بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

اتاق خواب زوجین محلی برای داشتن روابط عاشقانه و رمانتیک، خلاصی از مشغله های کار و زندگی، کنار گذاشتن استرس های روزانه و ساخت فضایی است که آرامش و حس مثبت ایجاد کند. یکی از مهمترین فاکتورهایی که به این مسأله کمک می کند انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین است. قبلا در خصوص قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی صحبت کرده ایم و به خوبی می دانید که رنگ ها تأثیرات روانشناختی عمیقی بر انسان می گذارند. هر رنگ تأثیر و کاربرد خاص خود را به تنهایی و در ترکیب با سایر رنگ ها خواهد داشت. به همین دلیل بهترین رنگ اتاق خواب زوجین هم شامل یکسری رنگ های خاص است. در ادامه این رنگ ها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

 بهترین رنگ اتاق خواب زوجین هم شامل یکسری رنگ های خاص است

بهترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین

یکی از مراحل طراحی دکوراسیون داخلی منزل پرداختن به رنگ مناسب است و یکی از این فضاهای بسیار مهم اتاق خواب والدین یا زوجین است. در ادامه قصد داریم بهترین رنگ برای اتاق خواب زن و شوهر را معرفی کنیم که طبق عقیده کارشناسان در سال 2023 ترند خواهند شد:

  • قرمز رمانتیک

صرف نظر از اینکه مردم چه فرهنگی به دنبال رنگ مناسب و رمانتیک گونه برای اتاق خواب باشند، رنگ قرمز وجه اشتراک تمامی گزینه های پیشنهادی برای اتاق خواب زوجین است. البته رنگ آمیزی کل اتاق با رنگ قرمز مناسب نیست و بهتر است دیوار پشت تخت خواب را به رنگ قرمز در بیاورید و با ریسه لامپ که عکس های یادگاری و عاشقانه به آن آویزان هستند تزیین کنید.

 رنگ قرمز وجه اشتراک تمامی گزینه های پیشنهادی برای اتاق خواب زوجین است

  • آبی سیر یا پر رنگ

رنگ آبی به طور کلی رنگ آرامش بخش و سرد محسوب می شود که اگر می خواهید محیطی رمانتیک و ریلکس گونه داشته باشید بسیار مناسب است. آبی تیره را می توان بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین در نظر گرفت که نه تنها باعث حواس پرتی و سردرگمی حواس شما نمی شود بلکه المان های تزیینی دکوراسیون هم در آن گم نمی شوند و همچنان اثربخشی خودشان را دارند.

رنگ آبی به طور کلی رنگ آرامش بخش و سرد محسوب می شود  

  • نارنجی

گزینه بعدی برای رنگ دکوراسیون داخلی اتاق خواب، رنگ نارنجی است که به شما انرژی مضاعف بخشیده و شیرینی مثبت فضا را بیشتر می کند که هر دو لازمه یک رابطه عاشقانه سالم برای زوجین است. رنگ نارنجی روشن یا پر رنگ باعث ایجاد حس فان، شادی، تشویق و ترغیب کنندگی و بازیگوشی دوران جوانی را در ما ایجاد می کند. اگر نارنجی پر رنگ انتخاب کنید انرژی شما را بیشتر کرده و جلوی کرختی و یکنواختی محیط را می گیرد. انتخاب رنگ نارنجی تا حد زیادی هم به سبک و استایل روابط رمانتیک شما زوجین هم بستگی دارد.

گزینه بعدی برای رنگ دکوراسیون داخلی اتاق خواب، رنگ نارنجی است  

  • قهوه ای

شاید برای برخی افراد رنگ قهوای بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین نباشد یا اصلا نشانه ای از رمانتیک بودن را منتقل نکند اما رمانتیک ترین خوردنی، شکلات است که به رنگ قهوه ای است. رنگ قهوه ای پر رنگ از لحاظ روانشناسی سبب القای حس گرمی، صمیمیت و شاد و پر انرژی بودن می شود. از طرفی قهوه ای رنگی خنثی است که اگر به شکل حرفه ای و صحیح استفاده شود به همراه رنگ هایی مثل سفید، نارنجی، سبز و آبی تعادل عالی در اتاق خواب ایجاد خواهد کرد.

 رنگ قهوای بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

  • ارغوانی

قطعا بعد از قرمز و صورتی، در جایگاه سوم رمانتیک ترین رنگ ها، ارغوانی است و به همین دلیل نیز ما به عنوان بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین در این لیست قرار داده ایم. رنگ ارغوانی هم مثل رنگ قرمز انتخاب بسیار جسورانه ای است اما به اندازه رنگ قرمز تحریک کنندگی ندارد. بنفش و ارغوانی مثل آبی تیره حس آرامش بخش بودن ایجاد می کند بنابراین برای ایجاد یک محیط رمانتیک توصیه می کنیم رنگ ارغوانی را با رنگ های سفید و طلایی به شکل مشترک استفاده نمایید.

 قطعا بعد از قرمز و صورتی، در جایگاه سوم رمانتیک ترین رنگ ها، ارغوانی است

  • سبز تیره

اگر به ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون دقت کرده باشید، بهترین رنگ ها معمولا نمونه هایی هستند که حس نزدیکی به طبیعت و جریان داشتن رندگی را تلقین کنند، کاری که رنگ هایی مثل سبز تیره به خوبی انجام می دهند. بنابراین بهترین رنگ برای اتاق خواب زن و شوهر قطعا سبز تیره نیز هست که با تناژهایی مثل سبز چمنی، سبز گیاهی، سبز زیتونی و مشابه آن پرطرفدار شده است. از نظر برخی افراد رنگ سبز روشن خیلی جلف به نظر می رسد اما سبز تیره مثل سبز جنگلی برای دکوراسیون اتاق خواب محشر است که همزمان باعث ایجاد حس حفاظت، سرزندگی و آرامش بخشی می گردد. از طرفی رنگ سبز زمینه ای عالی برای ترکیب شدن با رنگ هایی مثل سفید، بژ، قهوه ای و نارنجی است.

 سبز جنگلی برای دکوراسیون اتاق خواب محشر است

  • آبی دریایی

رنگ مناسب برای اتاق خواب زوجین لزوما رنگ های پر رنگ نیستند بلکه رنگ هایی مثل آبی دریایی هم گزینه عالی خواهند بود مخصوصا اگر با ملافه و روکش تخت سفید رنگ و بالش های رنگارنگ ترکیب شود. دقت داشته باشید که آبی دریایی نه تنها بهترین رنگ برای خانه های کوچک بلکه اتاق خواب زوجین نیز هست.

 رنگ هایی مثل آبی دریایی هم گزینه عالی برای اتاق خواب زوجین

  • قرمز تمشکی و سفید

قرمز تمشکی هم رنگ عشق است و یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین به شمار می رود. این رنگ جذاب و جالب برای زوجین آنها را سرشار از احساسات مثبت خواهد کرد اما برای اینکه کل دکور اتاق خواب را به این رنگ در بیاورید مناسب نیست. رنگ قرمز تمشکی باید همراه با رنگی مثل سفید باشد مثل اکسسوری های سفید رنگ تا تعادل ایجاد شود.

 قرمز تمشکی هم رنگ عشق است و یکی از بهترین رنگ ها برای اتاق خواب زوجین

  • مشکی تیره

هیچ شکی نیست که رنگ های قرمز و صورتی رنگ عشق هستند اما مشکی هم رنگ شور و صمیمت است اما نباید از این رنگ بیش از حد استفاده کنید مخصوصا اگر اتاق خواب کوچکی دارید. اگر به دنبال بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین هستید که مساحت زیادی هم دارد رنگ مشکی تیره یکی از بهترین گزینه هاست که البته باید با رنگ های سفید و طلایی ترکیب کرده و از تکنیک آینه کاری و گیاهان نیز غافل نشوید.

 رنگ مشکی تیره یکی از بهترین گزینه های اتاق خواب زوجین

  • آبی خیلی روشن

رنگ مناسب برای اتاق خواب زوجین رنگی است که با شرایط زندگی آنها هم همسو باشد به عنوان مثال اگر زندگی پر مشغله و پر از استرس دارید رنگ های آبی مخصوصا آبی خیلی روشن معجزه می کند. رنگ آبی براق و روشن برای ملافه و روتختی، بالش ها و دیوار پشت تخت خواب در ترکیب با سفید بر روی سایر دیوارها و درب ورودی اتاق کلیه استرس ها را دور کرده و فضای رمانتیکی می سازد. 

آبی خیلی روشن رنگ مناسب برای اتاق زوجین 

  • رنگ گریژ (خاکستری + بژ)

رنگ گریژ که ترکیبی از خاکستری و بژ محسوب می شود یکی از زیباترین رنگ های خنثی و صد البته جزو بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین است. با کمک این رنگ نه تنها فضای رمانتیکی خواهید داشت بلکه انعطاف پذیری عالی برای اضافه کردن رنگ های دیگر به تناسب تغییر فصل و مود نیز ایجاد خواهد شد. همچنین رنگ گریژ با رنگ متضاد خود مثل رنگ کرم یا سفید هم اثر فوق العاده ای رو محیط خواب و استراحت شما می گذارند.

رنگ گریژ بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین 

  • نقره ای

طبق نظرسنجی که در اروپا از 2000 خانواده گرفته شد معتقد بودند که رنگ نقره ای شبیه ساز نور ماه است در نتیجه سبب القای حس خواب در اوایل شب و تایم استراحت خواهد بود. از طرفی زوجینی که اتاق خواب آنها به رنگ نقره ای بوده به طور میانگین 7 ساعت و نیم استراحت دارند و اکثریت آنها تمایل زیادی به روابط عاشقانه از خودشان نشان داده اند. بنابراین بی دلیل نیست که در لیست بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین، رنگ نقره ای هم به چشم می خورد.

 در لیست بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین، رنگ نقره ای هم به چشم می خورد.

  • سبز کله غازی

در چندین منبع روانشناسی، سبز کله غازی هم به عنوان رنگ پیشنهادی برای اتاق خواب زوجین مطرح شده که ترکیبی از رنگ های آبی و سبز است بنابراین تمامی خصوصیات و مزایای این دو رنگ را که در همین مطلب اشاره کردیم به همراه دارد. از طرفی اگر به طور کلی زوج کم انرژی هستید سبز کله غازی یکی از گزینه های پیشنهادی ما در این لیست است. البته استفاده از این رنگ برای کلیه دیوارها جسارت و شجاعت زیادی می خواهد بنابراین دیوار پشت تختخواب بهترین گزینه است و مابقی را می توانید به رنگ سفید انتخاب کنید.

 سبز کله غازی هم به عنوان رنگ پیشنهادی برای اتاق خواب زوجین

  • قرمز یاقوتی پر رنگ

وقتی صحبت از بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین می شود قطعا یکی از گزینه ها قرمز یاقوتی است که نه تنها حس رمانتیک بودن فضای شما را چندین برابر می کند بلکه کاملا رویایی و زوج پسند نیز هست. دقت داشته باشید که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ویلای مدرن رنگ قرمز یاقوتی همراه با سفید عاجی بهترین گزینه است مخصوصا که رنگ بالش و ملافه ها نیز قهوه ای شکلاتی انتخاب شده باشد.

 قرمز یاقوتی پر رنگ رنگ مناسب اتاق زوجین

  • رنگ کاراملی یا قهوه ای خاکی

تناژهای خاصی از قهوه ای مثل کاراملی یا قهوه ای خاکی بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین هستند چرا که محیطی آرامش بخش می سازند و فضای رمانتیک ایجاد می کنند بدون اینکه نیاز باشد کار خاصی انجام دهید یا از رنگ هایی استفاده کنید که یکی از معایب آنها حواس پرتی است.

 تناژهای خاصی از قهوه ای مثل کاراملی یا قهوه ای خاکی بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین هستند

  • زرد – نارنجی و رنگ های زرد

همانطور که توقع داشتید رنگ زرد هم جزو بهترین رنگ های اتاق زوجین است که اگر مبلمان و وسایل سنگین اتاق خواب را درست چیده باشید به کمک رنگ زرد یا ترکیب آن با نارنجی می توانید حس عشق و صمیمیت، آرامش و نظم را به خودتان منتقل کنید. پس دقت داشته باشید که انتخاب نوع وسایل و چیدمان آنها در اتاق خواب زرد رنگ بسیار مهم است.

 رنگ زرد هم جزو بهترین رنگ های اتاق زوجین است

جمع بندی مطالب

بهترین رنگ اتاق خواب زوجین رنگی است که هم با سبک زندگی، سبک دکوراسیون داخلی و شخصیت افراد همخوانی داشته باشد و اگر هم فضای کوچکی دارند آن را دلگیر و کوچک تر نکند. دفتر طراحی معماری آد به کمک کارشناسان دکوراتور داخلی حرفه ای خود بهترین پیشنهادات را مطرح کردند که به احتمال زیاد در سال 2023 ترند خواهند بود. همچنین در انتخاب این رنگ ها اصول روانشناسی هم در نظر گرفته شده اند تا اتاق خواب محلی برای روابط عاشقانه و صمیمانه تر، آرامش گرفتن و استراحت لذت بخش باشد.

0 / 5
سوالات پر تکرار
رنگ هایی مثل قرمز، مشکی تیره، ارغوانی، زرد، قهوه ای، سبز، نقره ای و غیره که بیش از 10 مورد در این مطلب معرفی شدند بهترین رنگ ها هستند.
ترکیب قرمز یاقوتی و سفید و تناژهای آبی کمرنگ و روشن به همراه رنگ نقره ای مناسبترین رنگ ها هستند.
رنگ هایی مثل قرمز، قرمز یاقوتی، سبز کله غازی، ارغوانی، قرمز تمشکی و مشابه آنها بهتر است برای دیوار پشت تختخواب انتخاب شده و با سایر رنگ های روشن ترکیب شوند.
رنگ انتخاب شده باید با شرایط و سبک زندگی افراد، دکوراسیون داخلی و مدلی که انتخاب شده، شخصیت زوجین، متراژ و کوچکی و بزرگی اتاق خواب و هدفی که از انتخاب رنگ دارید همخوانی داشته باشد.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد

  • comment author
    علی
    22 بهمن 1401

    گذاشتیمون سر کار؟!خوببگو تمام رنگ ها عالیه برا ی اتاق خواب ،🤨🤨🤔🤔🤔