امکانات ویلاهای لوکس

امروزه طراحی ویلاهای لوکس و لاکچری در شمال، تهران و نقاط مختلف افزایش پیدا کرده تا قشر مرفه جامعه، آسایش، امنیت، امکانات و آسایش بیشتری داشته باشند. شاید اولین چیزی که از امکانات ویلاهای لوکس به ذهن ما خطور می کند، ویلاهای بزرگ با سیستم های هوشمند باشد. با اینکه نمی توان گفت ذهنیت اشتباه و غلطی است اما کامل نیست و از طرفی امروزه ویلاها کوچکتر و حرفه ای تر طراحی می شوند و دیزاین بهتری دارند. در این مطلب می خواهیم در خصوص امکاناتی که برای طراحی ویلا و ساخت آن از محوطه و نما گرفته تا دکوراسیون بخش های داخلی در نظر می گیرند صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

امکانات ویلاهای لوکس و لاکچری

امکانات ویلاهای لوکس و لاکچری که از شنیدن آن تعجب می کنید!

یکی از سؤالات جالبی که امروزه مطرح می شود و بسیاری از خریداران از بنگاه های املاک یا شرکت ساخت و ساز ویلا می پرسند این است که امکانات ویلاهای لاکچری چیست و شامل چه چیزهایی است؟ این امکانات و ویژگی ها در واقع تعیین کننده تفاوت ویلاهای لاکچری با نمونه های معمولی است و تعریف کننده واژه لاکچری هستند. در ادامه امکانات یک ویلای لاکچری را بررسی می کنیم:

باشگاه ورزشی اختصاصی:

در ساخت ویلا یکی از امکاناتی که به چشم می خورد باشگاه های ورزشی اختصاصی است مخصوصا که توجه به سلامتی و نقش مهم آن افزایش پیدا کرده است. متراژ و نوع تجهیزات و میزان پیشرفته بودن آنها ارتباط مستقیمی با میزان لاکچری بودن ویلا دارد. در ویلاهای فوق لاکچری، باشگاه های ورزشی با چند صد متر مساحت، دستگاه های پیشرفته و تجهیزات کامل وجود دارند. حتی در برخی ویلاهای لاکچری جنگلی، مکانی که باشگاه ورزشی را می سازند ویو عالی به سمت طبیعت دارد یا تلویزیون های فلت و سیستم های صوتی حرفه ای در کنارتان هستند.

 باشگاه ورزشی اختصاصی یک از امکانات ویلاهای لوکس

اسپا و سونا:

یکی دیگر از امکانات ویلا لوکس که در مرحله طراحی پلان ویلا در نظر می گیرند، بخشی برای اسپا و سونای اختصاصی است. سونا و اسپا برای ماساژ درمانی، درمان با آب های گرم، تفریح و روش های درمانی مختلف و حتی کاهش وزن قابل استفاده است. به همین دلیل است که یکی از ویژگی های ویلاهای لاکچری وجود بخش های اسپا و سونای اختصاصی است. اما این تنها بخشی از امکانات اسپا و سونای اختصاصی است. در بسیاری از ویلاها، صاحبان ویلا دارای مدیر و متخصص ماساژ و جلسات تمرینی و درمانی نیز هستند.

جکوزی در فضای بیرونی:

از امکانات ویلاهای لوکس اطراف تهران می توان به طراحی جکوزی در فضای بیرونی خانه مثل محوطه و فضاهای سرپوشیده یا بالکن ها و روف گاردن های اختصاصی اشاره کرد. جکوزی برای ریلکس کردن و رفع خستگی عضلات بدن بسیار مناسب است و برای اهداف آب درمانی هم استفاده می شود. برخی از جکوزی هایی که برای لاکچری ترین خانه های جهان ساخته شده اند امکان لذت بردن از این تفریح آبی را به صورت گروهی فراهم کرده اند. در طراحی ویلاهای لاکچری جکوزی و سازه های آبی مخصوص زوجین هم ساخته می شود که با امکانات ویژه و خاصی هستند.

جکوزی در فضای محوطه ویلا

حمام بیرونی:

از ایده های طراحی ویلا  می توان به حمام هایی اشاره کرد که در فضای بیرون و در محیط سرپوشیده ساخته می شوند. مشابه با جکوزی، حمام ها نیز بر روی روف گاردن هم ساخته می شوند. حمام و سرویس بهداشتی ویلاهای لاکچری و لوکس از پیشرفته ترین امکانات ساخته شده اند و مجهز به امکانات هوشمند جهت استفاده راحتتر هستند. برخی از ویلاهای لوکس و لاکچری حمام بیرونی ویلا را در محیطی است که ویو بسیار خوبی به سمت محیط اطراف دارد که در برخی نمونه ها با ویو کاملا رمانتیک ساخته می شوند.

سینمای هنری:

از جمله ویژگی های ویلایی لوکس جهان سینماهای هنری است که ما عادت به دیدن آنها در محیط شهر داریم. تئاتر و سینمای خانگی در ویلاهای لوکس و لاکچری همراه با طراحی معماری کاملا ضد صوت و مجهز به تجهیزات پیشرفته ای مثل ویدیو پروژکتور، تلویزیون های لمسی و هوشمند، سیستم صوتی سوراند و حتی سرویس های استریم هستند. در داخل ویلاهای لاکچری سینماهای هنری با ظرفیت های مختلف ساخته می شوند تا هم برای دورهمی دو نفره و یا خانوادگی و فامیلی مناسب باشند. 

اتاق گیمینگ:

امروزه صنعت گیم در زندگی همه ما جریان دارد و محدود به رده سنی خاصی نیست. بازی های آنلاین و آفلاینی که با فناوری جدید سه بعدی هم ارائه می شوند همراه با سیستم صوتی سوراند و دالبی دیجیتال شور و هیجان کاملا متفاوت و غیر قابل قیاس با سیستم ها و تلویزیون های معمولی خانگی دارد. بنابراین از امکانات ویلاهای لوکس ایران طراحی و ساخت اتاق های مخصوص گیم و بازی است که نه تنها برای جمع خانوادگی بلکه در مهمانی و دورهمی های دوستانه هم فضای شاد و مفرحی ایجاد می کند. تجهیز شدن با آخرین نسل کنسول های بازی، تجهیزات مخصوص بازی های ماشین سواری و واقعیت مجازی، سیستم های سه بعدی و غیره تنها بخشی از امکانات طراحی دکوراسیون داخلی ویلاهای لوکس در اتاق های مخصوص گیم و آنلاین استریم است.

 اتاق گیمینگ

زمین ورزشی:

در طراحی محوطه ویلاهای لوکس و لاکچری، زمین های ورزشی پایه ثابت هستند. اکثر ویلاهای لوکس دارای زمین چمن برای تفریحات ورزشی مختلف مثل گلف، فوتبال، راگبی و غیره هستند. زمین های ورزشی ویلا در کنار مربیان ورزشی خصوصی آماده می شوند تا بتوانند مهارت های ورزشی خود را تقویت کنند. از جمله امکانات ویلاهای لوکس جاده چالوس و شهرهای ساحلی، زمین ورزشی در ساحل اختصاصی ایجاد می کنند تا برای انجام ورزش هایی مثل والیبال ساحلی یا ورزش های آبی مثل کایاک سواری و غیره مناسب است. در برخی دیگر از ویلاهای زمین و محوطه مخصوص بسکتبال و میز تنیس طراحی شده اند تا بساط تفریح و ورزش گروهی آماده باشد.

در طراحی محوطه ویلاهای لوکس و لاکچری، زمین های ورزشی پایه ثابت هستند

سازه های آبی مختلف:

در طراحی داخلی ویلاهای لوکس و لاکچری امکانات زیادی می بینیم به نحوی که به عقیده برخی افراد داخل ویلاهای لاکچری دنیای دیگری است. سازه های آبی مختلف مثل استخر، جکوزی، سونا، اسپا و یا فواره و جوی های آب و آبنماهای لوکس سنگی تنها بخشی از زیبایی های طبیعی است که درون ویلاها طراحی کرده و ساخته اند. به عنوان مثال در طراحی استخر عمق های مختلف را در نظر می گیرند تا همه افراد با هر میزان قد و سن بتوانند لذت ببرند.

فضای مخصوص یوگا و مدیتیشن:

ورزش هایی مثل یوگا، مدیتیشن و کلیه فعالیت هایی که روش آرامش روح و روان تمرکز دارند به زمین هایی نیازمندند که نویز و صدای کمی وجود داشته باشد. در داخل ویلاهای لاکچری اتاق ها و فضاهای اختصاصی برای ورزش هایی مثل یوگا، پیلاتس، مدیتیشن و غیره در نظر می گیرند که هیچ صدایی به داخل یا به بیرون آن منتقل نمی شود.

پارکینگ های پیشرفته:

هنگامی که ویژگی یک خانه خوب از نظر معماری بررسی می شود پارکینگ ها جزو مکان هایی است که با تجهیزات و فناوری های جدید ساخته خواهند شد. از جمله امکانات ویلاهای لوکس جدید، پارکینگ های متحرک است که بخش سایبان آنها قابلیت تحرک دارد تا براساس درجه تابش خورشید و بارش های جوی خود را تنظیم کند. طراحی سقف پارکینگ های داخلی و خارجی به گونه ای است که با شکل های هندسی مختلف و متناسب با نوع معماری کلی ساختمان ویلا انجام گرفته است. فونداسیون کاملا محکم و ضد زنگ، سقف پلی کربناتی یا پلیمری و طراحی دیواره در پارکینگ های روباز تنها بخشی از ویژگی های ویلای لوکس خوب است.

از جمله امکانات ویلاهای لوکس جدید، پارکینگ های متحرک است

نماهای سنگی با معماری شکوهمند:

طراحی نما در ویلاهای لوکس و لاکچری کاملا متفاوت است و امکانات بسیار بیشتری دارد. یکی از ویژگی های ویلاهای لوکس و زیبا این است که حتی نمای آنها نیز کاملا متفاوت با ویلاها و خانه های معمولی است. طراحی نمای ویلای لوکس و لاکچری عمدتا با تجهیزات نورپردازی پیشرفته در انواع مختلف، ستون های کنده کاری شده متناسب با سبک کلاسیک، پنجره های بلند و مستطیلی برای بهره مندی از نور حداکثری خورشید، متریال سنگ برای دوام و ماندگاری مادام العمر و رقص نور هوشمند در مناسبت های مختلف و غیره است.

طراحی نما در ویلاهای لوکس و لاکچری کاملا متفاوت است

آسانسور:

از امکانات ویلاهای لوکس امیردشت و سایر نقاط کشورمان آسانسورها هستند که در اکثر موارد یک وسیله زینتی به حساب می آیند و کاربرد خاصی ندارند. آسانسورها برخلاف انتظار در ویلاهای لوکس برای جابجایی افراد استفاده نمی شوند و در صورت نیاز برای حمل و نقل و جابجایی وسایل هستند. به عبارت دقیقتر اگر توضیح دهیم آسانسورها جنبه زیبایی و تکمیل کننده دکوراسیون داخلی (تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی) دارند. در ویلاهای لوکس و لاکچری آسانسورها از جنس سنگ، استیل یا طلا هستند و حتی صندلی های راحتی نیز داخل آسانسورها تعبیه شده است.

روف گاردن:

طراحی روف گاردن را باید جزو جدایی ناپذیر و از امکانات ویلاهای لوکس محسوب کنیم. روف گاردن ها که به بام سبز هم شهرت دارند در ویلاهای شمالی کشور بسیار مورد استفاده قرار می گیرند تا به کمک چمن و گیاهان و محیط سرسبز خود برای تابستان استفاده شوند و فضایی رمانتیک برای دورهمی خانوادگی و دوستانه ایجاد نماید. در برخی پروژه های مدیریت ساخت، روف گاردن ها را با مصالحی می سازند و به شیوه ای طراحی می کنند تا بتوان در تمام فصول سال و در هر زمانی استفاده کرد و از گیاهان مقاوم به اقلیم حاکم بر منطقه کمک می گیرند.

طراحی روف گاردن را باید جزو جدایی ناپذیر و از امکانات ویلاهای لوکس محسوب کنیم

پلکان:

در انواع سبک های معماری ویلاهای امروزی، پلکان ها نقش اساسی دارند. پلکان هایی که در داخل ویلاهای لاکچری استفاده می شوند انواع مختلفی دارند که بسته به مکان مورد استفاده و نوع کاربری فرم مختلفی به خود می گیرند. در ویلاهای مدرن پلکان های شیشه ای و با ساختار خود ایستا و در ویلاهای کلاسیک پلکان های اسپیرال به چشم می خورند. از امکانات ویلاهای لوکس تهران از نوع دوبلکس و تریپلکس به عنوان ارتباط بین طبقات استفاده می شود اما پلکانی که به عنوان امکانات ویلاهای لوکس جنگلی استفاده می شوند برای ارتباط بین یک طبقه با زیر شیروانی است.

موقعیت مکانی:

یکی از کارهایی که در پروسه نظارت بر اجرای پروژه ساختمانی و ایجاد طرح اولیه معماری بررسی می شود موقعیت مکانی است. بدون استثناء تمامی ویلاهای لاکچری و لوکس در بهترین موقعیت های مکانی قرار دارند. به عنوان مثال از امکانات ویلاهای لوکس استانبول این است که در جزایر مختلف آن مثل بیوک ادا احداث شده اند. در نقاط مختلف کشور طراحی ویلا لواسان و دماوند را می توان مثال زد که یکی از بهترین نقاط تهران و البته کشورمان است.

ویژگی های امنیتی:

تا اینجا برای اشاره به مشخصات ویلای لوکس عمدتا صحبت از امکانات رفاهی و تفریحی بود اما امکانات امنیتی هم باید صحبت شوند. داخل ویلاهای لاکچری دوربین های مداربسته زیادی به چشم می خورند. همچنین در برابر آتش سوزی و زلزله نیز کاملا مقاوم هستند. از امکانات ویلاهای لوکس دنیا این است که تمامی تجهیزات در بهترین مدل و بالاترین کیفیت و همراه با مرغوب ترین متریال ساخته شده اند.

چشم انداز و ویو:

در لیست امکانات ویلاهای لوکس امریکا و سایر نقاط دنیا، چشم انداز و ویو جزو ارکان اصلی است به حدی که ویلای بدون چشم انداز به سمت طبیعت، دریا، ساحل و غیره که مشابه آن هستند قطعا ناقص خواهد بود. این مورد برای امکانات ویلاهای لوکس حیاط دار نیز به شکل جداگانه ای باید برنامه ریزی شود تا در آینده مشکل ساز شود.

چشم انداز و ویو در ویلاهای لوکس

امکانات جانبی:

اگر امکانات ویلاهای لوکس پیش ساخته را که به شکل آماده شده ایجاد می گردند در نظر نگیریم، امکانات جانبی ویلاهای لاکچری زیاد هستند که نمونه ای از آنها را می توان به سالن سینما، سالن سرگرمی، اتاق کار یا آفیس داخلی، اتاق خواب های مستر، خانه سرایداری، تأسیسات هوشمند، نگهبانی اختصاصی و سیستم های بهینه مصرف سوخت اشاره کرد.

ساختمان پیش ساخته محدودیت های خاص خودش را دارد با این حال می توان در زمان ساخت و ساز صرفه جویی کرد و هزینه های طراحی و ساخت ویلا را به شدت کاهش داد.

امکانات جانبی ویلاهای لوکس

جمع بندی مطالب

ویژگی های ویلاهای لوکس و زیبا را در این مطلب بررسی کردیم که در حال حاضر ترندترین تجهیزات و امکاناتی که برای یک ویلای لوکس و لاکچری در نظر می گیرند چه مواردی هستند. همانطور که مطالعه کردید امکانات ویلاهای لوکس دماوند و سایر ویلاهای لاکچری از جنبه های مختلف تفریحی، آبی، کاربردی و امنیتی بررسی شدند تا به تمامی جنبه ها پرداخته شدند.دفتر معماری آد  در کنار شماست تا بهترین ویلاهای لوکس و لاکچری را با تجهیزات و امکانات مدنظرتان در هر نقطه ای تهران از و شهرستان ها بسازید و از آن لذت ببرید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
این امکانات شامل کلیه تجهیزات امنیتی، زیبایی، کاربردی، تفریحی و آبی را شامل می شوند.
گلخانه اختصاصی، حمام و جکوزی، سازه های آبی، جوی های آب، درختکاری و چمن کاری، نورپردازی های حرفه ای و اصولی از جمله ویژگی های ویلاهای لوکس حیاط دار است.
سیستم های پیشرفته و ارتباطی سه بعدی به کمک هوش مصنوعی همراه با ماژول های کنترلی و امنیتی جزو جدیدترین و جالب توجه ترین امکانات ویلاهای لوکس و لاکچری است.
داخل ویلاهای لاکچری به همراه فضای بیرونی و نمای آنها عمدتا به سبک های مدرن، کلاسیک و یا روستیک و ایرانی طراحی و ساخته می شوند.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد