20+ ایده تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان که فکرش را نمی کردید!

تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان شاید کمی خوشبینانه یا غیر واقع بینانه به نظر برسد اما اصلا اینطور نیست. در دنیای امروزی که به آن دنیای ایده ها هم می گویند با گذشته تفاوت های بسیار زیادی دارد و شما مجبور نیستید همیشه برای تزیین یک فضایی از منزل هزینه های زیادی متحمل شوید. قبلا این ادعا را با تزیین بالکن کوچک با وسایل دور ریختنی ثابت کرده ایم و دیدید که چطور با وسایلی که حتی فکرش را نمی کردید توانستید بالکنی بسیار شیک و زیبا داشته باشید. در این مطلب هم می خواهیم به شما ایده هایی بدهیم تا بتوانید با وسایل ساده و ارزان اتاق را تزیین کنید و از محیط آن لذت ببرید.

 بتوانید با وسایل ساده و ارزان اتاق را تزیین کنید و از محیط آن لذت ببرید.

بهترین ایده های تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان

ایده تزیین اتاق با بودجه کم، وسایل ساده و ارزان شاید کمی دشوار به نظر برسد اما با ایده هایی که به شما می دهیم این کار ساده تر از چیزی که فکرش را بکنید خواهد شد. در ادامه با لیست بهترین ایده دکور اتاق با وسایل ساده در دکوراسیون داخلی با ما همراه باشید:

  • رنگ آمیزی دیوار شاخص (Accent Wall)

رنگ آمیزی کل دیوارهای اتاق هزینه زیادی نیاز دارد اما به جای آن دیوار شاخص را اگر رنگ کنید کل حال و هوای اتاق عوض می شود. همانطور که می دانید توجه کردن به  قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد بنابراین با تغییر رنگ دیوار شاخص باید طوری عمل کنید که نیاز به تغییر رنگ سایر دیوارها یا بخش های دیگر اتاق نشوید. پس ترجیحا از همان خانواده رنگ مثل جابجایی رنگ سرد به جای رنگ سرد متفاوت، یا رنگ روشن جدید به جای رنگ روشن قبلی و غیره.

 رنگ آمیزی کل دیوارهای اتاق هزینه زیادی نیاز دارد اما به جای آن دیوار شاخص را اگر رنگ کنید کل حال و هوای اتاق عوض می شود.

  • خرید رومبلی جدید

یک ایده جالب برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان این است که به جای اینکه مبل یا کاناپه جدید بخرید کافیست یک رومبلی جدید بخرید و با آن ظاهر مبل و یا کاناپه را عوض کنید. مدل رومبلی بسته به سبک مبلمان و دکوراسیون داخلی مهم است.

  • وسایل خراب و معیوب را بردارید

یکی از روش های تزیین اتاق خواب با وسایل ساده این است که اول از همه از شر وسایل خراب و معیوب خلاص شوید. بالاخره این روش هم یک نوع تزیین و تغییر دکوراسیون است. اگر این وسایل ضروری نیستند با حذف آنها ظاهر تر و تمیز و شیک تری به محیط اتاق بدهید. پس همیشه هم لازم نیست هزینه کنید!

  • تابلو نقاشی آویز کنید

تابلوهای نقاشی قابدار گران قیمت نیستند و به عنوان یک راهکار برای تزیین ساده و ارزان اتاق مناسب هستند. اگر اهل ذوق و هنر هستید و تابلو نقاشی دارید آویزان کردن آنها داخل اتاق به شکل یک گالری دیواری ایده بسیار جذاب و زیبایی است.

 تابلوهای نقاشی قابدار گران قیمت نیستند و به عنوان یک راهکار برای تزیین ساده و ارزان اتاق مناسب هستند.

  • گلدان بذارید

گلدان گیاه بهترین ایده تزیین اتاق با وسایل ارزان است چون علاوه بر هزینه کمی که باید بپردازید زیبایی و طراوت آن انرژی بخش است. اگر چندان اهل نگهداری گیاه نیستید می توانید از گیاهان مقاوم به خشکی استفاده کنید تا مراقبت زیادی نیاز نداشته باشد.

  • سیم ها را مخفی کنید

به طور کلی برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان می توانید طوری عمل کنید که فضای اتاق ساده و شیک به نظر برسد. مثلا به جای اینکه سیم های در هم رفته در یک گوشه داشته باشید با داکت آنها را منظم کرده و مخفی کنید.

  • لوازم دست دوم یا استوک بخرید

قرار بر این است که ایده دکور اتاق با وسایل ساده و ارزان قیمت ولی با کیفیت باشد. بنابراین به جای خرید وسایل نو، وسایل دست دوم یا استوک بخرید که هیچ عیبی ندارند و صرفا به خاطر دست دوم بودن قیمت خیلی کمتری پیدا کرده اند. این وسایل از تخت خواب گرفته تا پرده و مبلمان و میز آرایش و همه چیز را شامل می شود.

  • بشقاب های استفاده نشده به عنوان دکوری اتاق باشند

وقتی به تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان فکر می کنید باید از تمامی پتانسیل های موجود استفاده کنید. مثلا برخی مواقع پیش آمده که برخی از بشقاب های منزل را هنوز استفاده نکرده باشید پس می توانید از آنها به شکل دیوارکوب استفاده کنید که هم دیوار خالی اتاق را قشنگتر می کند و هم اینکه در سریعترین زمان ممکن دکور اتاق را تغییر داده اید.

 بشقاب های استفاده نشده به عنوان دکوری اتاق باشند

  • جای مبلمان را عوض کنید یا چینش را تغییر دهید

ایده تزیین اتاق همیشه هم نباید هزینه بردار باشد. شما می توانید به سادگی با عوض کردن جای مبلمان تغییرات زیادی ایجاد کنید بدون اینکه مجبور باشید هزینه خاصی کنید. همیشه تغییر چینش بهترین روش تزیین است.

  • روکش کوسن ها را عوض کنید

روش دیگر تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان این است که روکش کوسن ها را عوض کنید به جای کوسن جدید بخرید. کوسن ها تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند بنابراین می توانید با عوض کردن یک روکش فرم و ظاهر جدیدی به آنها بدهید و با کمترین هزینه اتاق را تزیین کنید.

  • سبک تلفیقی را انتخاب کنید

از بین انواع سبک های معماری، سبک تلفیقی مناسبترین گزینه است چون اساس این سبک روی ترکیب کردن المان های مختلف است و نه اینکه لزوما هماهنگی و هارمونی مشخصی پدید بیاید. بنابراین بخاطر اینکه نیاز به وسیله خاصی ندارید تا سبک تلفیقی را اجرا کنید برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان بهترین گزینه است.

 سبک تلفیقی مناسبترین گزینه است چون اساس این سبک روی ترکیب کردن المان های مختلف است

  • چراغ دیواری به جای لامپ قدیمی

ایده دکور اتاق با وسایل ساده در سبک مدرن بسیار راحتتر و مناسبتر است. پس اگر می خواهید اتاقی مدرن داشته باشید چراغ های قدیمی را بردارید و به جای آن یکی دو عدد لامپ دیواری مدرن یا دکوراتیو مدرن قرار دهید.

  • باز طراحی قفسه کتاب یا کتابخانه

معمولا در اتاق خواب های ما وسیله ای که کمترین کارایی را دارد قفسه کتاب یا کتابخانه است به جز اتاق کودکانی که به مدرسه می روند. بنابراین اگر قفسه کتاب دیواری یا همان شلف ها و کتابخانه را بی استفاده می بینید و فکر می کنید می توانید از آن به شکل دیگری استفاده کنید حتما در برنامه قرار دهید. برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان کافیست از کتابخانه برای نگهداری وسایل قدیمی و عتیقه استفاده کنید یا رنگبندی و طرح جدید به آن بدهید.

  • آینه نصب کنید

اگر به دنبال ایده های جالب برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان هستید ولی متراژ اتاق شما کم است از آینه استفاده کنید. آینه را بالای تخت خواب یا در فضای خالی نصب کنید تا با انعکاس نور باعث شده فضای اتاق بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد.

 اگر به دنبال ایده های جالب برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان هستید ولی متراژ اتاق شما کم است از آینه استفاده کنید.

  • یک تکه فرش بیندازید

اگر کف اتاق خواب پارکت دارید پس برای تنوع یا تزیین اتاق با وسایل ساده، یک تکه فرش بیندازید به نحوی که زیر پایه های تخت نرود. همین که در وسط اتاق تکه ای از آن را فرش بپوشانید و زیباسازی کنید کافیست.

  • به سقف به عنوان دیوار پنجم نگاه کنید

برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان به رنگ آمیزی سقف یا تغییر طرح و مدل آن فکر کنید. گاهی اوقات برای محل نصب لوستر از فرش های تزیینی استفاده می کنند. یا رنگ کردن سقف با رنگی به جز رنگ غالب اتاق ایده جالبی است.

  • یراق آلات را عوض کنید

گاهی اوقات برای ایده تزیین اتاق کافیست خیلی ساده فکر کنید و سختگیری نکنید مثلا عوض کردن دستگیره درب اتاق و کشوها و یراق آلات تأثیر زیادی روی محیط داخلی می گذارد. یراق آلات جزو ملزومات نه چندان گران قیمت دکوراسیون داخلی هستند که با تعویض آنها می توانید فضای محیط داخلی را عوض کنید.

  • فقط وسایل مهم را عوض کنید

برای اینکه تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان باشد، لازم نیست کل وسایل را عوض کنید همین که وسایل مهم عوض شوند کافیست.  مثلا لوسترهای کوچک اتاق، قالیچه کف، مبل های تک نفره یا کاناپه، میز مطالعه، میز آرایش و غیره.

 تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان باشد، لازم نیست کل وسایل را عوض کنید همین که وسایل مهم عوض شوند کافیست 

  • از فضاهای مرده استفاده کنید

همه ما بخاطر نوع چینش قبلی خود فضاهایی داریم که بی استفاده مانده اند یا نتوانسته ایم به درستی استفاده کنیم مثل گوشه های اتاق، اطراف میز مطالعه و غیره. اگر به دنبال تزیین اتاق با وسایل ارزان هستید، از این فضاها استفاده کنید مثلا در گوشه اتاق گلدان بذارید یا اگر کتابخانه ندارید یک کتابخانه یا شلف دیواری قرار دهید.

  • از وسایل چند منظوره استفاده کنید

یک روش عالی که در مبحث انواع تزیینات داخلی ساختمان هم توضیح دادیم تا هزینه ها را کاهش دهید، استفاده از وسایل چند منظوره است. با این کار از یک وسیله چندین استفاده می برید و نیاز به صرف هزینه برای خرید چندین وسیله نخواهد بود. به عنوان مثال تخت خوابی که جای زیادی برای ذخیره سازی و نگهداشتن وسایل مختلف دارد، چهارپایه یا میز جلو مبلی که امکان ذخیره وسایل و کتاب ها را داشته باشد و غیره.

از وسایل چند منظوره استفاده کنید 

  • پرده های بلندتر نصب کنید یا در ارتفاع بالاتری قرار دهید

یک روش عالی برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان این است که همین پرده هایی که دارید را در ارتفاع بالاتری نصب کنید. میله پرده را با فاصله 5 تا 8 سانتیمتر زیر سقف نصب کنید تا پنجره ها بزرگتر به نظر برسند و ظاهر اتاق فرق کند. اگر رنگ پرده ها بنفش و ارغوانی و مشابه آن باشد ظاهر لاکچری هم پیدا خواهد کرد.

  • وسایل دست ساز معجزه گر دکوراسیون اتاق

بهترین ایده تزیین اتاق با کمترین هزینه که از خلاقیت و سلیقه خودتان تمام و کمال استفاده کرده باشید وسایل دست ساز هستند. مثلا سبدهای حصیری برای قرار دادن لباس های کثیف، ظرف های شیشه ای به جای گلدان، استفاده از فضاهای بالای کمد لباس برای قرار دادن گلدان و وسایل تزیینی مختلف و غیره. حتی می توانید از دریم کچر و آویز کاموایی هم به عنوان تزیینات ساده اتاق استفاده کنید.

  • ریسه نوری به جای لوسترهای گران قیمت

تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان مثل ریسه های نوری ال ای دی و لامپ های نئونی به جای لوسترهای گران قیمت ایده ای عالی برای شما هستند. ریسه ها را می توانید دورتادور میز آرایش، کنج دیوار، پشت پرده ها، بالای تخت خواب یا به کنار آینه های قدی قرار دهید تا ببینید چطور با یک ریسه ساده محیط داخلی زیبایی پیدا می کنید.

تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان مثل ریسه های نوری ال ای دی و لامپ های نئونی  

  • شلف و باکس دیواری بجای کتابخانه

گاهی اوقات پیش می آید که کتاب زیادی ندارید یا قصد دارید اتاقی به جز اتاق بچه ها را با وسایل ساده و ارزان ولی شیک تزیین کنید. پس به جای خرید کتابخانه، از شلف و باکس دیواری استفاده کنید که هم می توانید چند کتاب بگذارید و هم اینکه می توانید به عنوان جای گلدان، قاب عکس های کوچک و چند وسیله دکوری و تزیینی استفاده نمایید.

جمع بندی مطالب

برای تزیین اتاق با وسایل ساده و ارزان ابتدا باید با تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی آشنا باشید تا بدانید دقیقا برای تغییر دکور باید چطور فکر کنید. پس از آن اگر بودجه کمی دارید یا مستأجر هستید و منطقی نیست که برای تغییر دکور و محیط خیلی هزینه کنید، از این ایده های جدید استفاده کنید. ما تلاش کردیم تا جدیدترین و بهترین ایده های تزیین اتاق با وسایل ارزان و ساده و حتی المقدور دم دستی را به شما پیشنهاد کنیم.

0 / 5
سوالات پر تکرار
سبک تلفیقی به شما کمک می کند تا از هر وسیله ای به راحتی استفاده کنید چون هدف ترکیب آیتم های مختلف است نه اینکه هماهنگی و هارمونی هم ایجاد کنید. اینگونه به راحتی به تناسب هر فصل امکان تغییر دکوراسیون اتاق را خواهید داشت. سبک مینیمالیستی هم چون طرفدار سادگی است گزینه مناسب بعدی برای شماست.
مثلا ریسه نوری ال ای دی به جای لوسترهای گران قیمت، شلف و باکس دیواری به جای کتابخانه، کاناپه تک نفره به جای مبل های گران قیمت، ظرف های شیشه ای خالی به جای گلدان های سرامیکی، رنگ کردن دیوار به جای کاغذ دیواری و غیره جایگزین های خیلی خوبی هستند.
شما می توانید با برداشتن وسایل معیوب و خراب شده، استفاده از وسایل قدیمی با کاربرد جدید، تغییر چینش مبلمان، نصب وسایل استفاده نشده به عنوان دیوارکوب تزیینی و غیره بدون صرف حتی یک ریال اتاق خود را تزیین کنید و حال و هوای تازه ببخشید.
از فضاهای مرده و گوشه های اتاق استفاده کنید، وسایل چند منظوره در اتاق بگذارید، از آینه برای بزرگتر نشان دادن فضا و از پرده های بلند برای بلندتر نشان دادن ارتفاع سقف کمک بگیرید. ضمنا دیوار شاخص را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد