بلندترین برج های ایران

یکی از موضوعات جذاب در زمینه ساخت و ساز و معماری ساختمان های مختلف مسکونی، تجاری و اداری مختلف، دیدن لیست بلندترین برج های ایران و جهان است. قبلا در مورد طراحی ویلا لوکس صحبت کرده ایم که استقبال بسیار زیادی داشتید. همچنین از سری موضوعات «ترین ها» در رابطه با لاکچری ترین خانه های جهان نیز لیستی ارائه کرده ایم امروز قصد داریم به یکی دیگر این سری موضوعات جذاب یعنی بلندترین برج های ایران بپردازیم که به کمک دانش فنی مهندسین بومی و یا با همکاری شرکت ها و مهندسین خارجی ساخته شده اند. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

بلندترین برج های ایران همراه با عکس و آدرس

از جمله افتخارات شرکت ساخت و ساز در ایران و جهان مشارکت یا اجرای پروژه های ساختمانی و برج هایی است که به نوعی به نماد ملی آن کشور یا شهر تبدیل خواهند شد. حتما بدون مطالعه این لیست تعدادی از این برج ها را می توانید اسم ببرید اما برج های بلند ایران بسیار بیشتر از تعدادی هستند که تصور می کنید پس با ما همراه باشید.

برج میلاد (Milad Tower):

طراحی برج میلاد با ارتفاع 435 متر برای ساخت و ساز در زمینی به مساحت 62 هکتار و 12 طبقه صورت گرفت. ساخت این برج حدود 7 سال طول کشید و در سال 1386 به بهره برداری رسید. در حال حاضر بلندترین برج ایران، برج میلاد است و با توجه به اینکه یک برج مخابراتی نیز محسوب می شود از این حیث رتبه ششم دنیا را از لحاظ ارتفاع دارد. بد نیست بدانید که برج میلاد نماد شهر تهران است.

این برج نه تنها جنبه گردشگری بلکه تجاری و اداری هم دارد و با بخش هایی مثل موزه، سالن همایش، سینما، رستوران، نیازهای مخابراتی و تلویزیونی خدمات رسانی دارد. طراحی این برج بر عهده مهندس دکتر رضا حافظی بوده است.

آدرس: بزرگراه‌ حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران

 

برج میلاد تهران

برج بین الملل تهران (Tehran International Tower):

بلندتری برج مسکونی ایران، برج بین المللی تهران با 162 متر ارتفاع، 56 طبقه و 572 واحد مسکونی است. شرکت بین المللی توسعه ساختمان وظیفه ساخت آن را بر عهده داشت که 11 سال به طول انجامید و در سال 1386 به بهره برداری رسید. زیربنای برج 220 هزار متر مربع است و با امکانات کامل رفاهی، تفریحی، امنیتی و همچنین دسترسی عالی به مناطق مختلف تهران بسیار محبوب شده است.

 

برج بین المللی تهران

بد نیست بدانید که به دلیل طراحی و ساخت برج بین الملل تهران براساس استانداردهای جهانی، مثل استفاده از دیوارهای ساخته شده با بتن مسلح و سقف های دال بتنی، مقاوم ترین برج ایران در برابر زلزله و بلایای طبیعی است. سه بال برج در سه جهت باعث شده که 3 نوع ویو داشته باشد.

آدرس: منطقه ۶، بزرگراه حکیم

 

برج تجارت جهانی تبریز (Tabriz World Trade Tower):

بلندترین برج اداری و گردشگری و خدماتی کشور، برج تجارت جهانی تبریز است که ساخت آن حدود 9 سال به طول انجامید و سرانجام در سال 1395 افتتاح شد. برج تجارت جهانی، بلندترین برج ایران در تبریز است که در 37 طبقه و با ارتفاع 152 متر ساخته شده است. طراحی این برج به گونه ای است که کاملا ضد زلزله است و از متریال سوپر فریم استفاده کرده اند و با پانل های سرامیکی آج دار نماکاری آن انجام شده است. از دیگر افتخارات برج تجارت جهانی تبریز این است که به عنوان اولین ساختمان پلان آزاد ایران نیز هست. از جمله امکانات این ساختمان به عنوان یکی از بلندترین برج های ایران، سالن همایش، استودیو پخش تلویزیون، رستوران گردان، هتل و پارکینگ هستند.

آدرس: شهرک ولیعصر، بلوار شفیع‌زاده، پشت پارک یاس، لیدای جدید

 

برج تجارت جهانی تبریز

برج الماس قو خاورمیانه (Mazandaran Ghoo Middle East Diamond Complex):

از دیگر بلندترین برج های ایران از نظر مساحت و ارتفاع، برج الماس قو خاورمیانه در سلمانشهر است که به شکل 3 برج طراحی و ساخته شده اند. دو برج 21 طبقه با کاربری مسکونی – تجاری و سومین برج با کاربری هتل و گردشگری در 35 طبقه طراحی شده اند و ارتفاع آنها به 150 متر می رسد. سرمایه گذاری برج الماس قو خاورمیانه توسط احد عظیم زاده در زمینی به مساحت 43 هزار متر مربع صورت گرفت که سبک معماری آن ایرانی است و اسکلت آن فلزی و سیستم سازه آن قاب خمشی است.

 

برج الماس قو خاورمیانه

 

امکانات برج الماس قو خاورمیانه سلمانشر مازندران شامل کلیه امکانات تفریحی، گردشگری، فرهنگی، رفاهی و غیره با 9 آسانسور است. ویو این برج به سمت دریا و جنگل بوده و از این حیث بسیار زیباست.

آدرس: مازندران، سلمانشهر

 

برج آرمیتاژ گلشن مشهد (Mashhad Armitaj Golshan Tower):

از بلندترین برج های تجاری ایران که البته کاربرد اداری هم دارد، آرمیتاژ گلشن مشهد با 34 طبقه و به ارتفاع 149 متر است. زیربنای برج 60 هزار متر مربع و در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع ساخته شده که طراحی و ساخت آن 9 سال به طول انجامید. این برج که در سال 1399 افتتاح شد، مدیریت ساخت و معماری آن بر عهده شهرام حدادی ابیانه بوده است.

 

برج آرمیتاژ گلشن مشهد

از جمله امکانات برج آرمیتاژ گلشن مشهد می توان به امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی مختلف، رستوران، سینما کافی شاپ و غیره اشاره کرد. اسکلت برج با سازه های فلزی و بتنی به شکل ترکیبی ساخته شده و اکنون نماد شهر مشهد است.

آدرس: خیابان هفت تیر، نبش خیابان گلشن، پلاک ۸

 

برج سفید تهران (Tehran Borj-e Sefid یا Tehran White Tower):

یکی از بلندترین برج های ایران، برج سفید تهران با 22 طبقه است که ساخت و نظارت بر اجرای آن بر عهده عبدالحسین فرهاد خانی بوده که به سال 1373 بر می گردد. این برج که امروزه به عنوان هتل و اقامتگاه گردشگری استفاده می شود با امکانات مختلفی مثل سالن پذیرایی، واحدهای تجاری و اداری، رستوران گردان، کافی شاپ و پارکینگ به انتخاب بسیاری از مسافران تبدیل شده است.

 

برج سفید تهران

آدرس: خیابان پاسداران، نیستان پنجم، برج سفید

 

برج آسمان تهران (Tehran Sky Tower):

از بلندترین برج های ایران از نظر وسعت و ارتفاع در این لیست، برج آسمان با ارتفاع 130 متر است. زمین ساخت برج آسمان 5500 متر مربع است که در 37 طبقه و با 104 واحد مسکونی ساخته شده است. در حال حاضر برج آسمان علاوه بر واحدهای مسکونی دارای واحد اداری و تجاری نیز هست.

 

برج آسمان تهران

آدرس: چهارراه فرمانیه

 

برج افرا تهران (Tehran Afra Tower):

برج افرا یکی دیگر از بلندترین برج های مسکونی ایران با 38 طبقه است که در سال 1396 افتتاح گردید. زمین ساخت آن 650 متر مربع است و با اسکلت فولادی و دیوارهای برشی ساخته شده است. نماکاری این برج با سنگ های تراورتن وارد شده از کشورهای اروپایی انجام گرفته است. از امکانات کلی برج افرا تهران می توان به 2 آسانسور طبقاتی، سیستم امنیتی CCV، آنتن مرکزی و سیستم ذخیره آب، شوت زباله و سیستم اطفاء حریق و غیره اشاره کرد.

 

برج افرا تهران

آدرس: الهیه، بزرگراه مدرس شمال، خیابان آفریقای شمالی، خیابان مریم شرقی، خیابان شریفی‌منش، خیابان افسر، پارسا

 

برج بانک آینده تهران (Tehran Ayandeh Bank Tower):

در لیست بلندترین برج های تهران، برج بانک آینده با 32 طبقه در زمینی به مساحت 65 هزار متربع هم به چشم می خورد. طراحی و ساخت از سال 1394 شروع شد و امکانات مختلف و متنوعی برای آن در نظر گرفته اند. ساختار این برج متشکل از سازه مرکب، سقف عرشه فولادی، سقف بتنی و ستون های فلزی است.

 

برج بانک آینده تهران

آدرس: چهار راه جهان کودک

 

برج B3 مهستان تهران (Tehran B3 Mahestan Tower):

از بلندترین برج های غرب تهران، برج B3 مهستان با 122 متر ارتفاع و 30 طبقه است. نام این برج از شرکت مهندسی مهستان گرفته شده که در طی 6 سال این برج را طراحی کرده و ساختند و سرانجام در سال 1387 به بهره برداری رسید. زمین ساخت این برج 3000 متر مربع بود و 113 واحد مسکونی ایجاد کردند.

 

برج B3 مهستان تهران

استاندارد و تکنولوژی های روز دنیا در زمان ساخت باعث شده کماکان سازه ای بسیار مقاوم داشته باشد. امکانات برج B3 مهستان تهران بسیار متنوع و زیاد هستند اما مهمترین آنها سیستم هوشمند BMS، آسانسورهای OTIS آمریکا، موتورخانه مرکزی با فنکویل سقفی و کانالی، شوتینگ زباله، دوربین های مداربسته، شبکه اینترنت داخلی، برق اضطراری و غیره هستند.

آدرس: شهرک غرب

 

برج پاژ مشهد (Pazh Commercial and Official Complex of Mashhad):

برج پاژ مشهد دارای کاربری تجاری – اداری با زیربنای 130 هزار متر مربع و به ارتفاع 120 متر است. طراحی و ساخت برج پاژ در 5 بلوک بین طبقات 6 تا 25 صورت گرفته است. 108 واحد تجاری، 343 واحد اداری، رستوران، کافی شاپ، سینما، مرکز خرید، هایپرمارکت، تالار عروسی، سالن ورزشی بزرگ و مجهز، کارگزاری بورس و غیره باعث شده تا برج پاژ یک مجموعه تجاری – اداری کامل باشد. تجهیزات و امکانات رفاهی – تفریحی و امنیتی کامل برج پاژ معروف هستند. نمای زیبای برج هم ترکیبی از سرامیک کاری به روش خشک و شیشه است.

 

برج پاژ مشهد

آدرس: میدان جانباز، ابتدای بلوار جانباز شمالی

 

برج سپهر تهران (Tehran Sepehr Tower):

برج سپهر به ارتفاع 115 متر و در زمین 7 هزار متر مربعی از بلندترین برج های ایران است که در حال حاضر با کاربری ساختمان مرکزی بانک صادرات فعالیت دارد. این برج 33 طبقه ای در طی 13 سال ساخته شد و از سال 1370 فعال است. بهترین و بروزترین استانداردهای مهندسی و معماری در ساخت برج سپهر تهران به کار رفته و دارای بخش هایی مثل کتابخانه، رستوران، سالن کنفرانس و غیره است.

 

برج سپهر تهران

آدرس: خیابان مفتح، خیابان سمیه، بین خاقانی و ملک‌الشعرا بهار

 

برج نگار تهران (Tehran Negar Tower):

از بلندترین برج های تهران، برج نگار 114 متری با 31 طبقه است که بر روی زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع ساخته شده است. اسکلت ساخت این برج فلزی است و از پوشش کامپوزیت برای سقف آن استفاده کرده اند. 220 واحد مختلف تجاری – اداری کاربری آن را تشکیل می دهند و از بزرگراه های اطراف دسترسی راحت و سریعی دارد.

 

برج نگار تهران

طراحی این برج به سبک مدرن شباهت زیادی دارد چون متریال آن براساس مواردی مثل دوام و ماندگاری، زیبایی و سادگی انتخاب شده است. نمای برج ترکیبی از شیشه و آلومینیوم بوده و مجهز به 5 آسانسور برای مسافرین و 1 آسانسور برای خودروهاست که از طبقه همکف تا سوم شما را همراهی می کنند.

آدرس: خیابان ولیعصر، ۱۰۰ متری شمال میدان ونک، نبش خیابان نگار

 

برج باران 2 مشهد (Mashhad Baran Tower 2):

از بلندترین برج های مسکونی ایران، برج باران 2 مشهد با معماری لوکس است که ارتفاع آن به 110 متر می رسد. برج باران 2 مشهد مجهز به 59 واحد مسکونی فول امکانات در 29 طبقه است و زیر بنای آن را زمینی به مساحت 31 هزار متر مربع تشکیل می دهد. طراحی و ساخت این برج 3 سال طول کشید و معماری و ساخت آن بر عهده گروه مهندسی باران بوده است.

 

برج باران 2 مشهد

سازه بتنی، نمای ترکیبی سنگ و شیشه و کامپوزیت از مشخصات ظاهری و فنی برج هستند. امکانات این برج شامل استخر، آشپزخانه، کافی شاپ، زمین های ورزشی و سرگرمی، کارواش، سالن مخصوص برگزاری مراسمات مختلف، خشکشویی، مهدکودک اختصاصی و غیره هستند.

آدرس: کوی آب و برق، خیابان گلشن

 

برج چمران شیراز (Shiraz Chamran Grand Hotel):

از بلندترین برج های ایران، هتل بزرگ چمران با ارتفاع 109 متر است که به شکل هتل 5 ستاره لوکس و فول امکانات فعالیت دارد. این هتل در 30 طبقه و در زمین با مساحت 100 هزار متر مربع با 250 اتاق و سوئیت فول امکانات ساخته شده است. طراحی و ساخت این برج 3 سال طول کشید و در سال 1390 افتتاح گردید. معماری آن توسط مهندس محمد حسین شفاعتیان انجام گرفته است.

برج چمران شیراز

این هتل با امکاناتی مثل انواع رستوران های سنتی و ایتالیایی و ایرانی، موسیقی زنده در کافی شاپ لوکس، سالن ورزشی و زیبایی، جکوزی، سونا، اینترنت داخلی پر سرعت، سالن های پذیرایی آماده برگزاری مراسمات مختلف پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. دسترسی هتل بزرگ چمران به جاذبه های معروف شیراز بسیار مناسب است.

آدرس: بلوار چمران، منطقه قصرالدشت

 

برج جام تهران، بانک ملت (Tehran JAM TOWER MELLAT BANK):

برج مدرن جام تهران از بلندترین برج های ایران به ارتفاع 108 متر در زمین 64 هزار متر مربعی است. برج جام تهران در 26 طبقه توسط رضا دانشمیر طراحی گردید که 63 واحد تجاری و 89 واحد اداری با پارکینگ 7 طبقه ای برای آن در نظر گرفته شد. کاربری برج جام تهران از بانک ملت تجاری – اداری است و مجهز به فضاهایی مثل رستوران روباز، سالن اجتماعات و همایش، محل فرود هلیکوپتر، نمازخانه و غیره است.

 

برج جام تهران، بانک ملت

فرم طراحی برج جام تهران مدولار بوده و ترکیبی از اشکال هندسی افقی و عمودی است. نماکاری با متریال های کامپوزیت و شیشه انجام گرفته و دسترسی بسیار عالی به نقاط مختلف دارد.

 

برج مسکونی سیتی سنتر اصفهان (Isfahan City Center Tower):

از بلندترین برج های ایران و اصفهان، برج مسکونی سیتی سنتر یا IFC است که 103 متر ارتفاع دارد و مجهز به 125 واحد مسکونی و 175 واحد اداری است. این برج مجهز به امکانات و سیستم های بسیار پیشرفته ای است که به شکل مشترک توسط واحدهای اداری و مسکونی قابل استفاده است.

 

برج مسکونی سیتی سنتر اصفهان

آدرس: سپاهان شهر

 

برج شهران تبریز (Tabriz Shahran Tower):

از زیباترین و بلندترین برج های ایران، برج شهران تبریز با ارتفاع 100 متر است که در 30 طبقه ساخته شده است. طراحی و ساخت برج شهران تبریز حدود 9 سال طول کشید و سرانجام در سال 1392 به بهره برداری کامل رسید. سازه این برج ترکیبی از قاب بتنی و دیوار برشی است. برج شهران از بلندترین برج های ایران در تبریز نیز محسوب می شود که دارای 195 واحد پارکینگ برای 195 واحد مسکونی ساکنین آن در نظر گرفته شده است.

 

برج شهران تبریز

امکانات برج شهران تبریز شامل طراحی لابی حرفه ای، کافی نت، فروشگاه داخلی، سالن اجتماعات و همایش، مهدکودک، کافی نت، بخش مخصوص فرود بالگرد، انباری، استخر و غیره هستند.

آدرس: جاده ایل گلی، فلکه خیام، خیابان سینا

 

برج های دو قلو الهیه (Tehran Twin Towers):

از دیگر بلندترین برج های ایران، برج های دو قلو الهیه با ارتفاع 98 متر در زمینی به مساحت 3500 متر مربع هستند که تنها برج باغ مسکونی بسیار بلند ایران است. این برج 25 طبقه ای در 20 طبقه مسکونی به شکل دو بلوک جداگانه و 5 طبقه مشاعات ساخته شده است.

 

برج های دو قلو الهیه

واحدهای مسکونی برج های دو قلو الهیه 120 عدد است. سبک معماری این برج نئوکلاسیک بوده و سازه آن فلزی است. دارای 4 لاین آسانسور و مجهز به لابی با زیر بنای 1000 متر مربع است. کلیه امکانات رفاهی، تفریحی و فروشگاهی به شکل لوکس و مجهز به آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی ساخته شده اند. بد نیست بدانید که این برج پس از 7 سال در 1392 افتتاح شد.

آدرس: الهیه، بزرگراه مدرس شمال، خیابان آفریقای شمالی، گلنار

 

برج الیزه مشهد (Mashhad Elizeh Tower):

اولین برج مسکونی لوکس مشهد و از بلندترین برج های ایران، برج الیزه 1 مشهد است که به واسطه قرارگیری در منطقه درجه یک دسترسی های بسیار خوبی نیز دارد. زمین ساخت برج 2500 متر مربع است که امکانات رفاهی، تفریحی و امنیتی بسیار خوبی دارد و از مدرن ترین تجهیزات استفاده شده است. کافی شاپ، رستوران، مهدکودک، خشکشویی، خانه داری، کارواش، پارکینگ، سونا، جکوزی، ماساژ، سالن بیلیاردف گیم نت، بولینگ، استخر روباز و غیره تنها بخشی از امکانات برج الیزه مشهد است.

 

برج الیزه مشهد

آدرس: مشهد،کوهسنگی، ملاصدرا، پلاک 29

 

جمع بندی مطالب

در این مطلب بزرگترین برج های ایران به ترتیب ارتفاع نام برده شدند که در شهرهای مختلف کشور احداث گردیده اند. در توضیحات هر یک از این هتل ها تلاش کردیم به سبک معماری آنها نیز اشاره کنیم که برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله سبک شناسی در معماری داخلی را مطالعه نمایید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
برج بین المللی تهران با 56 طبقه، بلندترین ساختمان و برج ایران است.
برج های میلاد تهران، برج بین الملل تهران، برج تجارت جهانی تبریز، الماس قو خاورمیانه و آرمیتاژ گلشن مشهد از بلندترین برج های ایران هستند.
در حال حاضر برج میلاد تهران با ارتفاع 435 متر بلندترین برج ایران است.
بلندترین برج های ایران از نظر وسعت و مساحت برج میلاد در زمینی به مساحت 62 هکتار، برج بین الملل تهران با مساحت 220 هزار متر مربع، برج پاژ مشهد با 130 هزار متر مربع مساحت زمین و برج بانک آینده تهران با زمین 65 هزار متر مربعی است.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد