بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را بشناسید!

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی شامل چیست و چطور انتخاب کنیم؟ معمولا کسانی که قصد دارند حمام و سرویس بهداشتی را بازسازی کنند یا در حال طراحی ویلا هستند، با این مشکل مواجهند که کدام رنگ را برای کاشی سرویس بهداشتی و حمام انتخاب کنیم؟ قبول داریم که این مورد تا حدی سلیقه ای است اما باز هم باید طبق یکسری اصول و منطق پیش برویم. حمام باید فضایی آرامش بخش باشد و استرس را از ما دور کند و همزمان با دکوراسیون کلی فضای منزل نیز همخوانی داشته باشد. همچنین در انتخاب رنگ برای سرویس بهداشتی به کوچک و بزرگ بودن فضا هم دقت کرد. 

توصیه می کنیم برای اینکه به درک بهتری از تناسب در رنگ و سبک دکوراسیون داخلی دست پیدا کنید، مطالب سبک شناسی در معماری  داخلی و قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی را نیز مطالعه نمایید. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا به راحتترین شکل ممکن بهترین رنگ کاشی سرامیک برای سرویس بهداشتی را انتخاب کنید.

چه رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی مناسب است؟

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی چی بخرم؟ در ادامه دقیقا به همین موضوع می پردازیم تا بتوانید پس از آن به راحتی بهترین رنگ کاشی را انتخاب کنید:

کاشی های سفید رنگ همراه با ساختار شکنی به کمک رنگ های مختلف:

طبیعتا انتظار این بود که اولین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی، سفید باشد که درست است! رنگ سفید محبوب ترین نوع رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی است اما چرا؟ چون رنگ سفید به روشنتر شدن و بزرگتر شدن فضای داخلی، ایجاد حس نظم و روشنی کمک زیادی می کند. اگر با رنگ های براق ترکیب کنید، حالت آینه ای پیدا می کند و فضای شما را بزرگتر نشان می دهد مخصوصا در آپارتمان ها که حمام و سرویس بهداشتی متراژ کمی دارند. بنابراین رنگ سفید قطع به یقین بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی است. اما شاید برخی افراد با رنگ سفید یکدست مشکل داشته باشند و بخواهند تنوع هم ایجاد کنند. برای این افراد ترکیب رنگ سفید با پاستیلی را توصیه می کنیم. رنگ پاستیلی را برای شلف یا کنسول داخل حمام یا دیوار پشت وان یا دوش حمام پیشنهاد می دهیم.

کاشی های سفید رنگ همراه با ساختار شکنی به کمک رنگ های مختلف

کاشی های سفید و مشکی:

اگر به دنبال بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی خاص و متفاوت هستید و می خواهید در طراحی ویلا از رنگ های شیک استفاده کنید به نوعی که ترکیب دو رنگ متضاد هم باشد، سفید و مشکی بهترین گزینه است. این ترکیب رنگ هیچ وقت از مد نمی افتد و در هر زمانی با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی می توانید استفاده کنید. اما نکته بسیار مهم این است که میزان استفاده از این دو رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال ترجیح می دهید یکی از این رنگ ها بیشتر استفاده شود یا به میزان یکسان باشند، به صورت مشخص مثل صفحه شطرنج استفاده کنید یا رندوم باشد، سایز هر کاشی و سرامیک چقدر است، کف حمام براق یا مات است، به دنبال الگوی خاصی هستید یا خیر. 

کاشی های سفید و مشکی در سرویس بهداشتی فضایی مونوکروماتیک و تمیزی می سازند که انتخاب رنگ مکمل را هم خیلی ساده کرده اند. رنگ های مکمل را می توان از طریق وسایل یا بافت های جدید اضافه کرد. به عنوان مثال کف سرویس بهداشتی با کاشی سفید و کاشی دیواری به رنگ مشکی و شلف و ناحیه حمام نیز به رنگ سفید باشند.

کاشی های سفید و مشکی در سرویس بهداشتی فضایی مونوکروماتیک و تمیزی می سازند

رنگ های ملایم برای دکورهای خاص:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی مدرن، رنگ های ملایم هستند. اگر کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی را به رنگ ملایم باشند برای فضاهایی که رنگ های اشباع دارند مناسبتر خواهند بود. به عنوان مثال ترکیب رنگ های ملایم با خاکستری، رنگ های گرم و بژ خنک فوق العاده است و محیط جذاب و آرامش بخشی می سازند. بنابراین اگر رنگ دیوار سرویس بهداشتی و کف آن را از بین رنگ های ملایم انتخاب کردید، هر از گاهی با تغییر وسایل یا دکوراسیون مثل تغییر رنگ لامپ، آویزهای سقفی، نقاشی یا تابلوها و حتی تغییر جای آینه و اضافه کردن وسایلی که رنگ های اشباع شده دارند، تنوع ایجاد کنید.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی مدرن، رنگ های ملایم هستند

کاشی های سفید و ترکیب با سرامیک و چوب طبیعی:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی جدیدترین مدل و فرمی خاص، ترکیب رنگ سفید کاشی و سرامیک با چوب است. این ترکیب رنگ هم هیچ وقت از مد نمی افتد پس نگران نباشید و بد نیست بدانید که شاخص ترین رنگ سبک اسکاندیناویایی برای دکوراسیون داخلی است. این ترکیب رنگ برای همه سلیقه ها ایجاد کننده حس آرامش، راحتی، گرمی، دنج و تمیزی است. از طرفی متریال چوب در طیف رنگی متنوع و با طرح های مختلف موجود است که می توانید به شیوه های مختلف با هم ترکیب کنید از سبک روستیک با چوب گرفته تا سبک رترو، اکو، صنعتی، مینیمالیستیک، پروونسی و شبی شیک (شیک و کهنه).

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی جدیدترین مدل و فرمی خاص، ترکیب رنگ سفید کاشی و سرامیک با چوب است.

رنگ سبز:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی ساده و با ظاهری آنتیک رنگ سبز است. رنگ سبز یادآور طبیعت هم هست و بنابراین اگر به فکر طراحی ویلا جنگلی هستید، رنگ سبز قطعا رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی خواهد بود. برخی از طراحان معروف دکوراسیون داخلی از بین رنگ های سبز، رنگ سبز زیتونی را بیشتر توصیه می کنند با این حال شما می توانید رنگ سبز پسته ای با چند گیاه مناسب برای محیط های مرطوب هم استفاده کنید. ضمنا بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک نیز هست که وقتی با رنگ آبی ترکیب کنید، فوق العاده است. به دلیل پیوند نزدیک رنگ سبز با طبیعت، بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی گلخانه نیز به حساب می آید.

کاشی و سرامیک با رنگ سبز

قهوه ای:

کسانی که به فکر طراحی ویلا کلاسیک هستند و به دنبال بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی هستند، رنگ قهوه ای را انتخاب کنند. برای استفاده از رنگ قهوه ای در فضای سرویس بهداشتی چندین گزینه دارید. یکی از آنها انتخاب چوب های مقاوم و ضد رطوبت است که صحبت کردیم. اما گزینه بعدی که مقرون به صرفه تر هم خواهد بود انتخاب کاشی و سرامیک طرح چوب است که شاید از لحاظ مقاومت و ماندگاری هم با این روش خیال آسوده تری داشته باشید. این مدل، بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی حرفه ای است.

رنگ قهوه ای کاشی و سرامیک با رنگ قهوه ای

آبی:

رنگ آبی بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام است. این رنگ یادآور آب، آرامش، صلح و صفاست و این دقیقا همان چیزی است که در زندگی شلوغ شهری امروز نقش آن خیلی کمرنگ شده است. اگر هم قصد طراحی شهرک ویلایی در کنار ساحل را دارید، رنگ آبی برای سرویس بهداشتی بهترین گزینه است. دقت کنید که برای فضای کوچک، رنگ آبی روشن مناسبتر است.

ترکیب کاشی و سرامیک آبی رنگ

بنفش و ارغوانی:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی لوکس و لاکچری، بنفش و ارغوانی است. البته به یاد داشته باشید که این رنگ یکی از نمادهای مهم فضای لوکس و لاکچری است که تأثیر خود را حتی در سرویس بهداشتی و حمام نیز می گذارد. اگر با رنگ بنفش یکدست موافق نیستید، پس به ترکیب سفید، بنفش و قهوه ای همراه با تعدادی گیاه آپارتمانی فکر کنید که معجزه وار فضای شما لاکچری می کند.

ترکیب رنگ ارغوانی و بنفش

هلویی:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی حمامی زیبا، هلویی است که شاید به عقیده برخی افراد در ابتدا جذاب باشد و بعدا جذابیت ظاهری خود را از دست بدهد. اما وقتی رنگ هلویی را با رنگ های گرم یا خنثی ترکیب می کنید مثل رنگ های مشکی، خاکستری و سفید به زیبایی واقعی آن پی خواهید برد.

کاشی و سرامیک با رگه های هلویی

رنگ سرمه ای:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی جدید و زیبا و شیک پسند، سرمه ای است. طبیعتا استفاده از این رنگ به مقدار زیاد برای کوچکتر نشان دادن سرویس های بهداشتی که بزرگ هستند مناسبتر است. اما اگر فضای کوچکی دارید یا دوست ندارید فضای تیره ای داشته باشید پس به ترکیب رنگ سرمه ای با سفید و شیرآلات مسی و برنجی فکر کنید.

رنگ سورمه ای جذاب کاشی و سرامیک

سفید و کرم:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی ایرانی رنگ خنثی، شاد و روشن هستند. یکی از بهترین ترکیب های رنگی برای سرویس بهداشتی ایرانی، سفید و کرم است. از مزایای این ترکیب رنگ این است که محیط سرویس بهداشتی خیلی سرد و یکدست دیده نمی شود و از طرفی کثیفی را به سرعت نشان می دهد و برای افرادی که به تمیزی اهمیت زیادی می دهند مناسب خواهد بود.

رنگ همه پسند سفید و کرم

کرم و شکلاتی:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی حمامی کرم و شکلاتی است البته به شرطی که فضای بزرگی داشته باشید. کرم و شکلاتی دو رنگ گرم و تیره هستند که فضای شما را لوکس جلوه می دهند. به همین دلیل بهترین ترکیب رنگ برای فضاهایی است که می خواهند بجز رنگ های طلایی و بنفش و برنجی، فضایی لوکس داشته باشند و متفاوت به نظر برسند.

رنگ کرم شکلاتی معروف در کاشی و سرامیک

فیروزه ای:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی حیاط خانه های کوچک و بزرگ فیروزه ای است. رنگ فیروزه ای نه تنها از لحاظ زیبایی خاص و بی نظیر به نظر می رسد بلکه تناسب آن برای سرویس بهداشتی کوچک  و بزرگ نیز آن را بی رقیب ساخته است. در طراحی ویلا و خانه به یاد داشته باشید، اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید، کاشی ها باید در ابعاد بزرگ باشند و بهتر است که سرویس بهداشتی شیشه ای باشد. بنابراین بهرین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی شیشه ای هم فیروزه ای است. اما اگر سرویس بهداشتی بزرگی دارید، کاشی ها باید ابعاد کوچک داشته باشند تا کمی با شلوغ تر نشان دادن فضا، به کوچکتر نشان دادن فضا و به تعادل رسیدن آن کمک کند.

رنگ خاص در کاشی و سرامیک

زرد:

زرد بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی خانگی اما باید در انتخاب نوع و ترکیب با سایر رنگ ها دقت کنید. تنالیته های پر رنگ زرد برای گرمتر نشان دادن فضاهایی که سرد و بی روح به نظر می رسند فوق العاده است مخصوصا سرویس های بهداشتی که به سمت شمالی خانه هستند. تنالیته های کمرنگ تر زرد برای اتاق هایی که فضای گرمتری دارند مناسبتر است. اگر با رنگ زرد به تنهایی موافق نیستید، ترکیب رنگ های زرد و خاکستری، سبز و زرد، زرد و مشکی، زرد و سفید فوق العاده هستند.

ست زرد و سفید برای توالت و حمام

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی توالت فرنگی چیست؟

سرویس بهداشتی توالت فرنگی برخلاف نوع ایرانی را به راحتی می توان به نقطه کانونی تبدیل کرد! برای این منظور باید سعی کنید که توالت فرنگی در سرویس بهداشتی کاملا مشخص باشد. برای این کار ما استفاده از رنگ های متضاد را پیشنهاد می کنیم. بهترین رنگ های متضاد برای کاشی در سرویس بهداشتی توالت فرنگی رنگ های سفید و مشکی، زرد و مشکی، قهوه ای و سفید در سبک کلاسیک، سفید و فیروزه ای و مشابه آنهاست.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی عروس و داماد

انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی عروس و داماد تا حد زیادی سلیقه ای است و تمامی ترکیبات رنگی که تا الان اشاره کردیم را می توان استفاده کرد. اما اگر به دنبال محبوب ترین ها ترکیب رنگی یا رنگ مونوکروماتیک هستید، رنگ مسی، رنگ خاکستری و مشکی، رنگ ارغوانی، رنگ آمارانت و سفید، ترکیب رنگ های فیروزه ای و صورتی و طلایی و حتی رنگ طوسی مناسب هستند.

رنگ کاشی مناسب برای تازه عروس

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک کدام است؟

اگر سرویس بهداشتی کوچکی داشته باشید، باید در انتخاب رنگ دقت بیشتری داشته باشید تا فضای شما را کوچکتر نشان ندهد. بنابراین سؤال این است که کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی کوچک چه رنگی است؟

اولین پیشنهاد ما برای بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی خانه که فضای کوچکی دارد، رنگ سفید است که چون در ابتدای توضیحات به آن اشاره کردیم بیشتر از این به آن نمی پردازیم به سرغ مابقی رنگ ها می رویم.

خاکستری:

طرح بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی با خاکستری فوق العاده زیباست. اگر دوست دارید رنگی که انتخاب می کنید گرمی بیشتری داشته باشد و در عین حال جزو رنگ های خنثی باشد تا با هر وسیله و رنگی به راحتی ست شود، خاکستری گزینه فوق العاده ای است. از طرفی اگر به دنبال بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی لاکچری هستید، علاوه بر رنگ های ارغوانی و بنفش که معرفی کردیم، رنگ خاکستری هم مناسب است.

شاید فکر کنید که رنگ خاکستری بعد از مدتی کسل کننده و بی روح می شود اما چون در دسته رنگ های خنثی قرار می گیرد می توانید با ذوق و سلیقه خود هر چیزی با هر نوع رنگی را با آن ست کنید. به عنوان مثال با سرویس بهداشتی شیشه ای می توانید ست کنید. کنسول و کابینت چوبی حمام، شیرآلات برنجی و وسایل قهوه ای به خوبی با رنگ خاکستری ست می شوند.

طرح بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی با خاکستری فوق العاده زیباست.

آبی:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی آبی است مخصوصا اگر سرویس بهداشتی کوچکی داشته باشید. ضمنا برخلاف انتظار می توانید آبی تیره براق انتخاب کنید و با نورپردازی مناسب فضا را بزرگتر نشان دهید و همزمان حس دریا و آرامش هم تلقین کنید. شما می توانید رنگ آبی تیره کاشی سرویس بهداشتی را با سرامیک خاکستری کف ترکیب کنید و فضای کوچکتان را بزرگتر نشان دهید.

آبی بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

صورتی:

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی زنانه و همچنین سرویس بهداشتی کوچک، صورتی است. اگر فضای داخلی خانه طوری طراحی شده که اتاق خواب دخترانه شما سرویس بهداشتی مجزایی دارد یا به طور کلی دوست دارید فضایی دخترانه ایجاد کنید ولی نمی دانید چه رنگی برای فضای کوچک شما هم مناسب است، بدون شک صورتی را انتخاب کنید. رنگ صورتی روشن جزو رنگ های جدید خنثی است و جالب اینکه شادی و انرژی زیادی هم به فضا می دهد. برای انتخاب رنگ صورتی دو گزینه دارید. یا کل فضای سرویس بهداشتی را صورتی کنید یا اگر حس می کنید زیاده روی است، کاشی های کف را صورتی انتخاب کنید و کاشی بدنه را سفید بخرید.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی زنانه

نکته بسیار مهم: علاوه بر انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک باید به فرم و اندازه کاشی هم دقت داشته باشید. سایز کاشی هر چقدر کوچکتر باشد فضای شما را شلوغ تر نشان خواهد داد و مناسب نیست. از طرفی اگر کوچک بودن سرویس بهداشتی بخاطر ارتفاع پایین سقف است از کاشی هایی استفاده کنید که الگو و طرح آنها عمودی است در غیر این صورت از کاشی هایی با طرح افقی استفاده کنید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
به طور کلی رنگ های سفید، سفید و مشکی، ملایم، سبز، قهوه ای، آبی، بنفش و ارغوانی، هلویی، سرمه ای، سفید و کرم، کرم و شکلاتی، فیروزه ای و زرد را می توان استفاده کرد.
با توجه به اینکه می توان از توالت فرنگی به عنوان نقطه کانونی در این فضا استفاده کرد، بهترین رنگ، رنگ های متضاد با سرویس بهداشتی توالت فرنگی است.
با اینکه انتخاب رنگ در این مورد تا حد زیادی سلیقه ای است اما رنگ های مسی، خاکستری و مشکی، اغوانی، آمارانت و سفید و حتی رنگ های ترکیبی فیروزه ای و صورتی و طلایی فوق العاده زیبا هستند.
رنگ های خاکستری، آبی، صورتی و کلیه رنگ هایی که این فضا را بزرگتر نشان می دهند مناسب هستند.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد