بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا

در این سری جدید از مطلب «ترین ها» و در ادامه مطالب قبلی مثل بلندترین برج های معروف دنیا، بلندترین برج های ایران و معروف ترین هتل های جهان، همراه شما هستیم تا اینبار به معرفی بزرگترین شرکت ساختمانی جهان بپردازیم. تعداد این شرکت ها بسیار زیاد هستند و با توجه به اینکه در ماه های آخر سال میلادی هستیم و لیست شرکت های بزرگ ساخت و ساز جهان تکمیل شده، به معرفی شرکت های ساختمانی می پردازیم که در سال 2022 جزو شرکت های بسیار بزرگ و معروف دنیا قرار گرفته اند. با ما همراه باشید.

 فهرست بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان

فهرست بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان 

وقتی صحبت از بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان می شود منظور فقط شرکت های آمریکایی و انگلیسی نیستند و ما برای تهیه این لیست کل شرکت های مناطق جهان را بررسی کرده ایم. این شرکت ها از خاورمیانه گرفته تا دور دست ترین نقاط اروپا و آمریکا را شامل می شوند. این شرکت ها به دلیل کار و تلاش فراوان، فرایندهای ساخت و ساز و طراحی بی نظیر، بازاریابی استراتژیک و تیم کاری خلاق و حرفه ای توانسته اند در لیست بزرگترین شرکت های ساختمان سازی جهان قرار بگیرند.

شرکت Bechtel آمریکا

بزرگترین شرکت ساختمان سازی آمریکا و یکی از بزرگترین شرکت های ساختمان سازی در دنیا، شرکت Betchel است که در ایالت سان فرانسیسکو، کالیفرنیا قرار دارد و در حال حاضر هشتمین شرکت خصوصی بزرگ آمریکا نیز لقب دارد. این شرکت به شیوه کاری خاص و مدیریت ساخت حرفه ای با طراحی های بی نظیر مشهور است که با 50 هزار پرسنل در حال کار است. در طی آخرین آمار دریافتی این شرکت به بیش از 32.8 میلیارد دلار در سال رسیده است. این شرکت نه تنها در آمریکا بلکه در آفریقا و اروپا هم فعالیت دارد و پروژه های بزرگی مثل پروژه متروریل Dulles را بر عهده داشته که تا به امروز بزرگترین پروژه زیرساختی آمریکا به حساب می آید. تخصص عالی این شرکت در پروژه های مهندسی شهری، فرودگاه، معدن، تأسیسات نیروگاه برق، راه آهن و تأسیسات آب و انرژی های تجدیدپذیر است.

 

شرکت Bechtel آمریکا

شرکت Vinci فرانسه

دومین مورد در لیست بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان، شرکت بین المللی VINCI فرانسه است که تحت نام برندهای دیگر نیز در اقصی نقاط دنیا فعالیت دارند. کل پرسنل این شرکت در نقاط مختلف دنیا به 185 هزار نفر می رسد و سالانه حدود 44 میلیارد دلار درآمد دارد. برخی از بزرگترین پروژه های معماری این شرکت شامل بازسازی (فرق بازسازی و نوسازی) هتل Mandarin Oriental لندن، تونل Femern دانمارک و 43 پروژه دیگر در 19 کشور مختلف دنیاست.

 

شرکت Vinci فرانسه

شرکت Actividades de Construcción y Servicios اسپانیا

این شرکت که به اختصار ACS هم گفته می شود از دیگر بزرگترین شرکت ساختمانی جهان در لیست ما بوده که در کل اروپا زبانزد است. شرکت ACS اسپانیا دارای چندین شرکت تابعه تحت نظر برند خودش به نام های Turner، Hochtief و Dragados است که مجموعا 200 هزار نفر پرسنل دارند. این شرکت بزرگ ساختمانی به دلیل انجام پروژه هایی مثل بیمارستان Quellón شیلی و دفاتر مرکزی آژانس منابع طبیعی کالیفرنیا به شهرت رسیده است. این شرکت سالانه تقریبا 40 میلیارد دلار درآمد دارد.

 

شرکت Actividades de Construcción y Servicios اسپانیا

شرکت Larsen and Toubro هند

شرکت بعدی در لیست بزرگترین شرکت ساختمان سازی جهان، این شرکت هندی است که در واقع یک شرکت تابعه از شعبه اصلی خودش است که در دنیا به نام L&T هم می شناسند. این شرکت هندی در حال حاضر بر روی پروژه عمرانی ساخت یک پل شش بانده به طول 3.2 کیلومتر بر روی رود کریشنا هند کار می کند که پاویترا سانگامام در ویجایاوادا و جاده N10 در امراواتی را به هم وصل می کند. این شرکت بیش از 104 هزار نفر پرسنل دارد و سالانه درآمد آن به 17 میلیارد دلار می رسد.

 

شرکت Larsen and Toubro هند

شرکت ساختمانی ارتباطات چین

یک شرکت ساختمانی دیگر و این بار در کشور چین که به اختصار CCCC هم می گویند که دارای چندین شرکت تابعه کوچکتر مثل گروه John Holland استرالیاست. یکی از بزرگترین پروژه هایی که اخیرا این شرکت مشغول انجام آن است، ساخت پلتفرم فرودگاه جدید هنگ کنگ است. پروژه های معروف تکمیل شده این شرکت شامل ارتباط ریلی ساحل شرقی، بندر آب عمیق گوادر (Gwadar) و پل خلیج هانگژو هستند. شرکت CCCC چین بیش از 100 هزار نفر پرسنل دارد و مجموع درآمد سالانه این شرکت و شرکت های تابعه آن به بیش از 54.4 میلیارد دلار می رسد.

 

شرکت ساختمانی ارتباطات چین

شرکت Power China چین

شاید تعجب کرده باشید اما درست است. کشور چین بیش از یک شرکت ساختمانی بسیار بزرگ در کل جهان دارد و دومین آن Power China است. این شرکت طراحی ویلا و برج های بسیار معروفی در دنیا بوده و یکی از افتخارات قاره آسیا به شمار می رود که در سطح بین المللی هم فعالیت دارد. فعالیت های بسیار مشهور این شرکت شامل یک پروژه عمرانی بزرگ در دنیا و یک کارخانه هیدرو-برق در مرز زامبیا – زیمبابوه به ارزش 4 میلیارد دلار است که به خاطر پاندمی کرونا به تعویق افتاد. این شرکت چینی که بزرگترین شرکت ساختمانی جهان در لیست ماست بیش از 135 هزار نفر پرسنل داشته و درآمد سالانه آن به 45.5 میلیارد دلار می رسد.

 

شرکت Power China چین

شرکت Bouygues فرانسه

بزرگترین شرکت ساخت و ساز جهان و دومین شرکت بزرگ عمرانی فرانسه در دنیا که چندین شرکت تابعه هم دارد. این شرکت به همراه شرکت های تابعه آن در 60 کشور مختلف دنیا مجموعا بیش از 58 هزار نفر پرسنل دارد و درآمد سالانه آن تقریبا 37 میلیارد دلار است که در سال 2020 به درآمد 12 میلیارد یورو هم رسید. بزرگترین پروژه معماری این شرکت پردیس جدید با پرستیژ دانشگاه کاردیف ولز است. این شرکت قصد دارد با کاهش 30% تولید گازهای گلخانه ای خود تا سال 2030 و در راستای تعهدات و مسئولیت اجتماعی خود را به عنوان موفق ترین و بزرگترین شرکت ساختمانی جهان مطرح کند.

 

شرکت Bouygues فرانسه

شرکت Skanska AB سوئد

این شرکت ساخت ویلا و ساختمان های اداری و تجاری در سوئو دارای ده ها شرکت تابعه در سرتاسر سوئد و جهان است. تخصص عالی و پیشرفته شرکت Skanska AB سوئد در طراحی و ساخت زیرساخت های لازم برای بیمارستان ها، مدارس، خانه ها، اتوبان ها و پل ها بوده که به کمک 43 هزار نیروی پرسنل خود به سرانجام می رساند. درآمد سالانه این شرکت حدود 18 میلیارد دلار است. شعبه های آمریکایی این شرکت به نام Skanska USA یکی از بزرگترین شرکت های ساختمان سازی این کشور است که در ساخت استادیوم 82500 نفری مت لایف، ورزشگاه تمرینی و اصلی New York Jets و New York Giants فعالیت داشته است. همچنین این شرکت در ساخت ترمینال B مرکزی LaGuardia آمریکا نقش طراحی و توسعه پیشرفته آن را بر عهده داشته است. این شرکت حدود 43 هزار نفر پرسنل دارد و درآمد سالانه آن به 18 میلیارد دلار می رسد.

 

شرکت Skanska AB سوئد

شرکت Technip FMC انگلستان

شرکت طراحی داخلی بسیار معتبر جهان و از شرکت های بزرگ ساختمانی دنیا، که در آفریقا، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و خاورمیانه فعالیت دارد. تمرکز اصلی فعالیت های این شرکت شامل ساخت سازه های روی آب و زیر آب و ساخت ویلا و ساختمان های ساحلی و دور از ساحل بوده و البته پروژه های بسیار مهمی نیز در بخش های نفت و گاز هم به سرانجام رسانده است. یکی از معروفترین پروژه های شرکت انگلیسی Technip FMC، واحد تولید هیدروژن هند است که بزرگترین واحد صنعتی این کشور نیز محسوب می شود. این شرکت بیش از 44 هزار نفر نیروی کار داشته که سالانه بیش از 13 میلیارد دلار درآمدزایی می کنند.

 

شرکت Technip FMC انگلستان

شرکت Hochtief Aktiengesellschaft آلمان

بزرگترین شرکت بخش غربی آلمان در ایالت نورد راین وستفالن است که از سال 1874 تاکنون فعالیت داشته و اکنون بیش از 54 هزار نفر در شعبه شهر اسن آلمان و سایر شرکت های تابعه آن در سرتاسر دنیا کار می کنند. جدای از درآمد سالانه این شرکت که حدود 22.631 میلیارد یورو است، شهرت عمده این شرکت آلمانی بخاطر ساخت پل تنگه بسفر استانبول در دهه 1970 میلادی است. این پل، طولانی ترین پل معلق خارج از آمریکا و اولین اتوبانی است که از روی تنگه بسفر ترکیه عبور می کند.

 

شرکت Hochtief Aktiengesellschaft آلمان

شرکت STRABAG اتریش

برخی از ساختمان های عجیب و غریب دنیا را که قبلا معرفی کرده ایم حاصل و دستاورد تخصص و مهارت بالای مهندسین این شرکت اتریشی است که در لیست بزرگترین شرکت ساختمانی جهان معماری است. از دیگر تخصص های این شرکت می توان به حوزه های مهندسی شهری، زیر ساخت های حمل و نقلی و ساخت ساختمان های تجاری اشاره کرد. این شرکت بخاطر ساخت بزرگترین مرکز چتربازی سرپوشیده ابوظبی به نام CLYMB به شهرت رسید. بیش از 77 هزار نفر برای این شرکت کار می کنند که سابقه فعالیت آن به سال 1835 میلادی می رسد. این شرکت در حال حاضر در شهر وین اتریش قرار دارد و سالانه درآمد آن به 18 میلیارد دلار می رسد.

 

شرکت STRABAG اتریش

شرکت Balfour Beatty انگلستان

یکی دیگر از بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان و دومین شرکت بزرگ معماری انگلستان است که در کشورهای ایرلند، آمریکا و کانادا هم فعالیت دارد. در طی 80 سال گذشته تنها شرکت معتبری بوده که در آمریکا مسئولیت طراحی ساختمان تجاری را بر عهده داشته است. پروژه های عظیم این شرکت در حوزه های راه آهن، سدسازی و کارخانجات و نیروگاه های برق قوی و صنعتی است که بخاطر ساخت بناهای یادبود جدید پنتاگون و اولین ساختمان بدون کربن هنگ کنگ به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. تخصص عالی این شرکت در ساخت سازه های ساختمانی پایدار باعث شد تا هنگ کنک جایزه Green Building Award را به این مجموعه تقدیم کند. درآمد سالانه این شرکت به 4.5 میلیارد دلار می رسد.

 

شرکت Balfour Beatty انگلستان

شرکت Kiewit آمریکا

بزرگترین شرکت ساختمانی جهان که در لیست 500 شرکت برتر جهان از نگاه Fortune هم قرار دارد چرا که موفق ترین شرکت ساختمان سازی و عمرانی است که تحت مالکیت کارمندان است. این شرکت آمریکایی در شهر اوماها در ایالت نبراسکا قرار دارد و شروع فعالیت آن به سال 1884 می رسد. بیش از 22 هزار نفر برای این شرکت کار می کنند و درآمد سالانه آن بیش از 9 میلیارد دلار است. این شرکت بخاطر کار بر روی پروژه پارک TD Ameritrade و استادیوم سری جهانی کالج NCAA به شهرت رسید.

 

شرکت Kiewit آمریکا

شرکت مهندسی ساخت و ساز دولتی چین

بزرگترین شرکت ساختمانی و سرمایه گذار جهان که بخاطر کار بر روی پروژه های متعددی مثل پل سازی، تونل های شهری، سیستم های حمل و نقل ریلی و طراحی ساختمان اداری به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. مغز متفکر پروژه ساخت مرکز مالی جهان شانگهای همین شرکت چینی بود که یکی از بلندترین آسمان خراش های جهان است. این شرکت دولتی در بورس اوراق بهادار چین هم حضور دارد، بیش از 270 هزار پرسنل برای این مجموعه کار می کند و سالانه هم بیش از 28.5 میلیارد دلار درآمد دارد.

 

شرکت مهندسی ساخت و ساز دولتی چین

شرکت Whiting-Turner آمریکا

بزرگترین شرکت طراحی نما و یکی از بزرگترین شرکت ساختمانی جهان است که سابقه مدیریت، طراحی و نظارت بر پروژه های مختلف در تمامی صنایع از جمله، صنایع رفاهی، فروشگاهی، حمل و نقل، آموزش، مراقبت سلامت و غیره را در کارنامه حرفه ای کاری خود دارد. این شرکت در شهر بالتیمور ایالت مریلند قرار دارد و بیش از 13 هزار پرسنل حرفه ای و متخصص درآمد سالانه بیش از 8.4 میلیارد دلار را رقم زده اند. از دیگر افتخارات این شرکت ساخت و ساز و عمرانی درجه یک این است که در سال 2019 به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی آمریکا با رتبه 48 و در سال 2020 هم رتبه 201 را از حیث بهترین شرکت استخدامی نژادها و قومیت های مختلف را نصیب خود ساخته است.

 

شرکت Whiting-Turner آمریکا

شرکت Laing O’Rourke انگلستان

باز هم شرکتی دیگر در انگلستان که در لیست بزرگترین شرکت ساختمانی جهان قرار دارد که فعالیت خود را در سطح بین المللی انجام می دهد. از فعالیت های اصلی این شرکت طراحی مدرن ویلا، مدیریت دارایی، خدمات ساخت و ساز و مهندسی است. در المپیک و پارالمپیک 2012 لندن در ساخت کلیه امکانات بازی ها نقش اصلی را داشته است. درآمد سالانه این شرکت حدود 2.93 میلیون پوند است و بیش از 13 هزار نیروی نخبه و متخصص در آن مشغول به کار هستند.

 

شرکت Laing O’Rourke انگلستان

شرکت Gilbane Building آمریکا

این شرکت آمریکایی با سابقه بیش از 150 سال در زمینه نظارت بر اجرای پروژه ساختمانی و انجام عملیات عمرانی مختلف در سطوح پیشرفته یکی دیگر از بزرگترین شرکت ساختمانی جهان به شمار می رود. این شرکت مالکیت خانوادگی دارد و در زمینه توسعه املاک و مستغلات در آمریکا پیشتاز است. این شرکت آمریکایی بخاطر ساخت کلینیک پزشکی هلومن نیروی هوایی نیومکزیکو و برنده 5 دور از جایزه Construction User به انتخاب کارفرمایان به نام Table Safety Awards در جهان به شهرت رسید. این شرکت در ایالت رودآیلند قرار گرفته و با 2880 نیروی کار متخصص توانسته به درآمد سالانه 6 میلیارد دلار برسد.

 

شرکت Gilbane Building آمریکا

شرکت آمریکایی Turner

این شرکت آمریکایی واقع در نیویورک با فعالیت در سطح بین المللی، بزرگترین شرکت ساختمانی جهان و در بین معتبرترین شرکت های عمرانی در زمینه طراحی ویلای کلاسیک است. تعداد پروژه های سالانه این شرکت به بیش از 1500 مورد می رسد که توانسته با کادری متخصص و حرفه ای با جمعیت تقریبی 10 هزار نفر با موفقیت به سرانجام برساند. این شرکت متعهد شده که تا سال 2030 میزان مصرف آب و تولید گازهای گلخانه ای خود را به نصف برساند که بخشی از تعهدات کارایی زیست محیطی این شرکت است. بزرگترین پروژه معماری این شرکت تا به الان، ساخت ورزشگاه یانکی به مساحت تقریبی 121 هزار متر مربع است که ورزشگاه خانگی تیم MLB Yankees در لیگ بیسبال است. همچنین شرکت آمریکایی ترنر سازنده مجموعه تالارهای و میادین نمادین مدیسون اسکوئر و مدیسون اسکوئر گاردن در سال 1962 است که اختصاصی برای تیم های New York Rangers در لیگ هاکی و New York Knicks در لیگ NBA است.

 

شرکت آمریکایی Turner

شرکت ژاپنی Kajima

بزرگترین شرکت معماری جهان در ژاپن که قدیمی ترین شرکت این کشور نیز به حساب می آید و در Motoakasaka در منطقه میناتو واقع شده است. این شرکت بخاطر فعالیت در زمینه طراحی ویلا پست مدرن و ارائه پروپوزال طراحی آسمانخراش DIB-200 و قرارگیری در لیست 4 سهام دار برتر ژاپن به شهرت بین المللی دست یافته است. فعالیت این شرکت بین المللی است و در سرتاسر آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه به انجام پروژه های عمرانی مشغول است. کاجیما به عنوان بزرگترین شرکت ساختمانی جهان در زمینه های مهندسی، طراحی، ساخت و ساز و توسعه املاک، ساخت مسیرهای ریلی راه آهن، نیروگاه های برق، سدسازی، پل سازی و آسمان خراش ها تجربه و مهارت بسیار زیادی دارد. معروفترین پروژه های این شرکت ژاپنی شامل ساخت پل کانال سوئز است و فرودگاه بین المللی Kansai (کانسای یا کانزای) است. تعداد پرسنل متخصص این شرکت از 15 هزار نفر عبور کرده و درآمد سالانه آن به رقم سرسام آور 249 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

 

شرکت ژاپنی Kajima

شرکت مهندسی و ساخت و ساز هیوندای کره جنوبی

قطعا بزرگترین شرکت ساختمانی جهان در کره جنوبی، همین شرکت مهندسی و ساختمان هیوندای است که در سال 1947 توسط Hyundai Motor Group تأسیس شد. این شرکت کره ای بزرگ ساختمانی و معماری جهان به دلیل انجام پروژه هایی مثل ساخت بندر جبل علی که شاهراه بزرگ تجارت جهانی و ترانزیتی است، برج تجاری و مرکز خرید سانتیک سیتی سنگاپور و پل بزرگ اولسان (Ulsan) به شهرت رسیده است. طبق پورتفولیو کاری این شرکت تا به حال بیش از 850 پروژه معماری از جمله طراحی آپارتمان و برج را در بیش از 62 کشور جها انجام داده است. در حال حاضر این شرکت بیش از 8000 نفر پرسنل دارد که در زمینه طراحی و ساخت انواع نیروگاه های برق و صنایع هسته ای و سازه های دریایی فعالیت دارند. این شرکت تا سال 2020 به مدت 11 سال پیاپی در لیست بزرگترین شرکت ساختمانی جهان قرار داشت چرا که توانسته در لیست شاخص پایداری جهان قرار بگیرد.

 

شرکت مهندسی و ساخت و ساز هیوندای کره جنوبی

شرکت گروه ساختمانی شهرداری گوانگژو

درآمد سالانه این شرکت که در لیست بزرگترین شرکت ساختمانی جهان قرار دارد به 38624 میلیون دلار می رسد که با 43052 پرسنل متخصص در کشور چین زبانزد است. عمده فعالیت این شرکت شامل طراحی برج، دفاتر کاری عمومی، تأسیسات راه آهن شهری و توسعه املاک و مستغلات است.

 

شرکت گروه ساختمانی شهرداری گوانگژو

شرکت اسپانیایی Ferrovial

این شرکت با درامد سالانه 6778 میلیون دلار و سرمایه کل 24896 میلیون دلار و 95978 پرسنل در لیست بزرگترین شرکت ساختمانی دنیا قرار دارد. فعالیت های اصلی این شرکت در حوزه ساخت و ساز و تعمیرات و بازسازی زیرساخت های حمل و نقل و خدمات شهری است.

 

شرکت اسپانیایی Ferrovial

شرکت فرانسوی Eiffage

این شرکت درآمد سالانه 19208 میلیون دلار دارد که با 70893 کارمند در لیست بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان است. یکی از بزرگترین پروژه های این شرکت ساخت تونل مانش یا تونل شانل یا تونل کانال (Channel Tunnel) است. همچنین طراحی لابی ساختمان از دیگر فعالیت های کاری این شرکت فرانسوی است.

 

شرکت فرانسوی Eiffage

شرکت ژاپنی Daiwa House Industry

شرکت دایوا که همه ما می شناسیم با درآمد سالانه 39520 میلیون دلار و 48831 پرسنل متخصص و مهندس زبده توانسته در لیست بزرگترین شرکت ساختمانی جهان قرار بگیرد. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه مراکز فروشگاهی، امکانات و ساختمان های مراقبت از سلامت، کارخانجات و خانه ها در انواع سبک های معماری است.

 

شرکت ژاپنی Daiwa House Industry

شرکت با مسئولیت محدود China Railway Construction Corporation

این شرکت چینی بزرگترین شرکت ساختمانی جهان با درآمد سالیانه 158203 میلیون دلار است که 366833 نفر نیروی زبده و متخصص برای آن کار می کنند. این مجموعه در سال 2007 به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رسید تا بتواند در لیست سهام بورس هنگ کنگ و شانگهای قرار بگیرد. پس از آن سال عمده سهام این شرکت تحت مالکیت دولت چین است که ده ها شعبه دارد. این شرکت تحت تحریم آمریکا نیز هست. پروژه های بزرگی که این شرکت مسئولیت آنها را بر عهده داشته شامل اولین بزرگراه بالاتر از سطح دریا در بنگلادش، پروژه های متعدد در مصر، ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، الجزایر، لیبی و روسیه و آفریقاست.

 

شرکت با مسئولیت محدود China Railway Construction Corporation

شرکت Al-Futtaim دبی

بزرگترین شرکت ساختمانی دبی، الفطیم است که درآمد سالانه آن به 11 میلیارد دلار می رسد که شرکت مهندسی چند شعبه ای است که در کشورهای مختلفی مثل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، مصر و قطر فعالیت دارد. این شرکت مفتخر است که بالاترین سطح خدمات را در زمینه های تهویه هوا، امنیت زندگی و محصولات ساخت و ساز و کنترل، داربست سازی، ساخت آسانسور و پله برقی ارائه می کند. بهترین متریال در تمامی پروژه های این شرکت استفاده می شوند و ابر پروژه های معماری توسط آن انجام می شود. این شرکت که در سال 1974 تأسیس شده محیطی امن و عاری از کربن و گازهای گلخانه ای را فراهم کرده است. پروژه های اخیر شرکت الفطیم دبی شامل بانک تجاری ابوظبی، شعبه مرکزی بانک اسلامی ابوظبی، تأمین و نصب آسانسورهای فوق پیشرفته در برج پلاتینیوم، ساخت برج سارا، ساخت بیزنس پارک، پروژه مترو دوبی، شهرداری دبی، هتل دوسیت تانی دبی، ساختمان های تجاری و مسکونی Agra Bajiri و تأمین مصالح درجه یک مثل سنگ گرانیت و مرمر و غیره هستند.

 

شرکت Al-Futtaim دبی

شرکت Orascom مصر

بزرگترین شرکت ساختمانی خاورمیانه، شرکت اوراسکام مصر است که در سال 1950 تأسیس شده و برترین شرکت ساختمانی منا (MENA) در مصر نیز هست. این شرکت تا نیمه اول سال 2021 توانسته بود به درآمد 1.7 میلیارد دلار در سال برسد. پروژه های بسیار بزرگی توسط این شرکت معماری مصری در خاورمیانه و جهان انجام شده و پروژه های دیگری هم در دست اقدام دارد. این شرکت در 25 کشور مختلف دنیا از جمله الجزایر، ترکیه، اسپانیا و آمریکا فعالیت دارد. این شرکت در تابستان 2022 موزه بزرگ مصر را به اتمام رساند که بزرگترین مکان باستان شناسی جهان با بیش از 100 هزار اثر باستانی است. این شرکت در حال حاضر مشغول ساخت مترو بزرگ قاهره و نیروگاه برق بورولوس (Burullus) است.

 

شرکت Orascom مصر

جمع بندی مطالب

در این مطلب بزرگترین شرکت ساختمانی جهان به ترتیب اشاره نشدند چرا که لقب بزرگترین صرفا بیانگر گستره فعالیت کاری، میزان درآمد سالانه، تعداد پرسنل و غیره نیست و مجموعه ای از تمامی عوامل را باید در نظر گرفت. شرکت های نام برده شده تا سال 2022 به عنوان شرکت ساختمانی که در شهرهای مختلف جهان پروژه های معماری زیادی داشته اند و بسیار موفق هستند لیست شدند.

0 / 5
سوالات پر تکرار
شرکت ساختمانی الفطیم بزرگترین شرکت معماری و ساخت و ساز دبی است.
شرکت اوراسکام مصر بزرگترین شرکت معماری و ساختمانی خاورمیانه است.
شرکت های وینچی فرانسه، بچل آمریکا، شرکت ساختمانی ارتباطات چین و غیره از بزرگترین شرکت های ساختمانی جهان هستند.
شرکت کاجیما ژاپن با درآمد با 249 میلیارد دلار درآمد سالانه بزرگترین شرکت ساختمانی جهان است که بیشترین میزان درآمد را دارد.
ثبت نظر

شماره تماس تنها برای ارتباط با شماست و در سایت منتشر نخواهد شد