برج های تهران

زندگی در پایتخت همراه با چالش ها و بعضا جذابیت های خاصی است مثل برج های سر به فلک کشیده ای که در مناطق مختلف حتی مناطق سنتی با بافت تاریخی احداث شده اند. اگر از دور هم به تهران نگاه کرده باشید آسمان خراش ها و برج های بلند آن نگاه همه را به خود جلب می کند چه برسد به اینکه از نزدیک هم دیده باشید. بنابراین از مشخصه های تهران همین برج های مرتفع، شیک و لاکچری هستند که طراحی برج آنها در برخی موارد شاهکار مهندسی است. به همین دلیل برای مردم از قشر عادی گرفته تا مرفه نشین همیشه این کنجکاوی ذهنی وجود داشته که برج های تهران که از همه معروف تر هستند کدامند و کجا هستند؟ حتی بعضا سوال می شود که چه کسانی در این برج ها زندگی می کنند یا سلبریتی ها در چه برج هایی هستند؟ ما قبلا در خصوص بلندترین برج های ایران لیست کاملی تهیه کرده ایم که می توانید مطالعه کنید. اما هدف این مطلب این است که بهترین برج های تهران کدامند و لیست جامعی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین برج های تهران

مشخصات و اسامی برج های تهران

بهترین برج های تهران اعم از مسکونی و تجاری و چه از لحاظ سبک لاکچری و کلاسیک یا مدرن سوالی است که ذهن خیلی از افراد کنجکاو را مشغول کرده است. در طی چند سال اخیر هم به این لیست برج هایی افزوده شده اند و طراحی پلان مسکونی در قالب برج همیشه ادامه دار است. در ادامه فهرست برج های تهران را به همراه مشخصات مختصر و مفید مطالعه خواهید کرد.

  • برج مسکونی رولکس فرمانیه

برج رولکس فرمانیه نه تنها بواسطه سکونت سلبریتی ها و افراد سرشناسی مثل کریم بافری و علی دایی یکی از برج های معروف تهران به حساب می آید بلکه بخاطر نوع معماری و شاهکار طراحی و اجرای شرکت ساختمانی آن و امکانات فوق العاده ای که دارد جزو بهترین برج های تهران نیز هست. این برج مسکونی فوق لاکچری دارای 52 واحد در 16 طبقه است که حداقل متراژ هر واحد 130 متر مربع و حداکثر 300 متر مربع است. امکاناتی مثل پزشک اختصاصی، سونا و استخر و جکوزی با متراژهای 700 متر مربعی در کنار مربیان اختصاصی، باشگاه بدنسازی فوق پیشرفته با نظارت و برنامه نویسی زیر نظر برترین مربیان بدنسازی کشور و غیره تنها بخشی از ویژگی های برج رولکس فرمانیه به عنوان بهترین برج تهران است. شارژ ماهانه این برج هم از عجایب است به نحوی که بسته به مرغوبیت واحد، به ازای هر متر مربع باید 200 تا 400 هزار تومان هر ماه شارژ پرداخت شود. بی دلیل نیست که افراد بسیار متمول کشور در این برج سکونت دارند. بد نیست بدانید که دلیل نامگذاری این برج به نام رولکس، نزدیکی به گالری ساعت رولکس اورجینال است. سبک معماری هم سبک روسی برای فضای محوطه است که اجرای آن بر عهده شرکت بین المللی سام اکسون است.

برج مسکونی رولکس فرمانیه بهترین برج های تهرا

  •  برج چناران الهیه

از برج های زیبای تهران، یکی از برج های بسیار لوکس با امکانات عالی و طبیعتا از بهترین برج های تهران، برج چناران است که با 13 طبقه و 26 واحد احداث شده است. آرشیتکت های معروف ایران، فرزاد دلیری و امید غلامپور وظیفه طراحی و اجرای این برج را بر عهده داشته اند. البته این به معنای این نیست که در هر طبقه دو واحد باشد بلکه در برخی طبقات تا سه واحد نیز وجود دارند. طبقه انتهایی یک پنت هاوس فوق لاکچری وجود دارد که اگر بخواهیم امکانات و ویژگی های آن را بگوییم باید به کلیه امکانات ویلاهای لوکس اشاره کنیم که در قالب یک پنت هاوس قرار گرفته اند. هر واحد برج چناران، از لوکس ترین برج های تهران، تقریبا 320 تا 640 متر مربع است. لابی هتل 2000 متر مربع است و استخر 500 متر مربعی آن نیز برای استفاده ساکنین کلیه امکانات رفاهی و تفریحی را دارد. محوطه سازی این برج هم بسیار حرفه ای و تماشایی است که در کنار آبنماها به شکل پیوسته آرامش تزریق می گردد. باشگاه بدنسازی بسیار پیشرفته و امکانات ایمنی و امنیتی عالی نیز از دیگر ویژگی های شاخص برج چناران الهیه است. بد نیست بدانید که پارکینگ این برج دارای سیستم اختصاصی ساکنین است که اطلاعات پلاک داخل آن ثبت شده و صرفا در این حالت است که درب پارکینگ اتوماتیک وار باز خواهد شد. همچنین سبک های ایرانی و رومی به شکل ترکیبی برای ساخت این برج استفاده شده اند.

برج چناران الهیه

  •  برج لوکس آلتون کورت نیاوران

اگر به خیابان نیاوران رفته باشید محال است که برج آلتون کورت که یکی از بهترین برج های لاکچری تهران است را ندیده باشید. این برج 24 طبقه با 60 واحد به متراژ 250 تا 700 متر مربعی و دو پنت هاوس 500 و 700 متر مربعی و نماکاری فوق العاده لاکچری آن شناخته می شود. از این 24 طبقه، 5 طبقه آن در زیرزمین برای پارکینگ است که برای پارک کردن 150 خودرو فضای کافی وجود دارد. برخی تصور می کنند امکاناتی مثل سالن ماساژ، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی، استخر و غیره جزو ویژگی های خاص برج آلتون کورت است. در حالی که اسکلت فولادی بسیار مقاوم آن حتی پایدار در برابر زلزله 8.5 ریشتری است که باعث شده آن را جزو خفن ترین برج های تهران قرار دهد که وصف لاکچری هم برای آن کم است. طراحی و اجرای برج آلتون کورت که جزو ده برج برتر تهران است توسط منصور وکیلی و هورآذر انجام گرفته است.

 برج لوکس آلتون کورت نیاوران

  •  برج روما رزیدنس کامرانیه

اسم برج های تهران که به میان می آید نمی توان به برج روما رزیدنس اشاره نکرد و این مورد هم چندین دلیل و البته داستان جذاب دارد. ابتدا باید گفت که در لیست بهترین برج های زیبا تهران است که معماری ساخت آن یک شاهکار مهندسی است. دومین دلیل امکانات فوق العاده این برج هم در سطح خصوصی مثل سه اتاق خواب و یک اتاق مستر در حداقل حالت ممکن برای هر اتاق با کلی امکانات و تجهیزات و هم در سطح عمومی مثل باشگاه بدنسازی، پزشک اختصاصی، سینما، لابی هزار متر مربعی، سالن ورزشی و بیلیارد، سونا، جکوزی و غیره است. سومین دلیل که شاید از همه جالب تر باشد، صاحب این برج یعنی رسول دانیال زاده هستند که از بدهکاران سرشناس بانکی است که پس از کش و قوس های فراوان و فرار به آلمان در نهایت به کشور بازگردانند و اکنون در زندان به سر می برند. در مورد واحدهای این برج مسکونی 15 طبقه باید بگوییم که از 350 متر شروع شده و به 926 متر مربع می رسد. پنت هاوس دوبلکس این برج هم با مساحت 1400 متر مربع از دیگر شاهکارهای برج روما رزیدنس به عنوان بهترین برج مسکونی تهران است. مساحت زمینی که برج مسکونی روما رزیدنس به عنوان بهترین برج در لیست برج های مسکونی تهران قرار گرفته 7000 متر مربع است.

برج روما رزیدنس کامرانیه

  •  برج نگار میدان ونک

از برج های خوب تهران، بسیار شیک و لاکچری با نمای شیشه ای، همین برج نگار با کاربری اداری – تجاری است. این برج 114 متر ارتفاع دارد که 31 طبقه را در خود جای داده است. همچنین دارای 5 طبقه برای پارکینگ به شکل اختصاصی است که توانایی قرار گرفتن 249 خودرو را دارد.

برج نگار میدان ونک

  •  برج جهان کودک

یک مورد جدیدترین برج های تهران همین برج جهان کودک در حوالی میدان ونک، تقاطع بلوار آفریقا و بزرگراه حقانی است. این برج 35 طبقه در زمینی به متراژ 1500 متر مربع قرار گرفته و سبک ساخت و معماری آن کاملا قابل توجه بوده و ارزش خیلی بالایی هم دارد. مجری برج جهان کودک آقای شایگان بوده که از سیستم مرکب و ستون فلزی بسیار قوی برای مقاوم سازی در برابر زلزله استفاده شده است.

برج جهان کودک

  •  برج میلاد

وقتی نام های برج های تهران مخصوصا بهترین آنها را نگاه می کنیم در بین آنها برج های غیر مسکونی مثل برج میلاد که در واقع یک برج مخابراتی است هم به چشم می خورد. این برج 435 متری در شمال غرب تهران، ششمین برج بلند مخابراتی دنیاست که ساخت و ساز آن حدود 11 سال طول کشید. برج میلاد اکنون نماد تهران شده و از سال 1386 که به بهره برداری رسید تا اکنون توسط بسیاری از گردشگران بازدید می شود و برای استفاده از امکانات آن باید بلیط تهیه کرد. برای دسترسی به این برج می توان از اتوبان حکیم، اتوبان همت، اتوبان شیخ فضل الله و اتوبان چمران اقدام کرد.

وقتی نام های برج های تهران مخصوصا بهترین آنها را نگاه می کنیم در بین آنها برج های غیر مسکونی مثل برج میلاد

  • برج تجاری – اداری زرافشان

برج تجاری – اداری زرافشان در محله شهرک غرب را با عنوان ساختمان اختصاصی بانک پارسیان هم می شناسند. مهمترین ویژگی برج زرفشان به عنوان بهترین برج های تهران، نمای پانورامایی یا 360 درجه به کل محیط اطراف است. برج زرافشان 30 طبقه دارد که در زمینی به مساحت 42779 متر مربع قرار گرفته است.

برج تجاری – اداری زرافشان

  •  برج بین المللی تهران

از بهترین برج های مسکونی تهران، برج بین المللی است که وظیفه طراحی و اجرای آن بر عهده شرکت فرانسوی «Setec Batiment» بوده که با شرکت بین المللی توسعه ساختمان مشارکت داشته است. برج بین المللی به عنوان اولین برج با امکانات یک خانه هوشمند فول آپشن شناخته می شود که با کاربری مسکونی – اداری ساخته اند. این برج 56 طبقه با 43 سوئیت، 172 آپارتمان دو خوابه، 313 آپارتمان سه خوابه، 16 آپارتمان چهار خوابه، 17 واحد تجاری و 11 پنت هاوس تریبلکس در تقاطع اتوبان های حکیم و کردستان است. کلیه امکانات روز دنیا و حتی مقاوم بودن در برابر زلزله های بسیار قوی و تخریب کننده از ویژگی های بسیار مهم برج بین المللی 162 متری است که به عنوان یکی از برج های تهران است. بد نیست بدانید که این برج دارای سه بال است که بال اول به سمت شمال، بال دوم به سمت شرق و بال سوم به سمت غرب کشیده است و هر یک دارای یک لابی عمومی و یک لابی اختصاصی هستند.

برج بین المللی تهران

  •  برج پارامیس خیابان فرشته

از بهترین برج های تهران برج پارامیس خیابان فرشته است که جزو بهترین برج های مسکونی پایتخت محسوب می گردد. مهدی خرمی روز مهندس طراح و مجری این برج بوده که گروه معماری پارامیس پارک به سرانجام رسانیده است. این برج در یک زمین 1500 متر مربعی احداث شده و به سبک کلاسیک است. این برج دارای 2 طبقه پارکینگ، 1 طبقه لابی و 10 طبقه مسکونی است. برج پارامیس دارای 9 واحد مسکونی با متراژ هر یک 435 متر مربع است بجز پنت هاوس که 540 متر مربع مساحت داشته و فول آپشن است. لابی هم 500 متر مربعی است و ارتفاع 6.5 متری دارد. هر واحد مسکونی دارای سه جای پارکینگ است که در کنار استخر، جکوزی، ماساژ روم، روف گاردن، سالن اجتماعات، سالن ورزشی و غیره تنها بخشی از امکانات بی حد و اندازه برج آرامیس هستند.

برج پارامیس خیابان فرشته

  •  برج 3 قلوی ایران زمین تهران

قطعا از برج های لاکچری تهران باید به برج های ایران زمین اشاره کرد که این برج های مسکونی به هم متصل هستند. این برج ها که در خیابان قدیمی ایران زمین هستند با 29 طبقه و 362 واحد مسکونی شهرت پیدا کرده اند. پنت هاوس های این سه مجموعه برج بین 450 تا 700 متر مربع مساحت دارند. محوطه 8000 متر مربعی برج ها دارای امکانات فول و کامل بوده و براساس آزمایشات کامل ژئوتکنیکی خاک و شناخت کامل زمین مقاوم سازی کامل در برابر زلزله هم انجام شده است. این برج ها را می توان جزو لوکس ترین و با امکانات کامل و بی نظیر در بین بهترین برج های تهران محسوب کرد.

برج 3 قلوی ایران زمین تهران

  • برج بام نیاوران

بهترین برج در تهران در منطقه نیاوران، برج بام نیاوران است که طراحی و اجرا بر عهده فرزاد دلیری بوده است که در سال 1387 به اتمام رسید. سبک معماری این برج کلاسیک است که از جمله سبک های معماری با تزیینات خاص و ویژه است که تجمل گرایی در حد اعلی دارد. مساحت زمینی که این برج بر روی آن قرار گرفته 5300 متر مربع است.

برج بام نیاوران

  •  برج سپهر

یکی از بهترین برج های تهران برج سپهر در خیابان سمیه است که همان ساختمان مرکزی بانک صادرات بوده و در سال 1370 بهره برداری شد. این برج 32 طبقه در زمینی به مساحت 55 هزار متر مربع ساخته شده که در بین ساختمان های مختلف تهران و برج های آن شناخته شده است.

یکی از بهترین برج های تهران برج سپهر در خیابان سمیه است

  •  برج بام پونک

از دیگر برج های تهران که بسیار معروف هستند برج بام پونک است که از نمای بیرونی گرفته تا طراحی و امکانات داخلی به بهترین شکل طراحی شده است. این برج به صورت 4 بلوک 11 طبقه که هر یک 145 واحد مسکونی دارند طراحی و ساخته شده که متراژ هر واحد نیز 63 تا 125 متر مربع است. امکانات رفاهی و تفریحی برج بام پونک شامل متریال و شیرآلات درجه یک، کف سنگ، شیشه دو جداره، نورگیری مستقیم، نورگیر عالی و دسترسی عالی به نقاط مختلف، باشگاه بدنسازی و بیلیارد، کافی شاپ، کتابخانه، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم خشکشویی و لاندری و غیره است.

از دیگر برج های تهران که بسیار معروف هستند برج بام پونک است

  •  برج باغ زعفرانیه

از بهترین برج باغ های تهران، برج باغ زعفرانیه را باید اسم ببرید که در سال 1395 هم جایزه معمار سال را در رتبه 4 کسب کرده است. این برج 15 طبقه بر روی زمینی به مساحت 6800 متر مربع بنا شده که مساحت هر واحد سه و چهار خوابه آن 218 تا 380 متر مربع است. واحدهای پنج و شش خوابه هم مساحتی معادل 550 تا 700 متر مربع دارند. از جمله امکانات این برج باغ بسیار معروف تهران می توان به سالن های چند منظوره، سالن کنفرانس، کافی شاپ و رستوران، زمین چند منظوره برای بسکتبال و تنیس و غیره، زمین مخصوص گلف و اسکواش، سالن بیلیارد و استخر و جکوزی و غیره اشاره کرد.

از بهترین برج باغ های تهران، برج باغ زعفرانیه را باید اسم ببرید

  •  برج آ. اس. پ

یکی از بهترین برج های مسکونی تهران که بخاطر قرارگیری در نزدیکی مرکز شهر و دسترسی عالی به همه جای شهر بسیار معروف شده، برج آ. اس. پ است. دقیقا به همین دلیل است که در کنار امکانات بسیار زیاد، بسیاری از ثروتمندان تهرانی علاقه زیادی به سکونت در این برج دارند. امکانات برج 23 طبقه A.S.P بسیار گسترده است و بی دلیل نیست که در بین لیست بهترین برج های تهران قرار گرفته است. این برج مسکونی با 250 واحد آپارتمانی، 120 واحد ویلایی، 140 واحد تجاری و 570 واحد برای انباری و پارکینگ یکی از جالب توجه ترین برج های منطقه است.

 برج آ. اس. پ

0 / 5
سوالات پر تکرار
بهترین برج های تهران که صرفا کاربری مسکونی دارند برج رولکس فرمانیه، برج چناران الهیه، آلتون کورت نیاوران، روما رزیدنس کامرانیه، پارامیس خیابان فرشته، سه قلوی ایران زمین، بام پونک و برج باغ زعفرانیه هستند.
برج باغ زعفرانیه بهترین برج باغ تهران است که رتبه چهارم جایزه معمار سال را هم نصیب خود کرده است.
برج بام نیاوران و برج پارامیس فرشته جزو بهترین برج های تهران با سبک معماری کلاسیک هستند.
برج های نگار میدان ونک، زرافشان شهرک غرب، برج بین المللی و برج آ. اس. پ جزو برج های لاکچری تهران با کاربری تجاری هستند.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد