شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل در سال 2023

وقتی صحبت از رنگ آمیزی خانه جدید می شود یا می خواهید موقع بازسازی خانه ویلایی دستی هم به سر و روی رنگ دکوراسیون داخلی بکشید، همیشه یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل چیست؟ چه رنگی انتخاب کنیم که فارغ از میزان زیبایی دکورمان، همه چیز شیک و درجه یک به نظر برسد؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال طبیعتا باید دنبال منابع معتبری باشید که بهترین و زیباترین رنگ شیک دکوراسیون منزل را با توجه به ترندهای سال 2023، نوع سبک معماری و محبوبیت آنها در طی گذر زمان پیشنهاد می کند به نحوی که تا سالیان طولانی حتی از مد هم نیافتد. کاری که ما در این مطلب انجام داده ایم همین است تا بتوانید با خیالی راحت انتخاب کنید. ابتدا توضیحاتی در خصوص شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل و ترندها خواهیم داد و سپس شیک ترین رنگ های 2023 را برای دکوراسیون داخلی منزل معرفی خواهیم کرد.

بررسی تخصصی شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل

در خصوص شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل شما می توانید علاوه بر مراجعه به سایت های معتبر دکوراسیون داخلی هشتگ ها و ترندهای شبکه های اجتماعی مطرح در این زمینه مثل پینترست و اینستاگرام را هم چک کنید. با این کار می توانید به راحتی بفهمید که اگر به دنبال ترکیب انواع رنگ در دکوراسیون داخلی از بین رنگ های بسیار شیک هستید باید به چه رنگ هایی فکر کنید. حتی شما می توانید به کمک colorhunt.co یکی از رنگ های شیک دکوراسیون منزل را که در این مقاله معرفی می کنیم انتخاب کنید تا به شما رنگ های ست مناسب با آن را پیشنهاد دهد.

تیم دکوراسیون داخلی گروه معماری آد با بررسی که بر روی بیش از 1.5 میلیون پست اینستاگرامی با هشتگ های مرتبط با شیک ترین رنگ دکوراسیون داخلی و زیباترین رنگ های ترند 2023 و غیره انجام داده نتایج آن را در اختیار ما قرار داده و ما نیز در ادامه به این رنگ ها اشاره خواهیم کرد.

براساس داده های به دست  آمده از سال 2022 تا به زمان انتشار مقاله بیشتر از هر چیزی رنگ سفید، سپس صورتی و در رتبه سوم رنگ سبز به عنوان رنگ های شیک دکوراسیون منزل معرفی شده اند که البته هر یک تناژهای مختلفی را می پذیرند.

حتما در نظر داشته باشید رنگ هایی که در ادامه به عنوان شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل توسط شرکت طراحی دکوراسیون داخلی آد به شما معرفی می شوند تمامی ویژگی هایی که در ابتدای مطلب اشاره کردیم را دارا بوده و با خیالی راحت می توانید انتخاب نمایید.

 شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل

شیک ترین رنگ های دکوراسیون داخلی منزل

در این قسمت لیستی از شیک ترین رنگ های دکوراسیون داخلی به همراه تناژهای مختلف آن را مشاهده می کنید:

  • سفید

اصلی ترین و پرطرفدارترین رنگ شیک دکوراسیون داخلی طبق تمامی آمار به دست آمده، رنگ سفید است به چند دلیل! اول از همه اینکه رنگ خنثی محسوب می شود بنابراین به راحتی با هر رنگ دیگری می توانید ست کنید. دوم اینکه اگر فضای کوچکی داشته باشید آن را بزرگتر و روشنتر جلوه می دهد. سومین دلیل این است که هیچ وقت از مد نمی افتد. چهارم اینکه با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی مخصوصا مدرن سازگاری دارد. یکی از بهترین تناژهای سفید که به عنوان شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل می شناسند، سفید گرم است که ترکیب سفید و کمی خاکستری است.

در برخی موارد رنگ ترکیبی خاکستری – سبز را هم با سفید قاطی می کنند که پیشنهاد یکی از طراحان معروف دنیا به نام Laurel Bern است. این ترکیب رنگ برای همه جای خانه مخصوصا نقاطی که نورگیری خوبی دارند فوق العاده است و برای قسمت هایی که چندان نورگیری خوبی ندارند باید از رنگ های روشنتر استفاده کرد.

برای استفاده از رنگ سفید و تناژهای آن به عنوان شیک ترین رنگ دکوراسیون خانه توصیه می کنیم دیوارهای سفید رنگ را با کفپوش های چوبی و قرنیزهای چوب طبیعی ترکیب کنید تا زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید. آویز کردن تابلوهای هنری و عکس های مختلف بر روی دیوار سفید هم معجزه می کنند. اگر در ویلا یا خانه خود شومینه آجری یا سنگی هم داشته باشید ترکیب رنگ آتشی و تیره آجرها یا سنگ های اطراف شومینه با دیوار سفید نقطه کانونی بسیار زیبایی می سازد.

برخی افراد ترجیح می دهند از سفید به عنوان شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل به تنهایی استفاده کنند و به عبارتی مونوکروماتیک عمل کنند که در این صورت برای نشان دادن بافت و فرم و جزئیات ریزتر به کار می رود. در این حالت استفاده از اکسسوری های مختلف و مبلمان ست شده با دیوار توصیه می شود.

برخی افراد ترجیح می دهند از سفید به عنوان شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل به تنهایی استفاده کنند 

  • بژ

رنگ بژ به انتخاب طراح معروف جهانی Jane Lockhart برای کسانی که به دنبال رنگ های گرم می گردند انتخاب بسیار مناسبی است مخصوصا که تناژها و ترکیب های رنگی بژ هم زیبا هستند. به عقیده این طراح خانه هایی که به رنگ بژ هستند ساکنین آن تا سالیان طولانی می توانند بدون نیاز به تعویض رنگ دیوارها زندگی کنند که این نشان دهنده سازگاری و انعطاف پذیری این رنگ با انواع ترکیب و چیدمان دکوراسیون و سبک های معماری مختلف است.

4 نوع تناژ و ترکیب رنگی بژ توسط طراحان توصیه شده و پیشنهاد می کنند از این رنگ برای خانه هایی که طراحی پلان باز دارند استفاده شود. یکی از ترکیب های رنگی بژ دارای ته رنگ قرمز است که با وسایل و قسمت های چوبی که از درخت گیلاس هستند و یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز ست می شود. ترکیب رنگی دیگری از بژ که بسیار هم محبوب است و طبق قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی هم کاربردهای زیادی دارد، گریژ نامیده می شود. گریژ به ترکیب بژ و خاکستری می گویند و در سال 2022 به بعد بسیار محبوب شد.

ترکیب های رنگی دیگر بژ هم که در لیست شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل قرار می گیرند شامل بژ روشن، بژ مایل به سفید، بژ کاراملی تا تیره، قهوه ای مات و غیره هستند که با ته مایه هایی از رنگ های زرد، سبز و قرمز زیبایی خاصی به منزل شما می بخشند. طبق نظر Ralph Lauren رنگ بژ سبب آرامش بخشی است و بسیار چشم نواز است. همچنین Barbara Richardson نه تنها بژ را به عنوان شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل می داند بلکه بهترین رنگ برای سبک های معماری سنتی و معاصر در نظر گرفته است.

 رنگ بژ به انتخاب طراح معروف جهانی Jane Lockhart برای کسانی که به دنبال رنگ های گرم می گردند انتخاب بسیار مناسبی است

  • خاکستری

قطعا در لیست شیک ترین رنگ های دکوراسیون منزل، باید رنگ خاکستری هم وجود داشته باشد به نحوی که به عقیده برخی طراحان مثل Lisa Mende قابلیت این را دارد که حتی پرکاربردتر و بهتر از سفید و بژ عمل کند. رنگ خاکستری را به عنوان رنگ سفید جدید (بهترین جایگزین برای رنگ سفید) و یکی از فوق العاده ترین رنگ ها و محبوب ترین و شیک ترین رنگ ها از نظر طراحان دکوراسیون داخلی می دانند. در انواع مدل های رنگ آمیزی ساختمان می توانید روی خاکستری حساب ویژه باز کنید و حتی به تنهایی و به شکل مونوکروماتیک هم قابل استفاده است و لزومی به ترکیب شدن با سایر رنگ ها ندارد.

برخی ترکیب ها و تناژهای رنگی خاکستری مثل ته مایه های آبی و سبز در رنگ خاکستری مکمل های بی نظیری هستند مخصوصا اگر بخواهید با وسایل چوبی و روکش های چرمی مبلمان هم ست کنید. بد نیست بدانید که رنگ خاکستری هم جزو رنگ های خنثی است پس می توانید با هر رنگی ترکیب کنید و اگر طرفدار سبک مدرن هستید و سفید خالص نمی پسندید پس بدون شک به سراغ رنگ خاکستری بروید.

تناژهای تیره تر خاکستری بیشتر جنبه رسمی پیدا می کنند بنابراین برای سبک های معماری سلطنتی توصیه می کنیم مخصوصا اگر به دنبال یک تأثیر دراماتیک و نمایشی بر روی دیوارهای شاخص و اصلی خانه هستید. از طرفی رنگ خاکستری علاوه بر اینکه برای دیوارها شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل است پس زمینه بسیار زیبایی هم با مبلمان به سبک وینتیج و آنتیک می سازد.

تناژهای روشن خاکستری هم حتی جزو شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل هستند اما نکته بسیار مهمی دارد. وقتی از خاکستری روشن برای دکوراسیون منزل استفاده می کنید حالت غباری و مه مانند ایجاد می کند بنابراین اگر در مناطق گرم و خشک و جنوبی کشور زندگی می کنید یا قصد دارید رنگ شیک برای اتاق های جنوبی انتخاب نمایید به سراغ رنگ خاکستری روشن بروید. از طرفی از رنگ خاکستری روشن برای سقف یا ایجاد محیطی آرام و ریلکس کننده هم استفاده می کنند.

  • آبی

طبق نظر The Huffington Post یکی از گزینه های قطعی در لیست شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل، آبی است مخصوصا برای کسانی که به دنبال رنگ هایی بجز رنگ خنثی هستند. بد نیست بدانید که در همین سال های گذشته نتایج یک نظرسنجی از 30 کشور مختلف نشان دادند که 42% آقایان و 30% خانم ها رنگ آبی را به عنوان رنگ مورد علاقه و یکی از شیک ترین رنگ ها اعلام کردند.

رنگ آبی آرامش بخشی خاصی دارد و هنگامی که با رنگ های طبیعی چوبی ترکیب می شود اثر آن چند برابر است. آبی رنگ انعطاف پذیری است بنابراین با همه انواع سبک های معماری سازگار است و در کنار شیک بودن بسیار زیباست. رنگ آبی در ترکیب با خاکستری و سبز معجزه می کند. برخی طراحان و شرکت ها توصیه می کنند که از ترکیب آبی و نارنجی در اتاق استفاده کنید. اگر به دنبال سبک مدرن هستید باید رنگ آبی را با یکی از رنگ های خنثی و یا از جنس خاک ترکیب کنید در غیر این صورت ترکیب آبی با رنگ هایی مثل مثل کرم تا بژ و قهوه ای برای سبک سنتی یا ایرانی مناسب هستند.

 طبق نظر The Huffington Post یکی از گزینه های قطعی در لیست شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل، آبی است

اما جدای از بررسی تخصصی و روانشناسانه رنگ ها که براساس آن شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل را برای شما لیست کردیم برخی از رنگ ها هم شیک و زیبا هستند هر چند کمتر توصیه شده اند که دلیل اصلی آن انعطاف پذیری نه چندان بالاست و اینکه شاید همیشه ترند و روی مد نباشند. در این لیست می توان رنگ های زیر را اسم برد:

  • فندقی

رنگ فندقی را می توان جزو شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل نام برد ولی بهتر است به عنوان رنگ اتاق خواب زوجین یا بر روی دیوارهای شاخص خانه استفاده شود تا اثر رمانتیک و شکوهمند خود را حفظ کند و سبب دلگیر شدن فضای منزل نشود.

 رنگ فندقی را می توان جزو شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل نام برد

  • بنفش

قطعا رنگ بنفش جزو شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل است اما به عقیده طراحان رنگ عجیب و غریبی است چون اگر براساس طرح و برنامه و سبک معماری دکوراسیون داخلی خود از تناژ مناسب استفاده نکنید یقینا ناخوشایند خواهد شد. بنابراین با رنگ بنفش محتاط باشید چون همانقدر که می تواند حس لاکچری و لوکس بودن بدهد و شما را به عرش برساند قابلیت زمین زدن کل زیبایی دکوراسیون داخلی را هم دارد. از طرفی در طی سال های اخیر رنگ بنفش بارها مد شده و دوباره از مد افتاده است با این حال هنوز هم جزو رنگ های شیک دکوراسیون خانه است.

اگر محیط آرامش بخش می خواهید که حس راحتی به شما تلقین کند از بنفش تیره استفاده کنید اما فقط برای دیوارهای شاخص پذیرایی یا اتاق خواب. این رنگ برای مناطق سردسیر هم عالی است مخصوصا اگر با رنگ های آبی دریایی در بهار یا نارنجی ملایم در تابستان و کرم در پاییز ترکیب شود. خلاصه اینکه اگر رنگ بنفش انتخاب کردید بهتر است با رنگ های خنک ترکیب کنید هر چند باز هم بستگی به سلیقه و محیط زندگی شما دارد.

 قطعا رنگ بنفش جزو شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل است

  • خردلی

در لیست زیباترین رنگ دکوراسیون منزل، رنگ خردلی آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته تا جایی که برخی دکوراتورهای معروف دنیا مثل Abb Fenimore و Caitlin Murray به رنگ خردلی رنگی شیک ولی قهرمان گمنام (Unsung Hero) می گویند. از خواص جالب رنگ خردلی حالت متعادل کنندگی آن است و گرمی و صمیمیت را وارد محیط می سازد. از طرفی یکی از بهترین رنگ های متضاد در فضاهایی است که با رنگ های خنثی رنگ آمیزی کرده اید.

دکوراتورهای معتبر دنیا توصیه می کنند برای اینکه بیشتر از رنگ خردلی لذت ببرید و بفهمید چرا به عنوان یکی از شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل معرفی شده آن را با رنگ هایی مثل سبز کله غازی ترکیب کنید. مثلا مبلمان زرد با دیواری به رنگ سبز کله غازی فوق العاده است. یا مثلا از وسایل خردلی رنگ در اتاقی با پس زمینه آبی استفاده نمایید. ترکیب رنگ خردلی با رنگ های خنثی هم برای ایجاد حس رمانتیک و نشان دادن روحیه جسورانه شما و ساخت یک فضای بصری یونیک عالی است.

خردلی در لیست زیباترین رنگ دکوراسیون منزل 

جمع بندی مطالب

در این مطلب لیستی از شیک ترین رنگ های دکوراسیون منزل را معرفی کنیم که به عقیده بهترین و معروف ترین دکوراتورهای داخلی باید در خانه های خودتان امتحان کنید. البته هر رنگ تناژهای مختلفی دارد و هر کدام بهتر است براساس محلی که قصد رنگ آمیزی دارید و سبک معماری دکوراسیون داخلی خودتان انتخاب نمایید.

0 / 5
سوالات پر تکرار
رنگ های سفید، خاکستری و آبی با رنگ خنثی شیک ترین رنگ های سبک مدرن در سال 2023 هستند.
اگر سبک دکوراسیون منزلتان را معاصر انتخاب کرده اید فقط به سراغ رنگ بژ بروید.
طبق نظر دکوراتورهای داخلی معروف دنیا رنگ های بژ و آبی، تناژهای مختلف این دو رنگ همراه با ترکیب های رنگی که توضیح دادیم شیک ترین و زیباترین رنگ های سبک سنتی هستند.
بعد از رنگ های اصلی که نام بردیم رنگ های خردلی، فندقی و بنفش جزو رنگ های شیک در درجه دوم هستند.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد