30 نمونه از کوچک ترین خانه جهان با تصویر و معماران سازنده

در طراحی و ساخت و ساز یکی از مهمترین مواردی که بررسی می شود سایز یا متراژ است مخصوصا وقتی که فضای کمی در اختیار باشد. امروزه به دلیل رشد مثبت جمعیت در جهان ساخت برج های بسیار بلند و آسمان خراش ها و خانه های خیلی کوچک افزایش پیدا کرده تا در مساحت کمتری از زمین امکان زندگی و سکونت وجود داشته باشد. مورد بسیار جالبی که این بار در خصوص طراحی پلان خانه های کوچک می خواهیم بررسی کنیم در رابطه با کوچکترین خانه جهان است.

اما این سوال مطرح است که مگر چقدر یک طراح می تواند خانه را کوچک و در عین حال کاربردی با قابلیت سکونت و زندگی طراحی کند. در ادامه لیستی از کوچکترین خانه های جهان را می بینید که با طراحی چند منظوره و با ادغام فضاهای مختلف توسط معماران معروف جهان در دنیا زبانزد هستند.

لیست کوچک ترین خانه های جهان

در این قسمت اطلاعات مختصر و مفیدی از کوچک ترین خانه ها در دنیا می بینید که با تصویر به شما معرفی کرده ایم:

  • خانه Roll it Homes اثر دانشجویان دانشگاه کالسروهه آلمان

خانه ای که در تصویر زیر می بینید حاصل طراحی خلاقانه دانشجویان دانشگاه کالسروهه آلمان است. این خانه حاصل ادغام چندین فضا در یک منطقه کوچک برای زندگی است. نکته جالب اینجاست که عملکرد این خانه براساس بخشی که در قسمت بالایی می چرخد عوض می شود به عنوان مثال بخش پایینی با 180 درجه چرخش تبدیل به اتاق خواب می شود. به طور کلی این خانه متشکل از یک میز و تختخواب، آشپزخانه با سینک و بخش استوانه ای مخصوص تمرین و ورزش است.

 خانه Roll it Homes اثر دانشجویان دانشگاه کالسروهه آلمان

  • خانه The One SQM House اثر Van Bo Le-Mentzel

مورد بعدی در لیست کوچکترین خانه دنیا مربوط به تصویر زیر است که اثر معمار معروف Van Bo Le-Mentzel است و احتمالا کوچکترین خانه در دنیا باشد. این خانه کاملا از جنس چوب ساخته شده که با چرخش از محل زندگی و فعالیت تبدیل به محل خواب می شود. سازه بسیار سبکی دارد و برای غذا خوردن، خوابیدن، نشستن و کار کردن مناسب است. این سازه را می توان با هر نوع سازه دیگری هم ساخت. همانطور که از اسم این خانه مشخص است فقط یک متر مربع مساحت دارد. اکنون این خانه ها در برلین آلمان هستند.

 

  • خانه Das Park Hotel

مورد بعدی در لیست کوچکترین خانه ی دنیا، خانه های هتل مانند و گردی است که می بینید و از بتن ساخته شده اند. این خانه ها در اتریش و آلمان ساخته شده اند. در واقع این لوله های استوانه ای بتنی که می بینید لوله های تخلیه فاضلاب هستند. دو تخت داخل این خانه ها قرار داده شده و در طرفین هم فضایی برای رختخواب، روتختی و بالش و زیر تخت هم فضایی برای نگهداری اسباب و لوازم در نظر گرفته شده اند.

در لیست کوچکترین خانه ی دنیا، خانه های هتل مانند و گردی است 

  • خانه MuMA Hut اثر WeWilder

کوچک ترین خانه جهان که فقط 15 متر مربع مساحت دارد و توسط معماران رومانیایی ساخته شده که متریال های ساخت آن از منابع محلی و فروشگاه های بومی تأمین شده تا متریال های بومی و قدیمی احیا شوند. این روستا اکنون در روستایی قدیمی در شهر Armenia کشور رومانی قرار دارد. طراحی این کوچکترین خانه در جهان به گونه ای است که با بودن در داخل ساختمان به کل محیط بیرون تسلط دارید. ایده ساخت چنین خانه ای جزو رویاهای Danus بوده تا یک خانه درختی در وسط صحرا بسازد که در نهایت توسط معمار معروف Miodrag Stoianov که از سازمان WWF حمایت می کرد ساخته شد. این بنیاد ابتکاری به طور کلی در زمینه ساخت کلبه وسط طبیعت و مناظر طبیعی مشغول است.

کوچک ترین خانه جهان که فقط 15 متر مربع مساحت دارد و توسط معماران رومانیایی ساخته شده 

  • خانه The Keret House اثر Jakub Szczęsny

این بار یکی از کوچک ترین خانه های جهان را در منطقه وولا (Wola) شهر ورشو کشور لهستان هدف قرار داده ایم که هم کوچکترین خانه و هم باریک ترین خانه دنیاست. این خانه با ساختار نیمه شفاف خود بین بین ساختمان‌های خیابان Chłodna 22 و خیابان Żelazna 74 طراحی و ساخته شده که معمار آن Jakub Szczęsny است. شاید بتوان این خانه را جزو ساختمان های عجیب و غریب دنیا هم حساب کرد که در باریکترین قسمت، 92 سانتیمتر عرض و در پهن ترین بخش 152 سانتیمتر عرض دارد. این خانه کاملا کاربردی است و نورگیری عالی آن باعث شده تا جنبه شلوغ و خیلی تنگ پلان به چشم نیاید. کاربرد این خانه کوچک و باریک در واقع محل کار و خلوتگاهی برای نویسنده برجسته اسرائیلی به نام Etgar Keret بوده که در کنار آن قابل استفاده به عنوان استودیو کاری برای افراد خلاق و روشنگراها از سراسر دنیاست.

خانه The Keret House اثر Jakub Szczęsny یکی از کوچک ترین خانه های جهان 

  • خانه Charred Cabin اثر DRAA

یک نمونه جالب توجه از کوچک ترین خانه ی دنیا، همین خانه کلبه مانند مشکی رنگی است که در وسط طبیعت کوه های شهر Olmué در کشور شیلی ساخته شده است. یک نمونه عالی از طراحی به سبک مینیمال برای بودجه های محدود که فعالیت های حداقلی مثل خوردن، استراحت، مطالعه و حمام گرفتن قابل انجام است. متریال اصلی در ساخت این خانه به عنوان کوچکترین خانه جهان، پانل های SIP (از متریال های رایج ساختمان های پیش ساخته) است که کل ساختار بر روی پایه های فلزی و چوبی قرار گرفته اند. این خانه 15 متری در دو طبقه طراحی شده که طبقه اول با یک پنجره عمودی برای فعالیت های روزانه مثل پخت و پز و حمام گرفتن است که به شکل نیم طبقه طراحی کرده اند. طبقه دوم اتاق زیر شیروانی است که با پنجره های بلند افقی می توان تشخیص داد و با یک پلکان فلزی در وسط طبقه اول به آن دسترسی پیدا می کنید.

 خانه Charred Cabin اثر DRAA یکی از کوچک ترین خانه جهان

  • خانه Parasite House اثر El Sindicato Arquitectura

از کوچک ترین خانه های دنیا همین خانه های پارازیتی در شهر کیتو (Quito) کشور اکوادور هستند که بر روی پشت بام خانه های محله معروف San Juan ساخته شده اند. این خانه با سبک معماری مینیمال طراحی شده اند و کلا 12 متر مربع هستند و در داخل آن فضایی برای آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و انباری در نظر گرفته اند. جالب اینجاست که حتی زوج های جوان هم در این خانه ها زندگی می کنند.

از کوچک ترین خانه های دنیا همین خانه های پارازیتی در شهر کیتو (Quito) کشور اکوادور هستند 

  • خانه های Seelenkiste اثر Allergutendinge

خانه های Seelenkiste کشور آلمان که در این لیست کوچک ترین خانه ی جهان، عجیب ترین هم هست به Soul Box هم معروف است و یک جای دنج و خلوتگاهی است که توسط معماران معروف دنیا یعنی Matthias Pruger، Manuel Rauwolf و Ulrike Wetzel (Allergutendinge) طراحی و ساخته شده اند. این خانه ها برای دور کردن افراد از روتین روزانه است. این خانه 8 متر مربعی است و با الوار و فریم های چوبی ساده ساخته شده که می توان در همان محل مورد نظر اسمبل کرد. این مدل از کوچکترین خانه ی دنیا سه طبقه است که برای ورود، خوابیدن و مطالعه و کار اختصاص داده شده اند.

انه های Seelenkiste کشور آلمان که در این لیست کوچک ترین خانه ی جهان، عجیب ترین هم هست 

  • خانه Elsewhere Cabin A اثر Sean O Neill

شرکت تفریحی منطقه آستین از معمار Sean O Neill خواست تا کلبه ای طراحی کند تا همه فضاهای ضروری برای زندگی را داشته باشد و در عین حال کمتر از 20 متر مربع هم باشد. نتیجه این درخواست کلبه تقریبا 15 متر مربعی شد که تصویر آن را در زیر می بینید و شبیه به آلاچیق های منطقه تگزاس است. این کلبه دقیقا در وسط طبیعت با کلی مناظر دیدنی است. این سازه شامل یک دیوار از جنس شیشه تاشو 10 اینچی است که کل این خانه را به یک آلونک یا آلاچیق شبیه می کند. محل این سازه ساختمانی در جورج تاون آمریکاست.

خانه Elsewhere Cabin A اثر Sean O Neil کوچک ترین خانه جهان 

  • خانه Usra Tiny on Wheels House اثر Madeiguincho

کوچکترین خانه ی جهان که زیباترین و در عین حال عجیب ترین کانسپت های معماری را دارد به نحوی که کل معماران، نجاران، قفل سازها و طراحان دنیا را متحیر کرده است. این خانه به شکل سه نمونه اولیه با طرح و ایده اتومبیل های یدک کش ساخته شده که سه طول مختلف 4 و 5 و 7 متری با عرض 2.5 متر و ارتفاع 4 متر دارد. طبق استاندارد موتورسیکلت ها، می توان این ساختمان را کوچکترین خانه جهان در نظر گرفت. در این خانه می توان فعالیت های مختلف مثل غذا خوردن، استراحت کردن، حمام گرفتن، کار کردن و خوابیدن و ملاقات های دوستانه و اجتماعی را انجام داد. این خانه مجموعا 17 متر مربع مساحت دارد. کوچکترین ساختمان جهان در شهر کاسکایس پرتغال است.

خانه Usra Tiny on Wheels House اثر Madeiguincho کوچکترین خانه جهان 

  • خانه Studentboende (Student Unit) اثر Tengbon

از کوچکترین خانه ها که طراح آن یک شرکت سوئدی به اسم Tengbom است. این خانه 10 متر مربعی با همکاری دانشجویان معماری دانشگاه Lund سوئد (لوند) ساخته شده که در عین استحکام و مقاومت بالا، بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. در این خانه فضاهای اصلی مثل آشپزخانه کوچک با رنگ سبز، حمام کوچک و مکانی برای استراحت در نظر گرفته شده است. چوب های لمینتی متریال اصلی سازنده این خانه است و سازگاری بالای آن با محیط زیست قابل توجه است. اکنون این خانه ها در شهر اسمالند سوئد هستند.

 از کوچکترین خانه ها که طراح آن یک شرکت سوئدی به اسم Tengbom است.

  • خانه Etno Hut اثر Ema Butrimaviciute

از جمله کوچکترین خانه های جهان که در شهر Pakalniškės کشور لیتوانی در میان جنگل های خیلی ساکت و آرام ساخته شده که محلی مناسب برای آخر هفته های رمانتیک، ورزش های یوگا و ثبت لحظه ها و فیلم ها در یک استودیو خلاق است. این مکان بین دو شهر اصلی کشور لیتوانی ساخته شده است. کانسپت اولیه این خانه توسط یک شرکت معماری به نام Utopium داده شده که هدف آنها ساخت خانه ای بسیار کوچک در دنیا با طراحی ساده است به نحوی که کلیه نیازهای اصلی را برآورده کند. این خانه مجموعا 14 متر مربع مساحت دارد و بر روی یک سطح سراشیبی است.

 ز جمله کوچکترین خانه های جهان که در شهر Pakalniškės کشور لیتوانی در میان جنگل های خیلی ساکت و آرام ساخته شده

  • خانه Diogene اثر Renzo Piano

رنزو پیانو معمار معروف دنیاست که از زمان دانشجویی علاقه زیادی به طراحی و ساخت مکانی بسیار کوچک در دنیا داشت که یک نفر بتواند در آن زندگی کند. این تم فکری 10 سال قبل شکل گرفت زمانی که رنزو پیانو یک نمونه اولیه از یک فضای مینیمال را طراحی کرد و اسم آن را با الهام از Diogene های Sinope نامگذاری کرد معمار معروف یونان باستان که گفته می شد در یک بشکه زندگی می کرده است. این خانه سیستم جمع آوری و تولید انرژی مخصوص خودش را دارد. سقف شیروانی این خانه را الوار چوبی و بخش های آلومینیومی ساخته شده که گوشه های صاف آن نشانه استفاده از فناوری های پیشرفته است. کل مساحت این خانه 7.5 متر مربع است و در شهر ویل آم راین (Weil am Rhein) کشور آلمان قرار دارد.

خانه Diogene اثر Renzo Piano 

  • خانه The Eco Cube اثر Dr. Page از دانشگاه هورتفوردشایر انگلستان

یکی از جالب توجه ترین نمونه های کوچک ترین خانه جهان که به شکل یک مکعب 10 ضلعی است که با سبک طراحی مدرن ولی بسیار راحت همراه است. در این خانه به عنوان مکانی برای زندگی کلیه امکانات برای زندگی، غذا خوردن، آشپزخانه، حمام، کمد و تخت خواب فول سایز وجود دارد. بر روی سقف این خانه آرایه های خورشیدی 1.48 واتی قرار داده شده که میزان انرژی تولیدی آن بیشتر از مقدار مصرفی است. در طراحی این خانه از متریال های سبز استفاده شده مثل پارچه پشمی، پنجره های سه جداره، کفپوش های چوب پنبه ای و چوب های مستحکم استفاده شده اند.

کی از جالب توجه ترین نمونه های کوچک ترین خانه جهان که به شکل یک مکعب 10 ضلعی است که با سبک طراحی مدرن ولی بسیار راحت همراه است. 

  • خانه The Clara اثر Wyatt Komarin، Addsion Godine و Rachel Moranis

کوچکترین خانه جهان که در چند طبقه بسته به نیاز و تخصص برنامه آتی قابل استفاده است و هر فضا را می توان متناسب با سلیقه شما طراحی نمود و ساخت. این خانه کلبه ای چند منظوره است و فضاهای مختلف برای نشستن، خوابیدن، غذاخوری و فضایی برای راه رفتن باید درست شوند. مساحت این ساختمان 15 متر مربع است و در آمریکا قرار دارد.

خانه The Clara اثر Wyatt Komarin، Addsion Godine و Rachel Moranis 

  • خانه Viking Seaside Summer House اثر FREAKS Architecture

کوچک ترین خانه جهان با مساحت 12 متر مربع در مزرعه Fermanville در فرانسه است که حاصل بازسازی و مرمت یک کلبه ماهیگیری بتنی است که در دهه 50 میلادی روی صخره های ساحل رو به دریا ساخته شد. این خانه که برای تابستان ها استفاده می شود اکنون کوچک ترین خانه ی جهان است. با توجه به قوانین سختگیرانه ساخت و ساز در مناطق ساحلی فرانسه، در طی تعمیرات و بازسازی، سایز و شکل این کلبه تغییری نکرد. با این حال سقف و نمای بیرونی آن با کمک ورقه های گالوانیزه فلزی تغییر کردند و نصب دو پنجره کشویی بزرگ که به سمت افق باز می شوند تغییرات اساسی در آن ایجاد نمود.

 کوچک ترین خانه جهان با مساحت 12 متر مربع در مزرعه Fermanville در فرانسه است

  • خانه Vacation House اثر Hristina Hristova

این خانه با مساحت 9 متر مربع در شهر روز (Ruse) کشور بلغارستان تمام نیازهای یک فرد برای زندگی را رفع می کند بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند. ارتفاع 2.4 متری تا لبه سقف به همراه بخش های شیشه ای قابل توجهی که در ساخت این خانه به کار رفته باعث شده تا یک فضای جادار و بزرگ به نظر برسد. نورگیری این خانه عالی بوده و کاملا ویو دریا را دارید. متریال این خانه از پلای وود یا تخته های چند لایه است.

این خانه با مساحت 9 متر مربع در شهر روز (Ruse) کشور بلغارستان تمام نیازهای یک فرد برای زندگی را رفع می کند 

  • خانه Kudhva Wilderness Cabins اثر New British Design

این نوع کلبه ها که اکنون کوچک ترین خانه های جهان هستند توسط Ben Huggins ساخته شده اند که بخشی از یک پروژه معماری بزرگتر هستند تا افراد شانس سکونت در خانه های با مقیاس و متراژ خیلی پایین را داشته باشند. این خانه با همکاری Toby Sharp و تیمی از استادکاران و سازندگان در یک کارگاه محلی ساخته شده که در محل ساخت و ساز اسمبل شدند. متریال ساخت این خانه پانل های عایق شده با چوب درخت کاج و روکش ممبران لاستیکی از جنس EPDM است.

 این نوع کلبه ها که اکنون کوچک ترین خانه های جهان هستند توسط Ben Huggins ساخته شده اند

  • خانه Eco Bike Trailer اثر Paul Elkins

این خانه که قطعا باید در لیست کوچک ترین خانه های جهان باشد همراه با یک دوچرخه جابجا می شود که ایده ساخت آن برای فستیوال Burning Man بود. این خانه 1.5 متر مربعی فقط برای یک نفر است و اگر بخواهید کاملا داخل آن دراز بکشید باید سرتان را داخل یک حباب شفافی ببرید که از کنار به بیرون زده است. این دوچرخه مجهز به یک اون است که با نیروی خورشید و سیستم گرمایشی کار می کند. بقیه اجزای آن با توربین بادی کار می کنند. داخل این خانه یک سینک بسیار کوچک و آشپزخانه و یک تخت خواب می بینید که قابلیت تبدیل شدن به صندلی و میز را دارند.

 این خانه که قطعا باید در لیست کوچک ترین خانه های جهان باشد همراه با یک دوچرخه جابجا می شود

  • خانه Quay House در شهر کانوی کشور ولز

این خانه قرمز رنگی که می بینید با مساحت 3 در 1.8 متر مربع، طبق کتاب جهانی گینس در سال 1920 کوچکترین خانه دنیا بود. تا سال 1900 هم این خانه محل زندگی یک ماهیگیر سانتیمتری بود. شاید تعجب کنید که در طبقه بالایی اتاق خواب و در طبقه پایینی پذیرایی است و اینکه اصلا چطور این نوع فضاها داخل این خانه جا شده است. براساس وب سایت معتبری که به این خانه اشاره کرده تجهیزات آشپزی بسیار ابتدایی همراه با یک سینک و روشویی در پشت پله ها داخل آن قرار دارد.

 این خانه قرمز رنگی که می بینید با مساحت 3 در 1.8 متر مربع، طبق کتاب جهانی گینس در سال 1920 کوچکترین خانه دنیا بود

  • خانه Micro Compact Home اثر Richard Hordon

کوچک ترین خانه ی دنیا با حدود 7 متر مربع مساحت که توسط معمار بریتانیایی معروف به نام ریچارد هوردون ساخته شده و فضایی برای قرارگیری دو تختخواب، یک حمام، لابی، فضای غذاخوری برای 2 تا 5 نفر، یک آشپزخانه و فناوری های تفریحی در نظر گرفته شده است. یک نمونه ساده و عالی از یک طراحی مکعبی است که از خانه های مخصوص ژاپنی الهام گرفته شده است. آثار سبک مدرن مثل نورپردازی غیر مستقیم و تهویه مستقیم، صفحه نمایش های فلت و وسایل آشپزی و غذاخوری سبک وزن و ساده دیده می شوند. این خانه ها برای مهمانانی که زیاد قصد ماندن ندارند یا دانشجویانی که پول کمی دارند در سراسر اروپای مرکزی ساخته شده اند.

کوچک ترین خانه ی دنیا با حدود 7 متر مربع مساحت که توسط معمار بریتانیایی معروف به نام ریچارد هوردون ساخته شده  

  • خانه های Twelve Cubed در بریتیش کلمبیا کانادا

این خانه ها که متراژی معادل 1 در 1.2 متر مربع دارند دارای امکاناتی نظیر سینک ظرفشویی، مایکروویو و اجاق گاز مدرن، اتاق خواب، حمام و کمد دیواری هستند. درب و پنجره های بزرگ اجازه نورگیری زیاد را می دهند تا فضای خانه ها دلبازتر باشد. این خانه ها با هدف تأمین سکونت برای افرادی که دوره گرد و بی بضاعت هستند ساخته شده اند.

 خانه های Twelve Cubed در بریتیش کلمبیا کانادا

  • خانه Tumbleweed در سونوما کالیفرنیا

این کوچک ترین خانه جهان توسط Jay Shafer طراحی و ساخته شده که خودش در خانه هایی کوچکتر از یک کمد دیواری زندگی کرده است. او عاشق این نوع سبک زندگی است به نحوی که ضمن تأسیس شرکت Tumbleweed Tiny House، در سونوما کالیفرنیا، انجمن Small House Society هم در ایالت آیووا (Iowa) تأسیس نمود. این خانه ها در کوچکترین فرم خود 20 متر مربع مساحت دارند و طراحی پلان و سبک معماری هر کدام در کشورهای مختلف متفاوت است. خانه The Cypress قیمتی در حدود 84959 دلار دارد. بعد از طوفان کاترینا در سال 2005 که ساحل Gulf را نابود کرد این نوع خانه برای مردم به طور موقت ساخته شدند. این ساختمان ها که کوچکترین خانه های جهان نیز هستند دارای امکاناتی نظیر فضای کاری اختصاصی، اتاق خواب، حمام با توالت و دوش، پذیرایی و حتی در برخی مدل ها آلونک نیز هستند.

 این کوچک ترین خانه جهان توسط Jay Shafer طراحی و ساخته شده که خودش در خانه هایی کوچکتر از یک کمد دیواری زندگی کرده است.

  • خانه Tiny Texas Houses اثر شرکتی به همین نام

این خانه ها که در شهر لولینگ ایالت تگزاس ساخته شده اند توسط شرکت Tiny Texas Houses بوده که ادعا دارد آینده را با نگاهی به گذشته ساخته است. این خانه ها کاملا از مواد بازیافتی هستند و متراژ آنها نهایتا 23 متر مربع باشد. این شرکت در زمینی به مساحت حدودی 174 هزار متر مربع تعداد زیادی از این خانه ها را ساخته که محل بازدید گردشگران هم هستند. طبق نظر این شرکت ما در سیاره ای با منابع محدود هستیم بنابراین باید به جای ساخت خانه های بزرگ و ساخت ویلا به سمت خانه های کوچکتر و با منابع بازیافتی و تجدید پذیر باشیم.

 این خانه ها که در شهر لولینگ ایالت تگزاس ساخته شده اند توسط شرکت Tiny Texas Houses بوده که ادعا دارد آینده را با نگاهی به گذشته ساخته است.

  • خانه های Nano House در لندن

این خانه ها که حدودا 25 متر مربع مساحت دارند برای کمک به بحران ساخت خانه های مسکونی در جهان طراحی و ساخته شده اند که امکان زندگی یک خانواده 4 نفره را فراهم می سازند. خانه های Nano Living System مجهز به پیشرفته ترین سیستم عایق بندی و تأمین گرما و انرژی با نور خورشید هستند. اتاق ها قابلیت تبدیل شدن برای استفاده حداکثری از فضای موجود را دارند. این خانه ها علاوه بر لندن در آمریکا هم ساخته شده اند.

 خانه های Nano House در لندن

  • خانه های Single Hauz اثر Front Architects

این مدل از کوچک ترین خانه جهان در شهر پوزنان لهستان ساخته شده تا لقب عجیب ترین و کوچکترین خانه ها را به خود بگیرند و نمادی از خانه های درختی باستانی باشند. از طرفی ایده ساخت چنین خانه هایی از فرم بیلبوردهای کنار اتوبان ها گرفته شده و حتی قابلیت ساخته شدن بر روی آب را هم دارند. طبق گفته سازندگان، این خانه ها مناسب افراد مجرد، مستقل، مدرن و علاقه مند به سبک معاصر است. این خانه ها حدودا 27 متر مربع مساحت دارند اما به نظر می رسد که متاسفانه این شرکت مشغول ساخت این نوع خانه ها نیست.

 این مدل از کوچک ترین خانه جهان در شهر پوزنان لهستان ساخته شده تا لقب عجیب ترین و کوچکترین خانه ها را به خود بگیرند

  • خانه Toronto’s Little House

این نوع خانه های عجیب که در بین ساختمان های معمولی به شکل مینیاتوری در تورنتو کانادا ساخته شده اند کوچکترین و معروف ترین اقامتگاه های مسکونی در این ایالت هستند. طبق گفته BlogTO قابلیت تبدیل شدن به کوچکترین خانه های شهری مستقل در جهان را هم دارند. حدودا 29 متر مربع مساحت دارند و به پهنای یک ماشین معمولی هستند. پیمانکار معروف Arthur Weeden این خانه ها را اولین بار در سال 1912 ساخت که به همراه همسرش به مدت 20 سال در آن زندگی کردند. پس از آن مالکین مختلف بازسازی های مختلف بر روی آن انجام دادند. این خانه ها یک پذیرایی، آشپزخانه و فضای خواب دارند.

 این نوع خانه های عجیب که در بین ساختمان های معمولی به شکل مینیاتوری در تورنتو کانادا ساخته شده اند کوچکترین و معروف ترین اقامتگاه های مسکونی در این ایالت هستند.

جمع بندی مطالب

در این مطلب کوچکترین خانه های جهان را به همراه تصویر، معمار یا شرکت سازنده و محل ساختشان بررسی کردیم تا بتوانید لیستی از آنها را با اطلاعات کامل داشته باشید. توجه داشته باشید برخی از این خانه ها مسکونی هستند و برخی هم برای اجاره دادن و حل بحران مسکن در دنیا ساخته شده اند.

0 / 5
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد