:

برای نقاشی محل کار به ترکیب سبز کله غازی و آبی روشن فکر کنید. سبز کله غازی ترکیبی از آبی و سبز است و می تواند خلاقیت و راندمان را در هر نوع محیط کاری بالا ببرد. با این حال نباید بیش از حد از رنگ سبز کله غازی استفاده کنید و باید به میزان روشنی و شدت رنگ هم فکر کنید. به همین دلیل ترکیب این رنگ با آبی را توصیه می کنیم. 

ترکیب سبز کله غازی و آبی روشن فکر کنید

ترکیب رنگ خاکستری – بژ:

اگر شما هم موقع کار در منزل نمی توانید تمرکز کنید و حواس پرتی های محیط کار زیاد هستند، بهترین ترکیب رنگ اداره بژ است. رنگ بژ برای محیط کار منزل و اداره به همراه رنگ خاکستری ذهن را بر روی کار متمرکز می کند و اثر عوامل خارجی را کمرنگ می سازد. البته رنگ خاکستری در این ترکیب با هر نوع رنگ دیگری هم ست می شود و شما می توانید ترکیبی از رنگ های بژ – خاکستری و سبز هم داشته باشید.

رنگ بژ برای محیط کار منزل و اداره به همراه رنگ خاکستری

بهترین ترکیب رنگ محل کار خانم ها:

شاید تعجب کنید اما یکی از بهترین گزینه ها برای ترکیب رنگ محل کار خانم ها، ترکیب رگه هایی از صورتی با رنگ های گرمتری مثل هلویی و مرجانی است. ویژگی های محل کار خانم ها، تمرکز بالا، خلاقیت و حواس جمعی زیاد است و بهترین ترکیب رنگ هم صورتی، هلویی و مرجانی مخصوصا برای دفتر کار منزل است. اگر محل کار شما به خلاقیت زیادی نیاز دارد یا با المان های بصری زیاد کار می کنید، باید رگه های تیره تر صورتی و مرجانی را به عنوان ترکیب رنگ محل کار زنان انتخاب کنید تا انرژی و خلاقیت در طول روز حفظ شوند.

ترکیب رگه هایی از صورتی با رنگ های گرمتری مثل هلویی و مرجانی

ترکیب رنگ بنفش:

برای ترکیب رنگ اداره بنفش که شاید برخی از کارفرمایان یا کسانی که در منزل، اتاق مخصوص کار با آن موافق نباشند، نکات جالبی وجود دارد. رنگ بنفش برای محیط های کاری که راندمان بالای کاری و سطح انرژی بالا اهمیت دارد زیاد استفاده می شود. در گذشته تنها راه برای استخراج رنگ بنفش از حلزون بود به همین دلیل رنگ اشرافی، گران قیمت و نایابی به حساب می آمد. به همین دلیل ترکیب رنگ اداره بنفش و زرد نه تنها حس قدرت و دارندگی بلکه انرژی و شادی را افزایش می دهد. دقت داشته باشید که رنگ بنفش کمرنگ گزینه بهتری است.

ترکیب رنگ اداره بنفش و زرد

ترکیب رنگ طوسی:

رنگ طوسی برای دفتر کار گزینه ای مدرن و ایده‌آل به نظر می رسد. اگر سبک معماری محل کارتان مدرن است از رنگ طوسی استفاده کنید. این رنگ خنثی که از ترکیب رنگ های سفید و مشکی به دست آمده بهترین رنگ برای محل کار است به شرطی که نورگیری خوبی داشته باشید و نور از بیرون به اندازه کافی وارد محل کارتان بشود. رنگ هایی مثل خاکستی روشن و تیره در رنج طوسی هستند و برای فضاهایی که قصد ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک دارند از رنگ طوسی برای محل کار استفاده می کنند.

رنگ طوسی برای دفتر کار گزینه ای مدرن و ایده‌آل

بهترین رنگ دفتر کار کوچک:

با توجه به اینکه امروزه تراکم ساختمانی زیاد شده محیط کار منزل و ساختمان های اداری و تجاری کوچکتر شده اند بنابراین باید در انتخاب رنگ ها دقت بیشتری داشته باشید تا محیط کار شما بزرگتر و دلبازتر و انرژی بخش تر به نظر برسد. به همین دلیل حتما رنگ های روشن مثل سفید، کرم و خاکستری روشن را انتخاب کنید. همچنین رنگ سقف هم روشنتر از دیوار باشد تا ارتفاع سقف را بلندتر نشان دهد.

رنگ های روشن مثل سفید، کرم و خاکستری روشن را انتخاب کنید

بهترین رنگ برای صنایع کاری مختلف چیست؟

بهترین ترکیب رنگی محل کار به چه صورت است؟ با توجه به اینکه حوزه های کاری مختلف ویژگی های خاص، مشتریان یونیک و نیازهای ویژه خودشان را دارند و باید حس های مختلفی در مراجعه کنندگان خود ایجاد کنند و اینکه محل کار اختصاصی در منزل باید با روحیات کاری افراد سازگاری داشته باشد، باید از بهترین ترکیب رنگ استفاده کنید. در ادامه بهترین ترکیب رنگ محل کار با توجه به اصول روانشناسی را بررسی می کنیم:

صنایع کاری مالی و حسابداری:

حوزه های کاری مالی و حسابداری با ویژگی هایی مثل دقت، مسئولیت پذیری و حسابرسی بالا گره خورده اند. این مشاغل چه بانک ها، شرکت های حسابداری یا مؤسسات مشاوره ای مالی باید حس اعتماد در مشتریان خود ایجاد کنند. از طرفی کارمندان هم باید همیشه با انگیزه باشند و روی ددلاین های کاری تمرکز کنند و اعداد و ارقام را آنالیز کنند. بنابراین نباید رنگی که انتخاب می کنید حواس آنها را پرت کند. بنابراین بهترین ترکیب رنگ محل کار ساختمانی در حوزه مالی و حسابرسی را آبی – سبز و مشکی می دانیم.

رنگ آبی برای القای حس اعتمادپذیری و امنیت، احساس آرامش و خونسردی در کارکنان برای کم کردن فشار و استرس، رنگ سبز به نشانه آینده خوب برای سرمایه گذاری و ایجاد حس هارمونی و مثبت انتخاب شده مخصوصا که رنگ پول نیز هست، رنگ مشکی هم برای ایجاد حس اعتماد نسبت به مشاورین مالی، حس قدرت و هوشمندی انتخاب شده است. بنابراین در اینجا، بهترین ترکیب رنگ محل کار سبز، آبی و مشکی است.

محل کار ساختمانی در حوزه مالی و حسابرسی را آبی – سبز و مشکی

حوزه کاری قانونی و وکالت:

وکلا و قضات باید ساعت طولانی کار کنند و استرس ها و فشارهای مختلف را تحمل کنند و در عین حال قدرت قضاوت خود را حفظ کنند تا بتوانند همیشه بهترین تصمیم را بگیرند. همچنین مراجعه کنندگان هم باید احساس کنند در محیطی جدی و حرفه ای هستند و می توانند اعتماد کنند. برای این محیط های کاری ترکیب رنگ قهوه ای، سبز و آبی را توصیه می کنیم. رنگ قهوه ای نشانه حرفه ای گری و قابلیت اعتمادپذیری است و مراجعه کنندگان حس خوبی می گیرند و امنیت دارند. رنگ سبز هم از بین برنده استرس و افراد آشفته را آرام می کند و یکی از بهترین رنگ ها برای این نوع محیط های کاری است تا خیلی زمخت به نظر نرسد. رنگ آبی هم که احساس عمیق آرامش و ثبات و اعتماد را نشان می دهد. 

ترکیب رنگ قهوه ای، سبز و آبی

صنایع بهداشت و سلامت:

در صنایع بهداشت و سلامت مثل بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب ها مراجعین انتظار محیطی تمیز، آرام و راحت و پر از آرامش انتظار دارند تا استرس ر دور کند و بتوانند به راحتی امورات لازم را انجام دهند. کسانی هم که در این محیط ها کار می کنند باید در طول روز انرژی و تمرکز بالا برای رسیدگی به کار هزاران نفر مراجعه کننده را داشته باشند. بنابراین طبق شناختی که از ویژگی های این نوع محیط های کاری داریم، ترکیب رنگ سفید کمرنگ، آبی روشن، سبز و صورتی کمرنگ را پیشنهاد می کنیم. با سایر رنگ ها آشنایی دارید و بد نیست بدانید که رنگ صورتی کمرنگ برای بخش زنان و زایمان و کلینیک های بارداری بسیار مناسب است. رنگ سبز هم برای بخش های شیمی درمانی گزینه مناسبی است تا امید به زندگی را افزایش دهد و دوران ریکاوری را سریعتر کند.

ترکیب رنگ سفید کمرنگ، آبی روشن، سبز و صورتی کمرنگ

بهترین ترکیب رنگ محل کار صنعتی و کارخانجات و ادارات:

کارخانجات و محیط های کاری صنعتی که پر از آب، مواد شیمیایی، خطوط گاز و مدارهای برقی است باید در انتخاب رنگ حساسیت بالایی داشته باشند. بهترین ترکیب رنگ محل کار صنعتی و کارخانجات رنگ هایی هستند که حس روحیه کار تیمی، خلاقیت و حل مسأله، بهره وری و راندمان کاری و امنیت را بیشتر کند. بهترین ترکیب رنگ برای این نوع محیط های کاری را آبی، قرمز و سبز می دانیم. با دیگر رنگ ها آشنایی دارید اما دلیل انتخاب قرمز به دلیل این است که سطح انرژی را بالا می برد و کارمندان و پرسنل می توانند با انرژی و تمرکز بیشتری کار کنند. همچنین قدرت و سرعت کاری را بهبود می بخشد.

آبی، قرمز و سبز

صنایع کاری تکنولوژی و فناوری:

صنایع کاری تکنولوژی و فناوری حوزه کاری است که افراد باید ساعت های طولانی پشت میز کار کنند و چندین ساعت روی جزئیات تمرکز کنند مثل کدنویسی و حل مشکلات فنی. همچنین در این نوع حوزه های کاری آرامش اعصاب و دوری از استرس و فشار کاری بسیار مهم است. بنابراین بهترین رنگ اداره آبی فیروزه ای روشن، سبز و رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی به انتخاب شماست.

و رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی

صنایع ساخت و ساز معماری:

صنایع کاری ساخت و ساز و معماری که همین حوزه فعالیت گروه معماری آد نیز محسوب می شود نیازمند انرژی و تمرک بالاست چرا که فضاهای کاری و محل های احداث ساختمان، طراحی و پلان ریزی و شیت بندی و سایر کارها انرژی و وقت زیادی می برند. بنابراین باید رنگی را انتخاب می کردیم که تمرکز و دقت روی هدف و تیزبینی و خلاقیت را افزایش می داد. همچنین چون جلسات کاری در شرکت برگزار می شوند بنابراین باید مشتریان حس حرفه ای بودن و قابل اعتماد بودن ما را دریافت کنند. به همین دلیل پس از بررسی های فراوان به این نتیجه رسیدیم که ترکیب رنگ های قهوه ای، آبی و یکی از رنگ های گرم قرمز، زرد و نارنجی بهترین گزینه است. این رنگ ها تمامی ویژگی هایی که این حوزه کاری نیاز دارد را القا می کنند و اثرات فوق العاده ای می گذارند.

جمع بندی مطالب

همانطور که در مطالب پیشین مثل ویژگی های یک خانه خوب از نظر معماری و طراحی داخلی مشاهده کردید انتخاب نوع رنگ براساس سبک و سایر ویژگی ها اهمیت بالایی دارد مخصوصا اگر صحبت از اتاق کار در منزل باشد. همچنین باید بهترین رنگ برای محل کار انتخاب شود تا متناسب با ویژگی های حوزه کاری انرژی لازم به کارکنان و مراجعه کنندگان منتقل شود. بنابراین باید در زمان و جای درست از ترکیب رنگ اداره روشن یا تیره، انرژی بخش و استرس زا، جلب کننده اعتماد و غیره استفاده شود. شما چه رنگ های دیگری پیشنهاد می کنید؟ در انتهای همین مطلب در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
رنگ های تیره برای فضاهای کوچک بسیار گزینه نامناسبی هستند و حواس پرتی را زیاد می کنند. رنگ های گرم مثل قرمز و نارنجی هم مناسب نیستند. رنگ هایی که انرژی را از محیط دور می کنند و فقط فضای روشنتری به شما می دهند نیز گزینه نامناسبی هستند.
روی رنگ های انرژی بخش مثل مرجانی، زرد و قرمز تمرکز کنید. این رنگ ها سرزندگی، نشاط و انرژی را حفظ می کنند. بنابراین باید بهترین ترکیب رنگ محل کار ساده به شمار می روند اما بهتر از رنگ های خنثی هستند که انرژی محیط را کم می کنند.
همانطور که قبلا نیز گفتیم در این محیط های کاری رنگ های آبی، سبز، کله غازی و رنگ های خاکی و حتی صورت کمرنگ به شکل پراکنده اثر آرامش بخشی و دور کننده استرس دارند.
ترکیب رنگ محل کار و اتاق کار در منزل باید براساس شخصیت و روحیات کاری خودتان و پرسنل، سایز و اندازه، نوع مراجعین و مشتریان، ویژگی های محیط کار و اولویت ها مشخص شوند. بنابراین هر حوزه ای رنگ محل کار متفاوتی باید داشته باشد.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد