ویلاهای معروف جهان

در حوزه معماری و طراحی ساختمان همیشه بهترین ها و موفق ترین ها الگو قرار می گیرند. به همین دلیل است که در طراحی ویلا هم همیشه ویلاهای معروف و ویلاهایی که معماری و طراحی شاهکار دارند و به واسطه امکانات و موقعیت قرارگیری به شهرت جهانی دست پیدا کرده اند بررسی می شوند. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم ویلاهای معروف جهان را اسم ببریم و به طور مختصر در مورد هر یک توضیحاتی نیز ارائه کنیم.

ویلاهای معروف جهان

اسامی ویلاهای معروف جهان

در ادامه لیستی از نام ویلاهای معروف جهان به همراه کشوری که در آن مستقر هست، تصویری زیبا و توضیحات مختصر و مفید را مشاهده می کنید که الهام بخش معماران و طراحان جهان هستند:

  • ویلای Alaya در باربادوس

ویلای Alaya یکی از ویلاهای مشهور جهان و فوق لاکچری ساحلی کشور جزیره ای باربادوس است. این ویلا دارای 6 اتاق خواب سوئیتی در ساختمان اصلی و دو آپارتمان مجزا به ترتیب 2 خوابه و تک خوابه در ساختمان مجاور به ورودی اصلی است. این ویلا در بخش ساحلی به مساحت تقریبی 7081 متر مربع در Platinum West Coast و در بخش انتهایی جاده کاملا خصوصی و شخصی که تقریبا 1.5 کیلومتر با زمین های گلف Holetown، polo و فروشگاه ها و رستوران های شیک و لوکس در بخش شمالی خود فاصله دارد. خدماتی که در این ویلا از آن برخوردار هستید به سختی در هتل های 5 ستاره هم پیدا می شود. قایق تفریحی کروز VQ54، باغ فوق العاده زیبا منتهی به دریا و مسیر مخصوص پیاده روی در کنار دریاچه مصنوعی نورپردازی شده و غیره باعث شده این ویلای معروف جهان خیلی خاص باشد.

ویلای Alaya یکی از ویلاهای مشهور جهان و فوق لاکچری ساحلی کشور جزیره ای باربادوس است

  • ویلا RICA در ایبیزا اسپانیا

اسم ویلاهای معروف جهان که می آید ناخودآگاه به یاد ویلای RICA در ایبیزا اسپانیا می افتیم که تمامی امکانات ویلای لوکس را در حد عالی و درجه یک دارد. این ویلا نزدیک به ساحل بوده و دید مستقیم به خلیج Cala Jondal دارد که یکی از لاکچری ترین و بی نظیرترین سواحل ایبیزا محسوب می شود و رستوران ها و بارهای لوکسی دارد. این ویلا با 5 اتاق خواب به شکل سوئیت کامل، تلویزیون های پلاسمایی ماهواره ای، سیستم تهویه و مینی فریزر زبانزد است. باشگاه بدنسازی، سونای دتوکس ترمال و اتاق و سونا بخار از دیگر امکانات داخلی ویلای ریکار، از ویلاهای مشهور جهان است. بر روی پشت بام، یک جکوزی آب گرم با ظرفیت 10 نفر قرار گرفته است. در طبقه زیرزمین هم یک بار در فضای زیر آب به همراه دیسکو وجود دارد. چندین سالن غذاخوری، باغ بسیار لوکس، ناحیه مخصوص سرو صبحانه و غیره همگی با ظرفیت 12 نفر موجود هستند.

اسم ویلاهای معروف جهان که می آید ناخودآگاه به یاد ویلای RICA در ایبیزا اسپانیا می افتیم
 

  • ویلای ANI PRIVATE VILLA RESORTS در سریلانکا

از ویلاهای معروف جهان در کشور سریلانکا که در ناحیه بسیار زیبای سواحل دیکولا در بخش ساحل جنوبی سریلانکا واقع شده است. ساخت ویلا که می بینید به مساحت 20 هزار و 200 متر مربع صورت گرفته که دو ویلای به هم متصل هستند که بین آنها 15 اتاق خواب قرار دارد و از این نظر بی نظیر است. به ترتیب 7 و 8 اتاق خواب سهم هر یک از این ویلاهای به هم چسبیده است که سبک معماری هر دو، معاصر است. چشمه آبگرم همراه با تیم متخصص روش های درمانی آسیایی، دو استخر بسیار بزرگ با زیبایی مسحور کننده و ویو کامل به سمت محیط اطراف همراه با استخر مخصوص کودکان و سرسره های آبی از امکانات رفاهی و تفریحی است. همچنین در این ویلا یک پاویلیون مخصوص برگزاری ایونت هم در نظر گرفته شده است.

از ویلاهای معروف جهان در کشور سریلانکا که در ناحیه بسیار زیبای سواحل دیکولا در بخش ساحل جنوبی سریلانکا واقع شده است.
 

  • ویلای CASA TRES SOLES در مکزیک

از دیگر ویلاهای معروف خارجی که این بار به مکزیک رفته ایم تا ویلای فوق لاکچری با منظره دراماتیک صخره های رو به دریا و اقیانوس بی انتهای آن را که در تمامی جهات، پانورامایی قابل مشاهده هست را ببینید. به عقیده ساکنین شهر پونتا میتا (Punta Mita) زیباترین خانه این شهر است. وقتی به داخل این ویلا پا می گذارید سراسر آرامش را احساس می کنید. شرکت ساخت و ساز این ویلای مکزیکی تلاش کرده تا فضای آن ترکیبی از یک محیط پیچیده و زیبا و دوستانه باشد. طراحی بی نظیر آن حتی ریزترین جزئیات را هم شامل شده و در جای جای آن آثار هنری بسیار معروف را هم می بینید. در این ویلا یک تراس بیضی شکل فول مبله با کاناپه بزرگ و امکانات رفاهی است. در این ویلا، سونا، اتاق ماساژ، باشگاه بسیار مجهز و تلویزیون های ماهواره ای هم به کار رفته اند و بی دلیل نیست که در لیست بهترین ویلاهای معروف جهان است.

ویلای CASA TRES SOLES در مکزیک

  • ویلای LA BERGERIE در جنوب فرانسه

از ویلاهای معروف دنیا با فضای کاملا خصوصی و 8 اتاق خواب که در لیست تمامی ویلاهای معروف جهان قرار دارد. این ویلا بهترین نمونه جذابیت و پیچیدگی ساختاری است. در منطقه Tourettes واقع شده که فقط 45 دقیقه با فرودگاه نیس فاصله دارد. مجموعه باغ های بسیار زیبایی در این ویلا قرار گرفته و در هر جای آن امکانات و زیبایی خاصی برای هر یک از اعضای خانواده وجود دارد. این ویلا در منطقه ای به وسعت 5665 متر مربع قرار گرفته و ویو این ویلا به سمت محیط سرسبز و تپه های بسیار زیباست. سبک معماری ویلا کلاسیک با معماری داخلی معاصر ترکیب شده که کاری غیر متعارف و بسیار دشوار محسوب می شود. در تابستان محیط بیرونی مخصوص برای دور همی خانوادگی، تراس شیک به سمت استخر 15 متری که در فصل های سرد سال قابل گرم شدن است خودنمایی می کنند. زمین اختصاصی گلف در سطح کلاس جهانی با امکانات عالی، زمین مخصوص تنیس، رستوران درجه یک با استانداردهای اروپایی تنها بخش دیگری از ویژگی این مکان اقامتی است که در لیست ویلاهای معروف جهان قرار دارد.

از ویلاهای معروف دنیا با فضای کاملا خصوصی و 8 اتاق خواب که در لیست تمامی ویلاهای معروف جهان قرار دارد.

  • ویلای HOLLYWOOD MANSION در آفریقای جنوبی

عمارت هالیوود در Camps Bay شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی با 6 اتاق خواب الهام بخش بسیاری از ایده طراحی ویلا بوده است. این ویلا با ویو بی نظیر، رودخانه منشأ گرفته از کوه های اطراف و محیط آرامش بخش باعث شده تا در کنار سایر ویژگی ها در لیست ویلاهای معروف جهان باشد.
ویژگی خاص این ویلا این است که پذیرایی آن به سبک double volume ساخته شده یعنی ارتفاع سقف آن 4 تا 6 متر است که مشرف به بالکنی است که به سبک خانه رومئو و ژولیت می باشد. در محیط بیرون یک فضای خالی تفریحی همراه با باربیکیو و استخر شنا قرار گرفته است. همچنین این ویلا دارای 6 بالکن، 3 اتاق مخصوص مطالعه و گاراژ 4 درب است. باشگاه ورزشی اختصاصی، سینما خانگی، دوربین های مدار بسته 360 درجه و هشدارهای امنیتی از دیگر امکانات این ویلای معروف جهان است. این ویلا در بسیاری از مطبوعات خارجی هم مطرح شده و یکی از دلایل محبوبیت آن امکانات رفاهی بسیار همراه با شربت خانه ویژه در طبقه زیر زمین و میز پذیرایی نزدیک به رودخانه طبیعی است.

عمارت هالیوود در Camps Bay شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی با 6 اتاق خواب

  • ویلای جزیره کالیوینی در گرنادا

از ویلاهای معروف جهان که در جزیره کالیوینی کشور گرنادا واقع شده و کاملا خصوصی است. این ویلا برای تمامی فصل های قابل استفاده است و شما می توانید در خانه ساحلی اقامت داشته باشید. این ویلا به همراه محوطه بیرونی حدود 8 هزار متر مربع مساحت دارد که دارای 10 سوئیت لاکچری است و گنجایش زندگی 20 نفر را دارد. این ویلا در تمامی بخش ها به کمک بهترین وسایل دکوی تزیین شده است. هر سوئیت به طور مجزا دکوربندی شده و ورودی اختصاصی خودش را دارد و هر سوئیت حمام و سرویس بهداشتی مجزا در اختیار گرفته است. ویلای لاکچری دیگری هم در این جزیره به مساحت 3000 متر مربع و 9 سوئیت لاکچری وجود دارد. علاوه بر این 3 کلبه ساحلی با دو اتاق خواب که طبق بالاترین سطح استاندارد طراحی شده اند نیز به چشم می خورند.

از ویلاهای معروف جهان که در جزیره کالیوینی کشور گرنادا واقع شده و کاملا خصوصی است.

  • ویلای Crystal Springs در باربادوس

از جمله رمانتیک ترین و زیباترین ویلاهای معروف جهان در باربادوس است که طراحی آن توسط Oliver Messel انجام گرفته و 10 اتاق خواب دارد. این ویلا در خط ساحلی واقع شده و 6879 متر مربع مساحت دارد. این ویلا دارای ساحل اختصاصی و قایق ویژه به همراه باغ سرسبز و آبشار مصنوعی فوق لاکچری است و تنها چند قدم با ساحل و امکانات و تفریحات محلی آن منطقه فاصله دارد. این ویلا ظرفیت زندگی برای 20 نفر را دارد. محل دقیق این ویلا بین Speighstown (اسپایتس تاون) و Holetown است. منطقه هولتاون به داشتن بازارها و مراکز خرید لوکس و اسپایتس تاون به داشتن بافت تاریخی زیبا و رستوران ها و فروشگاه ها و بارهای لاکچری شهرت دارد. ویو مستقیم به سمت دریای کارائیب، استخر شنای حرفه ای، باشگاه بدنسازی مدرن و تجهیزات کامل، سینما و تئاتر خانگی و قایق های تفریحی ویژه از دیگر ویژگی های این ویلای مشهور جهان است.

از جمله رمانتیک ترین و زیباترین ویلاهای معروف جهان در باربادوس است

  • ویلای Over Yonder Cay در باهاما

در بین نام ویلاهای معروف جهان، این ویلا در کشور باهاما به خوبی درخشیده است، ویلایی 4 بخشی که گنجایش 30 نفر را دارد و همه ویلاهای داخلی آن ساحل اختصاصی با ویو عالی دارند. این ویلا در یک جزیره خصوصی احداث شده که به مرور زمان به دست معماران معروف جهان تبدیل به یک بهشت کاملا سازگار با محیط زیست تبدیل گردید. این ویلا با سیستم انرژی های تجدید پذیر کار می کند که شامل توربین های بادی و 20 هزار متر مربع زمین پنل های خورشیدی است. هر ویلای این مجموعه دارای ویو منحصربفرد و ساحل اختصاصی، استخر، جکوزی، فضای غذاخوری و نشستن و تجهیزات کامل است.

در بین نام ویلاهای معروف جهان، ویلای Over Yonder Cay در کشور باهاما به خوبی درخشیده است

  • ویلای Bananaquit در جزیزه Jumby Bay در آنتیگوا

دهمین نمونه از ویلاهای معروف جهان با 7 اتاق خواب است که در جزیره کاملا خصوصی Jumby Bay واقع شده و بر روی ساحل شنی سفید Pasture Bay ساخته اند. طراحی ویلا ال شکل Bananaquit با 7 اتاق خواب که هر کدام حمام اختصاصی خودشان را دارند. در این ویلا یک پذیرایی، آشپزخانه و فضای غذاخوری، کتابخانه، مبلمان و تلویزیون، سینمای خانگی، میز تنیس و استخر آب 15 متری با امکانات کامل مشاهده می کنید. این ویلای فوق لاکچری با 1020 متر مربع به خوبی سبک کارائیب و گرمسیری حاره ای را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید در فضای داخلی و خارجی بخش های رواق مانند در اطراف استخر با یک فضای باغ مانند حاره ای ساخته شده اند. این ویلا فقط با قایق قابل دسترسی است.

همین نمونه از ویلاهای معروف جهان با 7 اتاق خواب است که در جزیره کاملا خصوصی Jumby Bay واقع شده

  • ویلای Praana Residence در جزیره کوه سامویی تایلند

در بین نام ویلاهای معروف جهان، ویلای پرانا در تایلند که در یک جزیره خوش آب و هوا واقع شده خودنمایی می کند. این ویلا را با امکانات خاصی مثل رینگ بوکس، زمین تنیس، سونا، باشگاه بدنسازی و تناسب اندام، 6 اتاق خواب با تجهیزات کامل، ویو کامل از تپه جنگلی و سرسبز به سمت دریا، دو استخر فول تجهیزات می شناسند. باشگاه شبانه، اتاق سینما و کارائوکه هم باید به لیست تفریحات آن اضافه کرد. ظرفیت این ویلا 12 نفر است.

در بین نام ویلاهای معروف جهان، ویلای پرانا در تایلند که در یک جزیره خوش آب و هوا واقع شده خودنمایی می کند.

  • ویلای Annnandale در جزیره جنوبی نیوزلند

ویلای بسیار خاص و معروف جهان که مکانی اختصاصی برای هلیکوپتر و جت شخصی دارد. در یک سمت ویلا یک منطقه حفاظتی مخفی شده با یک تختخواب قرار گرفته که ویو ابدی به سمت خلیج و ساحل دارد. برای اینکه بیشترین لذت را از مناظر اطراف ببرید و با سبک معماری و بافت نیوزیلند همخوانی داشته باشد متریال های ویلا را از شیشه، سنگ، بتن و چوب انتخاب کرده اند. فضای داخلی با شومینه و بیرون با سونا و حمام آب گرم لحظات رمانتیکی را سپری می کنند. این ویلا استخر ندارد و فضای آن مخصوص زوجین است.

ویلای بسیار خاص و معروف جهان که مکانی اختصاصی برای هلیکوپتر و جت شخصی دارد.

  • ویلای Sola Cabiati در دریاچه کومو ایتالیا

از جمله ویلاهای معروف جهان و نمونه ای بسیار قدیمی که حدود سال 1750 ساخته شده و اشراف و درباریان پادشاه در آن زندگی می کرده اند. این ویلا یکبار بازسازی شده و اکنون پس از صدها سال هنوز مجلل ترین ویلای موجود در ایتالیا به شمار می رود. در سراسر این ویلا نقاشی های دیواری، مجسمه های تزیینی، ملیله کاری ها و عتیقه جات را می بینید. این ویلا گنجایش 12 نفر را دارد.

ویلای Sola Cabiati در دریاچه کومو ایتالیا

  • ویلای Beyond در وسترن کیپ آفریقای جنوب

از ویلاهای معروف جهان که هر سال بر روی جلد نشریه Elle Decoration قرار می گیرد. این ویلا به سبک معاصر ساخته شده و در چند کیلومتری کیپ تاون قرار دارد. محیطی صمیمی برای پذیرایی از مهمانان و مناسب برای ایونت های مختلف است. در هر دو سمت ویلا ویو کامل به محیط بیرون دارید و یک پذیرایی و فضای غذاخوی به همراه استخر و مکانی برای استراحت نیز وجود دارد. این ویلا 6 طبقه بوده و دارای سینما و اتاق بخار است. 5 اتاق خواب بسیار بزرگ که هر یک بالکن اختصاصی دارند از دیگر ویژگی های این ویلای مشهور جهان است. این ویلا گنجایش 12 نفر را دارد.

از ویلاهای معروف جهان که هر سال بر روی جلد نشریه Elle Decoration قرار می گیرد.

  • ویلای Venetia در جزیره Mykonos یونان

این ویلا که فقط 5 کیلومتر با شهر میکونوس یونان فاصله دارد در لیست ویلاهای معروف جهان قرار گرفته که به سبک روستیک ساخته اند. ویلا روستیک Venetia با اتاق های سفید رنگ و نمای سنگی همراه با صنایع دستی و هنرهای محلی و مبلمان آنتیک فضای بی نهایت زیبایی ساخته است. فضای بیرون این ویلا فوق العاده است. استخر آن با آب دریا پر می شود، فضای غذاخوری سرپوشیده، فضای استراحت، آشپزخانه و بار به همراه روشنایی با شمع باعث شده که فضایی باورنکردنی را ببینید. هر کدام از اتاق خواب ها، حمام و سرویس بهداشتی خودش را دارد و با یک بالکن هم به سمت دریا دید مستقیم پیدا می کند.

ویلای Venetia در جزیره Mykonos یونان

جمع بندی مطالب

در این مطلب لیستی از ویلاهای معروف جهان را مشاهده کردید که همراه با عکس و توضیحات کامل از امکانات و تجهیزات و ویژگی ها بودند. اگر به مطلب بهترین ویلاهای ایران نگاه کرده باشید متوجه خواهید شد که در برخی نمونه ها هم سطح و همپای نمونه های خارجی کار شده و توانسته اند بسیار شهرت پیدا کنند. اگر شما هم ویلای معروف دیگری در جهان می شناسید با ما به اشتراک بگذارید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
ویلای LA BERGERIE در جنوب فرانسه به سبک کلاسیک ساخته اند.
ویلای ANI PRIVATE VILLA RESORTS‏ ‏در سریلانکا و Beyond در آفریقای جنوبی به سبک معاصر ساخته شده اند.
ویلاهای ANI PRIVATE VILLA RESORTS در سریلانکا، آلایا در باربادوس و LA BERGERIE در فرانسه هم بسیار معروف هستند و هم اینکه نسبت به بقیه مساحت بسیار بیشتری دارند.
ویلای Sola Cabiati در دریاچه کولو ایتالیا در حدود 1750 میلادی ساخته است.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد