بهترین ویلاهای ایران

اگر اغراق نباشد قطعا جالب توجه ترین پروژه های طراحی مسکونی، طراحی ویلا خواهد بود که هم از نظر معماران و هم کارفرمایان بسیار مورد توجه بوده و هست. در کنار چالش های عملی طراحی و ساخت ویلا، جنبه های جانبی و حواشی آن هم همیشه مورد علاقه مردمی بوده که چه با هدف خرید و شناسایی بهترین فرصت ها یا الگو گرفتن برای ساخت خانه ویلایی شخصی به دنبال آن بوده اند یا صرفا جهت اطلاع داشتن و ارضای حس کنجکاوی. در این خصوص این بار به سراغ یکی از موضوعاتی آمده ایم که بسیار جالب توجه است و لیستی از بهترین ویلاهای ایران را آماده کرده ایم. در این لیست ویلای چارتیغ را هم معرفی کرده ایم که اثری افتخار آمیز از گروه معماری آد برای معماری و طراحی ایران به شمار می رود که برنده جوایز بین المللی زیادی هم شده است. بیشتر از این شما را منتظر نمی گذاریم به سراغ معرفی بهترین نمونه های ویلاهای ایران می رویم.

بهترین ویلاهای ایران 

  • ویلای چارتیغ دماوند

یکی از بهترین ویلاهای ایران و شاید نمونه ای ناب، ویلای چارتیغ با مساحت 1100 متر مربع در زمینی به متراژ 300 متر مربع طراحی و ساخته شده که از یک سمت به رودخانه و از سمت دیگر به کوه دید مستقیم دارد. طراحی این ویلا توسط معماران و طراحان معروف ایران، حسین حسنی و امین حبیبی انجام گرفته است که با دقت و مهارت زیاد و تجربه بالا توانستند برنده جوایز بین المللی هم بشوند که در ادامه توضیح خواهیم داد. طراحی ویلای چارتیغ دماوند به گونه ای است سالن جشن طبقه زیرزمین و ورودی اصلی خانه با یک راه پله به یکدیگر راه پیدا می کنند.

تجهیزات رفاهی کامل مثل سالن بدنسازی، تأسیسات کامل و غیره و خلاصه هر آن چیزی که در مطلب امکانات ویلاهای لوکس معرفی کردیم در نظر گرفته شده اند. همکف ویلا با ورودی اصلی به خیابان راه پیدا می کند و در این طبقه امکاناتی مثل سالن، آشپزخانه و پارکینگ را دارد. طبقه اول فضاهای خصوصی را در خود جای داده که به حیاط پشتی و رودخانه هم دید کامل دارد. طبقه آخر هم محل تجهیزات رفاهی مثل استخر و سونا و جکوزی است و به گونه ای کار شده که کاملا نشان می دهد این ویلا الهام گرفته شده از طبیعت است.

یکی از دلایل اصلی که ویلای چارتیغ را در لیست بهترین ویلاهای ایران قرار داده جوایز متعدد بین المللی مثل Architizer، Loop Design Awards، A Design Award & Competition و Architecture MasterPrize است.

 ویلای چارتیغ در لیست بهترین ویلاهای ایران

  • ویلای سفید اصفهان

نمونه دیگری از بهترین ویلا در ایران ویلای سفید اصفهان است که معمار آن پدرام ایزدی بروجنی است که با حفظ باغ و محیطی که در آن قرار داشته بخش هایی طبق طراحی به آن اضافه گردیده است. طبق این طراحی عملکرد و کاربری و امکانات ساختمان به حداکثر خود رسید و جزو موفق ترین ویلاهای زمینه گرا محسوب می شود. معماری ویلای سفید اصفهان نیز الهام گرفته از منطقه و طبیعت اطراف آن و ترکیب شده از فرم و عملکرد است. نکته قابل توجه در طراحی و ساخت ویلای سفید، قرارگیری حمام در بخش جنوبی است که یک اقدام ساختار شکنانه است. از طرفی در یک اقدام هوشمندانه برای تعادل حرارتی و ساخت محیطی دل انگیز و چهار فصل از تماس مستقیم بدنه اتاق ها با بیرون جلوگیری شده است. زیر بنای این ویلا 160 متر مربع است که در زمینی به مساحت 830 متر مربع بنا شده است.

نمونه دیگری از بهترین ویلا در ایران ویلای سفید اصفهان است 

  • ویلای بید مجنون زیبادشت کرج

ویلای بید مجنون کرج هم قطعا بهترین ویلای ایران به شمار می رود که دفتر معماری برانیا در باغ 2000 متری آن را از مرحله طراحی تا اجرا بر عهده داشته است. این ویلا تقریبا محوریت مرکزی در باغ داشته و با زیر بنای بیشتری نسبت به خانه و کلبه قبلی ساخته شده است. ایده های طراحی ویلا برای ویلای بید مجنون این گونه بوده که همه امکانات و موارد لازم برای یک دورهمی هفتگی فراهم باشد و یک فضای نوستالژیک با حفظ سنت ها و اصول معماری گذشته ایجاد نماید.

 ویلای بید مجنون کرج هم قطعا بهترین ویلای ایران به شمار می رود

  • ویلای سفید رستم تنکابن

در لیست بهترین ویلا ایران ویلای سفید رستم تنکابن است که در فضایی بسیار دنج و آرام و در بین یک باغ بنا شده است. ویلای سفید رستم داخل باغی به مساحت 280 متر مربع طراحی و ساخته شده که مسئولیت ساخت بر عهده دفتر معماری کهزادی بوده است.

در لیست بهترین ویلا ایران ویلای سفید رستم تنکابن است 

  • ویلای گل خانه کرج

بهترین ویلایی ایران ویلای گل خانه کرج است که یقینا همه انتظارات شما را از یک ویلای ایرانی و سنتی با معماری خاص و اصول ویژه آن به همراه آجر چینی های نوستالژیک برآورده می کند. این ویلا اگر چه به خصوصیات سبک مدرن نزدیک است اما بیشتر از هر چیز یک ویلای سنتی ایرانی محسوب می گردد که در 60 کیلومتری غرب تهران واقع شده است. این ویلا برای یک سفر و استراحت آخر هفته ای برای یک خانواده پر جمعیت کافیست. مساحت زمین پروژه 10 هزار متر مربع بوده که با زیربنای 798 متر مربعی ساخته اند. این ویلا در سال 96 جایزه بخش مسکونی تک واحدی را دریافت کرده است.

بهترین ویلایی ایران ویلای گل خانه کرج است 

  • عمارت جان دماوند

عمارت جان دماوند اگر بهترین ویلای ایران نباشد قطعا یکی از بهترین ها به شمار می رود که توانسته به معنای واقعی کلمه «خانه دوم برای تفریح و سبک زندگی متفاوت» را تعریف کند. این ویلا که توسط علیرضا طهمورثی معماری آن بر عهده گرفته شد در سبک مدرن ساخته شده و در منطقه دماوند یکی از بهترین قسمت های آن قرار گرفته است. این ویلا تفاوتی که با سایرین در طراحی مدرن ویلا دارد این است که احیا شده یک سبک قدیمی اما با حفظ خصوصیات است. این ویلا در بین سال های 96 تا 97 ساخته شده است.

 عمارت جان دماوند اگر بهترین ویلای ایران نباشد قطعا یکی از بهترین ها به شمار می رود

  • ویلای رج در کیش

در لیست بهترین ویلاهای ایران ویلای رج کیش نیز به خوبی می درخشد ویلایی که در سبک مدرن ساخته شده و در زمینی به متراژ 420 متر مربع قرار دارد و متراژ کل ویلا 252 متر مربع است. این ویلا توانسته بافت معماری مناطق و ویلاهای اطراف خود را به چالش بکشد به نحوی که با وجود داشتن سبک مدرن با خانه های سنتی کیش تضاد پیدا نکرده و معنای جدیدی ایجاد کرده است. بد نیست بدانید که ویلای رج کیش در سال 96 جایزه معمار را گرفته و در سال 2018 نیز نامزد دریافت جایزه ساختمان سال آرک دیلی شد.

در لیست بهترین ویلاهای ایران ویلای رج کیش نیز به خوبی می درخشد 

  • ویلای دوبلکس مایا در رودهن

از جمله بهترین خانه ویلایی در ایران همین ویلای دوبلکس مایا در رودهن است که این اسم از فرزند تازه متولد شده یک خانواده گرفته شده است. این ویلا که در سبک مدرن ساخته شده به شکل دوبلکس طراحی گردیده که علاوه بر ارتباط بسیار خوب فضاها و طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای، محوطه سازی نوین و جدیدی هم دارد. زمین ویلا 800 متر مربع بوده که حدود 600 متر آن به زیربنا اختصاص یافت.

از جمله بهترین خانه ویلایی در ایران همین ویلای دوبلکس مایا در رودهن است 

  • ویلای R01 طالقان

یکی دیگر از بهترین ویلاهای ایران، ویلای R01 طالقان در زمینی به متراژ 830 متر مربع است که در شمال آن دریاچه طالقان قرار گرفته است. این ویلا به خوبی توانسته پیوند خود را با طبیعت به شکل عمیقی انجام دهد تا برخلاف روند و گرایش حال حاضر در طراحی های معماری این کار به زیبایی هر چه تمامتر انجام گیرد.

یکی دیگر از بهترین ویلاهای ایران، ویلای R01 طالقان در زمینی به متراژ 830 متر مربع است 

  • ویلای حیاط اصفهان

اگر به دنبال بهترین ویلاهای ایران هستید که تمامی ویژگی های یک خانه خوب از نظر معماری را داشته باشد ویلای حیاط اصفهان یکی از آنهاست. این ویلا فاصله کمی با اصفهان دارد بنابراین استفاده ای فراتر از یک تعطیلی آخر هفتگی و استراحت کوتاه مدت دارد. این ویلا در زمینی به مساحت 480 متر مربع به متراژ 170 متر مربع ساخته شده و نماد یک ویلای مدرن در بین بهترین ویلاهای ایران است.

اگر به دنبال بهترین ویلاهای ایران هستید که تمامی ویژگی های یک خانه خوب از نظر معماری را داشته باشد ویلای حیاط اصفهان یکی از آنهاست. 

  • ویلای هفت سنگان قزوین

ویلای بعدی که سال ساخت آن به 6 سال پیش می رسد و نوساز محسوب می گردد ویلای هفت سنگان قزوین است که در زمینی با مساحت 2000 متر مربع ساخته شده و زیر بنای 720 متر مربعی دارد. ویلای هفت سنگان یکی از بهترین ویلاهای ایران است که توانسته همه آنچه که کارفرمای پروژه خواسته پیاده سازی کنید اصلی که با وجود کش و قوس های فراوان کمتر به آن پرداخته می شود و در نهایت تفکرات معماران پروژه غالب می گردد.

 ویلای هفت سنگان قزوین 

  • ویلای رز تهران

ویلای رز هم که اتمام ساخت آن به سال 96 برمی گردد به سبک مدرن در منطقه ای به دور از آلودگی هوا و آلودگی صوتی ساخته شده است. طراحی ویلای رز بسیار موفق بوده و تقریبا امکان ندارد این ویلا را ببینید و چشم به آن ندوزید. ویلای رز تهران در لیست بهترین ویلاهای تهران یک ساختمان 4 طبقه است که دو طبقه آن زیر زمین بوده و طبقات بالایی هم نورگیری خیلی خوبی دارند. سطح زمین به اندازه طبقه منفی 2 کنده شده تا زیرزمین محل ساخت استخر و حتی فضای سبز جداگانه است که در سرتاسر آن احساس آرامش خواهید داشت. ویلای رز یکی از بهترین ویلاهای ایران است چرا که نورگیری عالی، نمای بیرونی درجه یک، سقف شیشه ای و عدم نبود بخش بندی های مسدود کننده داخلی از جمله ویژگی های متعدد آن به شمار می روند.

ویلای رز تهران در لیست بهترین ویلاهای تهران یک ساختمان 4 طبقه است  

جمع بندی مطالب

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات مختصر ولی کامل و بسیار مهمی از بهترین ویلاهای ایران به شما عزیزان بدهیم. هر یک از این ویلاها ویژگی های خاصی داشتند که آنها را از یکدیگر متمایز ساخته و تنها ویلایی که در این لیست توانسته چندین جایزه خارجی و بین المللی دریافت کند، ویلای چارتیغ دماوند است.

0 / 5
سوالات پر تکرار
ویلای چارتیغ دماوند از بهترین ویلاهای ایران است که بیشترین جوایز بین المللی را دریافت نموده است.
بهترین ویلاهای ایران اکثرا به سبک مدرن هستند.
ویلای گل خانه کرج بهترین ویلای سبک سنتی ایران است.
ویلای چارتیغ دماوند، ویلای رج کیش و ویلای گل خانه کرج از معدود ویلاهای ایرانی هستند که جوایز زیادی برنده شده اند یا نامزد دریافت جایزه بوده اند.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد