تزیین حیاط و حیاط سازی با کمترین هزینه

امروزه در ویلاسازی و آپارتمان سازی، علاوه بر طراحی لنداسکیپ یا محوطه و حیاط، تزیین این فضا هم اهمیت بسیار زیادی دارد. حیاط و محوطه تأثیر بسیار زیادی بر روحیه ساکنین دارد چرا که این فضا علاوه بر ایجاد هماهنگی و پیوستگی ساختاری در زیباسازی کلی ویلا و منزل هم تأثیر دارد. برای تزیین حیاط خانه گزینه های زیادی هستند و ایده های بسیاری را می توان پیاده سازی کرد اما چطور حیاط را تزیین کنیم که خیلی هزینه بردار نباشد؟ به عبارتی چطور حیاط منزل را ارزانتر از چیزی که بتوان تصور کرد تزیین کنیم که در عین حال بسیار شیک و خلاقانه هم بنظر برسد؟ در این مطلب با تیم طراحان دکوراسیون خارجی گروه آد همراه هستید تا از ایده های آنان استفاده کنید و با مفهوم تزیین حیاط خانه و ویلا آشنا شوید. با ما همراه باشید.

 علاوه بر طراحی لنداسکیپ یا محوطه و حیاط، تزیین این فضا هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

منظور از تزیین حیاط منزل چیست؟

منظور از تزیین حیاط منزل یعنی قرار دادن المان های مختلف در کنار هم به گونه ای که تعادل، تقارن، هارمونی و هماهنگی کامل بین بخش های مختلف و از جمله بین حیاط با نما و فضای داخلی برقرار شود. مدل تزیین حیاط خانه باید اینگونه باشد که دو نوع المان کلی در آن به کار رفته باشد که شامل Softscaping و Hardscaping است. منظور از Softscaping یعنی استفاده از گل ها، بوته و درختان و به طور کلی عناصر زنده و حیات بخش و منظور از Hardscaping یعنی استفاده از آجر و سنگ به منظور مشخص کردن محل رفت و آمد، پاسیو، باربیکیو و غیره.

بهترین نوع تزیین حیاط با کمترین هزینه مدلی است که تعادل بین این دو المان برقرار شده باشد. برای پیاده سازی این نوع طراحی و تزیین حیاط هم می توانید وسایل جدید بخرید و هم می توانید از وسایل قبلی به شکل خلاقانه استفاده نمایید. در ادامه به انواع مدل تزیین حیاط خانه می پردازیم که نه تنها بین soft و hardscaping تعادل برقرار شده بلکه هزینه های شما را نیز کنترل کرده و با کمترین هزینه ممکن حیاط بسیار زیبایی خواهید داشت.

بهترین مدل های تزیین حیاط منزل و ویلا با کمترین هزینه

مدل تزیین حیاط خانه بستگی به سبک معماری، سلیقه، متراژی که در اختیار دارید، مقدار هزینه ای که در نظر گرفته اید و سایر عوامل دارد. در ادامه ایده هایی که مطرح می کنیم در رابطه با تزیین حیاط با کمترین هزینه هستند.

  • کاشت درخت جدید و مالچ پاشی

مالچ پاشی در حیاط ویلا، منزل و آپارتمان زیبایی خاصی به محیط شما می بخشد که مزیت مهم دیگر آن هزینه کم این کار است. از طرفی با حفظ رطوبت به سرسبزی و رشد هر چه بیشتر گیاهان و درختان شما هم کمک می کند و جلوی رشد علف های هرز را هم می گیرد. برای تزیین حیاط می توانید دورتادور درختان را مالچ پاشی کرده و این کار را هر سال تکرار کنید.

مالچ پاشی در حیاط ویلا، منزل و آپارتمان زیبایی خاصی به محیط شما می بخشد  

  • گیاهان چند ساله بکارید

یکی از بهترین روش های تزیین حیاط منزل، کاشت درختان و گل های چند ساله است با اینکه این کار نسبت به کاشت گیاهان دیگر هزینه بیشتری دارد اما در دراز مدت هزینه های شما را کاهش داده و هر سال می توانید با سرسبز کردن حیاط و محوطه ویلایی خود از فضای صمیمی و زیبای آن لذت ببرید. ضمنا توصیه ما این است که به جای کاشت نهال، بذر این گیاهان را بکارید.

یکی از بهترین روش های تزیین حیاط منزل، کاشت درختان و گل های چند ساله است  

  • با فضای پاسیو گوشه ای دنج درست کنید

یک مدل تزیین حیاط استفاده بیشتر از پاسیو محوطه است به گونه ای است که فضای سبز اطراف آن را کمتر کنید و گوشه ای دنج بسازید. به عبارتی دیگر طوری اطراف پاسیو را تزیین کنید که به یک نقطه کانونی تبدیل شود. توصیه ما این است که اطراف این فضا، چاله ای حفر کنید و آن را با مالچ بپوشانید و اگر هم حوصله تعویض سالانه آن را ندارید کمی بیشتر هزینه کنید و روی مالچ را با سنگ بپوشانید. سنگ های مخصوص محوطه در سایز و رنگ های مختلف به فروش می رسند و هزینه زیادی هم ندارند ضمن اینکه ماندگاری آنها دائمی است.

 یک مدل تزیین حیاط استفاده بیشتر از پاسیو محوطه است

  • گیاهان و درختان بومی بکارید

یک طرح تزیین حیاط منزل کاشت درختان بومی است که هم ذوق و سلیقه شما را نشان می دهد و هم اینکه نگهداری راحتتری دارند و نگران میزان بارش سالانه، تابش آفتاب و سرمای زمستان نخواهید بود چون کاملا مقاوم هستند. بنابراین نه تنها با هزینه کم حیاط منزل و ویلا را تزیین کرده اید بلکه نیاز به نگهداری پیوسته هم ندارید و همیشه محیطی زیبا خواهید داشت.

یک طرح تزیین حیاط منزل کاشت درختان بومی است  

  • خشک منظر پردازی یا زری اسکیپینگ (Xeriscaping)

در اقلیم های گرم و خشک بهترین روش زیباسازی حیاط با هزینه کم، خشک منظر پردازی است که هم جلوه زیبایی دارد و هم نیاز به آبیاری زیاد نیست. در این روش بیشتر باید به سراغ المان های Hardscaping که در ابتدا توضیح دادیم بروید. با استفاده از المان های زری اسکیپینگ در بخشی از محوطه می توانید زیبایی خاصی به فضای خودتان بدهید. برخلاف ظاهر اسم این روش فضای سبز هم خواهید داشت و بیشتر از همه چمن و گیاهان به شکل نقطه ای برای جلوگیری از فرسایش محیط به کار می روند. همچنین می توانید از سازه های آبی، مالچ، شن و سنگ های مخصوص محوطه هم استفاده کنید.

در اقلیم های گرم و خشک بهترین روش زیباسازی حیاط با هزینه کم، خشک منظر پردازی است  

  • مسیر رفت و آمد درست کنید

استفاده از سنگ های پله یا مخصوص محوطه نه تنها روشی ارزان برای تعیین مسیر رفت و آمد بلکه برای تزیین ساده حیاط خانه هم هستند. با این روش می توانید نقطه کانونی ساده ولی بسیار شیک داشته باشید، مهمانان خود را به سمتی که می خواهید هدایت کنید و با کاشت گیاهان و بوته ها در اطراف آن فضایی رمانتیک بسازید.

استفاده از سنگ های پله یا مخصوص محوطه 

  • سطح باغچه محوطه را بالاتر بیاورید

روشی که اخیرا برای حیاط سازی با کمترین هزینه رایج شده، استفاده از وسایل مختلف به عنوان گلدان است که هم سطح بستر محیط کشت را بالاتر می آورد، از فشردگی خاک جلوگیری می کند، اجازه رشد به علف های هرز نمی دهد، زهکشی مناسب را فراهم نموده و آفات را دفع می کند. علاوه بر تمامی این موارد یک روش عالی برای تزیین حیاط با کمترین هزینه است.

روشی که اخیرا برای حیاط سازی با کمترین هزینه رایج شده، استفاده از وسایل مختلف به عنوان گلدان است  

  • از وسایل قبلی با کاربرد جدید استفاده کنید

برای طراحی حیاط منزل با کمترین هزینه می توانید از بشکه ها، فرغون ها، تغارهای چوبی و غیره به جای گلدان یا وسایل تزیینی دیگر استفاده کنید. با این کار هم هزینه خرید وسایل دکوراتیو حذف می شوند و هم محوطه را به بهترین شکل تزیین کرده اید. علاوه بر وسایل گفته شده، آبپاش های فلزی، سطل های ترک خورده، تنه پوسیده درختان، تخته های موب پلاستیکی و مشابه آن هم قابلیت استفاده به عنوان گلدان را دارند.

برای طراحی حیاط منزل با کمترین هزینه می توانید از بشکه ها، فرغون ها، تغارهای چوبی و غیره به جای گلدان یا وسایل تزیینی دیگر استفاده کنید.  

  • نورپردازی

برای تزیین حیاط آپارتمان یا خانه های ویلایی می توان از نورپردازی کمک گرفت اما اینکه چه مدل نورپردازی و با چه تجهیزات انجام شوند و کدام قسمت ها را تزیین کنید بر روی هزینه ها تأثیر خواهند گذاشت. به عنوان مثال نورپردازی آلاچیق، پاسیو، باربیکیو، فضای سبز و چمن ها، پای درختان، حصارها، دیوارها و غیره قابلیت نورپردازی دارند.

برای تزیین حیاط آپارتمان یا خانه های ویلایی می توان از نورپردازی کمک گرفت  

  • باکس گلدان جلوی پنجره

اگر به فکر تزیین حیاط با کمترین هزینه هستید و قصد دارید محیطی رمانتیک بسازید، از باکس گلدان جلوی پنجره ها به شکل آویز یا دیواری استفاده کنید. باکس گلدان پنجره ها ظاهر ساده و زیبایی دارند و کم هزینه هستند.

باکس گلدان جلوی پنجره ها به شکل آویز یا دیواری  

  • میز غذاخوری

روش بعدی برای تزیین حیاط خانه ویلایی استفاده از میز غذاخوری است که باید در مرحله طراحی باغ ویلا، این قسمت به طور مجزا در نقشه های ساختمانی لحاظ شده باشد. با این کار هم فضای عالی، صمیمانه و رمانتیک ایجاد کرده اید و هم با هزینه ای کم، محوطه تزیین شده است.

روش بعدی برای تزیین حیاط خانه ویلایی استفاده از میز غذاخوری است  

  • استخرهای پیش ساخته پلاستیکی یا فایبرگلاس

وقتی به تزیین حیاط خانه ویلایی فکر می کنیم نمی توان سازه های آبی مثل استخر و جکوزی را در نظر نگرفت و حقیقتا هم محوطه ویلا بدون این سازه ها ناقص است. اما برای تزیین حیاط با هزینه کم می توانید از استخرهای پیش ساخته پلاستیکی یا فایبرگلاس استفاده کنید که هم قابلیت حمل و جابجایی دارند و هم نیاز به مراحل طراحی و ساخت پیچیده نیست.

استخرهای پیش ساخته پلاستیکی یا فایبرگلاس 

  • فضاهای محوطه را تقسیم بندی کنید

بهترین مدل تزیین حیاط منزل با کمترین هزینه ممکن تقسیم بندی فضاهای محوطه است. به عنوان مثال به جای اینکه با صرف هزینه زیاد کل اطراف محوطه را حصاربندی کنید می توانید بخشی از محوطه را به پاسیو و آلاچیق اختصاص دهید، بخش هایی از اطراف آن را چمن بکارید و سپس دورتادور همین فضا را حصار بکشید. مابقی فضا هم با گل و گلدان تزیین شوند. بنابراین هم نقطه کانونی ایجاد کرده اید که فورا همه نگاه ها را به سمت خودش جذب می کند و هم اینکه هزینه های خود را تا چندین برابر کاهش داده اید.

بهترین مدل تزیین حیاط منزل با کمترین هزینه ممکن تقسیم بندی فضاهای محوطه است.  

  • دریاچه مصنوعی کوچک بسازید

در محوطه سازی همیشه ساخت سازه های آبی پر هزینه است. یکی از این سازه های آبی استخر و جکوزی هستند که روش جایگزین کم هزینه را معرفی کرده ایم. دریاچه ها و جوی های آب هم هزینه بردار هستند که شما می توانید به جای آن یک بخشی از محوطه را انتخاب کرده، با سنگ دورتادور آن را بچینید سپس با کمک یک پمپ کوچک هم صدای آرامش بخشی به آب بدهید و هم اکسیژن رسانی کنید تا جلبک رشد نکند. بنابراین با صرف هزینه بسیار کمتر برکه آب مصنوعی زیبا خواهید داشت.

دریاچه مصنوعی کوچک بسازید 

  • رنگ آمیزی دیوارها به جای تعویض

گاهی اوقات دیوارهای محوطه و حیاط شما تنها زرق و برق و زیبایی اولیه خودشان را از دست داده اند و نیاز به تخریب کردن نیست. بنابراین شما می توانید به جای صرف هزینه زیاد بابت تخریب و دیوارکشی مجدد، دیوارهایتان را رنگ کنید. با این کار هم فضای محوطه با انواع سبک معماری نما و محیط داخلی هماهنگ می شود هم جلوه خاص و جدیدی به فضای زندگی خودتان بخشیده اید.

رنگ آمیزی دیوارها به جای تعویض 

  • استفاده از ساکولنت ها

برای تزیین حیاط با گل ایده های زیادی مطرح کردیم اما یکی از بهترین ایده ها استفاده از ساکولنت ها مخصوصا برای نواحی گرمسیری است که نیاز به آبیاری زیاد ندارند. شما می توانید از مدل های رنگی ساکولنت ها به جای برخی گیاهان چمنی استفاده کنید. حتی می توانید چندین گلدان کوچک ساکولنت تهیه کنید و در قسمت هایی که نزدیک محل نشستن و دورهمی است استفاده نمایید.

استفاده از ساکولنت ها مخصوصا برای نواحی گرمسیری است  

  • گودال آتش یا فایر پیت معجزه می کند

گودال آتش (Fire Pit) یکی از المان های اصلی حیاط سازی کم هزینه است که جو و محیط خاصی به محوطه فضای زندگی ویلا و آپارتمان شما می بخشد. گودال های آتش هم برای درست کردن غذا و هم گرم کردن محل دور هم نشینی مناسب هستند. به جای خرید گودال های آتش از چند سنگ و آجر و سیمان استفاده کنید و فضای مشابه بسازید.

گودال آتش (Fire Pit) یکی از المان های اصلی حیاط سازی کم هزینه است  

  • آلاچیق ها

آلاچیق شاید در نگاه اول اصلا گزینه مناسبی برای محوطه سازی باغ با کمترین هزینه نباشند اما اگر از مدل های مناسب پیش ساخته خریداری کنید قطعا در هزینه ها صرفه جویی زیادی کرده اید. این آلاچیق ها در مدل های چوبی و فلزی در جنس و رنگ های مختلف و سفارشی سازی شده به فروش می رسند. برای یک فضای دنج و زیبا در گوشه ای از حیاط، مدل های ساده هم کافی هستند. حتی اگر به فکر بازسازی ساختمان هم هستید توصیه می کنیم فضای آلاچیق را از محوطه حذف نکنید.

 اگر به فکر بازسازی ساختمان هم هستید توصیه می کنیم فضای آلاچیق را از محوطه حذف نکنید

  • دراورهای چوبی

اگر کمد قدیمی یا دراورهای چوبی از کار افتاده دارید دور نیاندازید. همین وسایل را می توانید به عنوان مدل های عالی برای حیاط سازی کم هزینه و تزیین با حداقل قیمت و زحمت کاری استفاده کنید. از این کمدها می توانید برای نگهداری وسایل و لباس های باغبانی، کودها و غیره استفاده نمایید.

استفاده از کمد قدیمی یا دراورهای چوبی  

  • کوزه برای تزیین کم هزینه حیاط

برای تزیین حیاط خانه با وسایل ساده می توانید از کوزه های شکسته استفاده کنید. خیلی از افراد کوزه های شکسته را دور می اندازند اما همین کوزه ها در باغچه و حیاط وسیله ای عالی برای تزیین محیط و زیباسازی آن و القای یک حس نوستالژیک عالی به شمار می روند.

کوزه برای تزیین کم هزینه حیاط 

  • تخت های سنتی چوبی

همانطور که تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی مثل تخت های سنتی چوبی آسیب دیده امکان پذیر بود، برای تزیین حیاط با کمترین هزینه هم امکان استفاده از تخت های چوبی وجود دارد. اگر ویلای سنتی دارید از این تخت های چوبی غافل نشوید چرا که جای خالی این وسایل به خوبی احساس خواهد شد.

برای تزیین حیاط با کمترین هزینه هم امکان استفاده از تخت های چوبی وجود دارد 

  • کفپوش های ساده ولی شیک

تزیین حیات خانه ویلایی بدون کفپوش معنایی نخواهد داشت بنابراین باید کفپوش های مناسب، کم هزینه، با کیفیت و زیبا انتخاب کنید. برای این کار توصیه می کنیم از ترکیب سنگ های مخصوص حیاط، مالچ پاشی و حتی آجرهای بی استفاده برای حیاط منزل و آپارتمان کمک بگیرید. حتی می توانید برای کل حیاط از کفپوش استفاده نکنید و فقط برای مشخص کردن مسیرهای رفت و آمد و قسمت های خاص کفپوش بگذارید تا هزینه ها کمتر شوند.

تزیین حیات خانه ویلایی بدون کفپوش معنایی نخواهد داشت  

  • مبلمان های باغی ارزان و خلاقانه ایجاد کنید

شاید کمتر کسی باور کند که محوطه سازی باغ با کمترین هزینه بدون نیاز به حذف مبلمان باغی هم امکان پذیر است تنها کافیست کمی سلیقه، ذوق و ایده ناب نشان دهید. به عنوان مثال پالت های چوبی، بلوک های بتنی، سنگ های بزرگ و حتی مبلمان های دست دوم بهترین گزینه ها هستند. بنابراین تزیین حیاط با کمترین هزینه ولی وسایل شیک امکان پذیر می شود.

مبلمان های باغی ارزان و خلاقانه ایجاد کنید 

  • کوره خانگی یا اجاق آجری به جای باربیکیو

یکی از لذت های محوطه سازی ایجاد فضایی مجزا برای پخت و پز همراه با تجهیزات مخصوص است که مانند تزیینات داخلی ساختمان برای دورهمی ها و فضای دوستانه فوق العاده کارایی دارد. اما طراحی باربیکیو هزینه ها را بیشتر می کند بنابراین برای تزیین حیاط با کمترین هزینه می توانید فضایی را با آجر به شکل باربیکیو طراحی کنید یا کوره خانگی بسازید.

یکی از لذت های محوطه سازی ایجاد فضایی مجزا برای پخت و پز همراه با تجهیزات مخصوص است  

تزیین حیاط کوچک

برخی از ایده هایی که گفته شد چندان برای تزیین حیاط کوچک و نقلی مناسب نیستند پس محوطه آپارتمان و ویلاهایی که متراژ کمی دارند را چگونه باید تزیین کرد که هزینه ها خیلی بالا نرود و در عین حال از اکثریت المان های مختلف هم استفاده کنید. در ادامه برای شما توضیح می دهیم که روش های تزیین حیاط کوچک با کمترین هزینه چیست:

با آلاچیق های کوچک و پیش ساخته کنار درب ورودی منزل به حیاط، هم نقطه کانونی زیبایی ایجاد خواهید کرد و هم از حداکثر فضا برای ایجاد محیطی دنج همراه با گیاهان و درختان کوچک استفاده کرده اید.

فضاهای پشت حیاط ویلا را به قسمت های مختلف تقسیم بندی کنید و برای هر قسمت یک طراحی مجزا در نظر بگیرید تا با پوشش دادن بخش های گوناگون حیاط شما بزرگتر به نظر برسد

برای تزیین حیاط با گل مخصوصا تزیین حیاط کوچک حتما از گل های رنگارنگ و با رنگ های شاد و روشن به شکل پراکنده استفاده کنید تا هم شادابی و نشاط به همه جا منتقل شود و هم کل فضا بزرگتر به نظر برسد

از تکنیک پرسپکتیو برای بزرگتر نشان دادن حیاط های کوچک کمک بگیرید که یک روش عالی برای تزیین حیاط کوچک با کمترین هزینه است. برای این منظور قسمتی از حیاط در قسمت انتهایی از طراحی کمک بگیرید که همه بخش های دیگر را به همان قسمت منتهی کند و توجهات به سمت آن جلب شوند. با پرسپکیتو خطای دید ایجاد شده و اینطور به نظر می رسد که محوطه بزرگی دارید.

برای تزیین حیاط و باغچه علاوه بر استفاده از گل و گیاهانی با رنگ روشن و شاد باید از سیستم عمودی هم کمک بگیرید که فضای بسیار کمی اشغال می کنند. بنابراین با این کار بهترین روش برای تزیین حیاط با کمترین هزینه را انتخاب کرده اید.

درختان با برگ های بسیار سبز و پهن برگ مخصوصا برای تزیین حیاط کوچک هم هزینه کمی دارند و هم به بزرگتر نشان دادن آن کمک زیادی خواهند کرد. بنابراین از این گیاهان که بیشتر مناسب مناطق حاره ای و استوایی هستند نهایت استفاده را ببرید.

در طراحی و دکوراسیون داخلی، چندین ترفند آموزش دادیم تا به کمک آنها بتوانید فضاها و اتاق های کوچک را بزرگتر نشان دهید. برای تزیین حیاط کوچک به طوری که بزرگتر نشان داده شود، می توانید از کاشی های کف به شکل مورب استفاده کنید که هم ذهن بیننده را به گوشه ها منتقل می کند ضمن اینکه فرم کلی فضا را هم بزرگتر نشان می دهد.

از سازه های آبی کوچک مثل برکه ها استفاده کنید تا فضا را بزرگتر و صمیمی تر نشان دهید. برکه یا دریاچه کوچکی که برای تزیین حیاط با کمترین هزینه طراحی شده نباید در محلی با تابش آفتاب شدید قرار بگیرد، دسترسی به گیاهان مناسب باشد و بتوانید دو میز اطراف آن قرار دهید از زیبایی آن لذت ببرید.

از درب های شیشه ای یا قسمت های آینه ای استفاده کنید تا فضای محوطه شما را بزرگتر نشان دهد. به عنوان مثال درب ورودی ساختمان به سمت فضای داخلی و رابط با محوطه را می توان شیشه ای انتخاب کرد تا فضای زیبای محوطه ادامه فضای داخلی به نظر برسد.

با نورپردازی هوشمندانه و روشن کردن نقاط کور و پیوسته نشان دادن آن با فضای داخلی هم می توانید گزینه ای عالی برای تزیین حیاط کوچک پیدا کنید و هم آن را بزرگتر به نمایش بگذارید. نورپردازی حرفه ای و اصولی به بزرگتر نشان دادن محوطه کمک زیادی خواهد کرد.

 تزیین حیاط کوچک

جمع بندی مطالب

همانطور که مطالعه کردید بیش از 30 ایده از تزیین دیوار حیاط تا کفپوش و قسمت های مختلف و حتی برای تزیین حیاط کوچک مطرح کردیم که در طی چند سال اخیر طرفداران زیادی داشته اند. برای تزیین حیاط با کمترین هزینه لزوما نیاز نیست وسایل و المان های مختلف مثل مبلمان، آلاچیق، باربیکیو و مشابه آن را حذف کنید بلکه با کمی خلاقیت و پیگیری می توانید از نمونه های کوچکتر هم استفاده نمود. اگر برای تزیین حیاط و حیاط سازی با کمترین هزینه نیاز به گروه معماری و طراحی حرفه ای نیاز دارید روی تجربه، مهارت و دانش تخصصی کارشناسان ما حساب ویژه باز کنید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
استفاده از وسایل قدیمی، چند کاربردی ساختن وسایل شکسته یا بی استفاده، ایجاد نقاط کانونی و حتی کمک گرفتن از ترفندهای بصری، خرید یا ساخت وسایل و تجهیزات پیش ساخته و آماده به جای طراحی و ساخت از صفر از جمله بهترین ایده های تزیین حیاط با کمترین هزینه هستند.
استفاده از پرسپکتیو، کمک گرفتن از ترفندهای بصری مثل موزاییک و کفپوش های مورب، رنگ های روشن و شاد در کاشت گیاهان و گل ها، وسایل و تجهیزات کوچک پیش ساخته بهترین ایده های تزیین حیاط کوچک منزل شما هستند.
در طراحی حیاط آپارتمان می توانید به جای مبلمان ویلایی و باغی از بلوک های سنگی و سیمانی، پالت های چوبی و مشابه آن استفاده کنید. به جای باربیکیو می توان از اجاق آجری استفاده کرد و آلاچیق های کوچک پیش ساخته برای داشتن پرگولا و آلاچیق مناسب هستند.
تزیین دیوار حیاط با چوب و وسایل مختلف امکان دارد اما باید خلاقیت و سلیقه هم به خرج دهید. مثلا گلدان های دیواری، چوب های استوانه ای افقی شکل دیواری به جای گلدان ها و محیط هیدروپونیک، ساخت دیوار سبز با پوشش های گیاهی همیشه سبز، تزیین دیوار حیاط با وسایل دور ریختنی مثل بطری و جعبه و غیره بهترین گزینه های پیشنهادی ما هستند.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد